Perakende

GLOBAL E-TİCARET YOLCULUĞUNDA,
TÜRK MARKALARININ YANINDAYIZ

E-ticaretin dijital ve lojistik süreçlerini başarıyla yöneten fi Commerce’in sektörün gelişimi açısından yürüttüğü stratejisinden bahseder misiniz?

fi Commerce olarak kendimizi uçtan uca e-ticaret çözüm sağlayıcısı olarak tanımlıyoruz. Online kanalda iyi bir müşteri deneyimi sunmaya destek için, e-ticaret ekosistemi içindeki farklı ihtiyaçları bir araya getiren bir iş modelimiz var. Alman Bertelsmann grubunun ana yatırımcımız olmasının avantajıyla, grubumuzun güçlü e-lojistik alt yapısını, e-ticaret sitesi tasarımı, online mağazaların yönetimi ve müşteri hizmetleri gibi tamamlayıcı hizmet alanları ile destekleyerek, müşterilerimize zahmetsiz operasyon yönetimi vadediyoruz. Bu kaliteli ve esnek alt yapıdan, ölçek bağımsız tüm işletmelerin yararlanmasını mümkün kılan bir maliyet modelimiz var. Yakın zamanda ise Türk markalarını yurt dışı e-ticaret operasyonlarında destekleyecek alt yapımızı hayata geçirdik. Markaların yurt dışı lojistik, e-ticaret ve pazaryeri mağaza tasarımı, yönetimi, yurt dışı pazaryeri entegrasyonu, pazaryerleri ile iletişimi ve hatta farklı dillerde müşteri hizmetleri ihtiyaçlarını tek noktadan karşılayabilmelerini sağlıyoruz. Türk markalarının bu yolculukta, esnek alt yapımızla yanındayız ve bunu çok değerli buluyoruz.

E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren markalar, buradaki hacimlerini büyütmek adına neler yapmalı, e-ticaret hacmini belirli bir oranda büyütemeyen bir marka satış politikasında neleri değiştirmeli?

Markanın genel stratejisi ile uyumlu, doğru satış platformunda doğru fi yatla olmak son derece önemli. Ama daha da önemlisi, müşterinin ne istediğini ve tercihlerini anlayacağınız veriye, direkt müşteriye temas ettiğiniz online kanallardan ulaşmak ve müşteri beklentisine göre aksiyon almak. Müşteri marka deneyimine, ürünün sergilendiği online platformla başlıyor. Satın alma süreçleri, ürünün nasıl paketlendiği, ne şekilde ve ne kadar sürede ulaştığı, ürün ve siparişle ilgili soruların ne kadar sürede cevaplandığı, iade süreçlerinin kolaylığı gibi konular da müşteri deneyiminde son derece etkili. İyi müşteri deneyimini yaşatmak için doğru iş ortaklarına süreçleri teslim etmenin, tıkanan noktaları proaktif bir şekilde henüz bir şikayete dönüşmeden çözmenin müşteri sadakati yaratacağını ve dolayısıyla satışları arttıracağını söyleyebiliriz.

Hem dünyada hem de Türkiye’de e-ticaret sektörü pandemi ile birlikte beklenenden büyük bir ivme sergiledi. E-ticaret ve e-ihracatın günümüzdeki konumu ve pandemi etkilerinin tamamen ortadan kalktığı bir senaryoda geleceği konusunda düşünceleriniz nedir?

Evet pandemi birçok coğrafyada, zorunlulukların da tetiklemesi ile elektronik ticaret kültürünün hızla yayılmasını sağladı. Bu sayede birçok tüketici de bu deneyimi ilk kez yaşadı ve mağazaya gitme zorunluluğunu ortadan kaldıran, şeffaf bir şekilde alacakları ürünün muadillerini kıyaslayabildikleri bu dünyayı alışveriş alışkanlıklarının bir parçası haline getirdi. Diğer yandan pandeminin ekonomik etkilerini bir süre daha göreceğimiz günler bizi bekliyor. E-ticaret hacimleri Türkiye’de 2019-2021 arasında tam 2.8 kat artarken, e-ticaretteki satıcı sayıları da 7 kat arttı. Bu, pasta payının yurt içi pazarda küçüldüğünü gösteriyor. Dolayısıyla online kanal ve yurt dışı pazarlar yeni dönemin büyüme stratejisi olacak. Yurt dışında tüm Türk markalarına yetecek kadar büyük ve karlı bir pazar var.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Sınır ötesi e-ticarette hızla ihtiyaçlara cevap verebilmek için, fi Commerce gibi uçtan uca çözüm sağlayıcılar ile kurgulayacağınız operasyonlar işinizi esnek bir şekilde ölçeklendirmenize ve karlı operasyonlara sahip olmanızı sağlıyor. Tüm Türk markalarının cesaretle online kanalda yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırmak için daha çok çalışmaya devam edeceğiz.