AVM

AVM’LER, TEMA VE KONSEPTLERİ İLE YENİLİKLERE AÇIK OLMALI

Yaz-kış fazlasıyla ziyaretçisi olan Akdeniz bölgesi, AVM’leri ile de oldukça dikkat çekiyor. Türkiye genelinde doygunluğa ulaşan AVM sayıları sonrası, Akdeniz’de bulunan alışveriş merkezleri bu bağlamda nasıl bir dönüşüm içerisine girmeliler sorusunu M1 Adana AVM Genel Müdürü Yalçın Öz ile konuştuk.

Akdeniz Bölgesi’nde bulunan AVM’leri değerlendirir misiniz? Diğer bölgelere göre gelişimleri hangi yönde olmalı? Gelecek yıllar adına Akdeniz AVM’leri hakkındaki öngörüleriniz nelerdir?

Akdeniz Bölgesi turist yoğunluğunun fazla olması, mevsimsel özellikleri açısından önemli bir noktadadır. Bölgenin iklim şartları ve ziyaretçilerin dönemin ruhuna göre açık alanları tercih etmesi nedeniyle yeni nesil AVM’ler açık ve kapalı konsepti bir arada bulundurmaya başlamışlardır. Bu konuda kendini günün trendlerine uydurabilen, yeni mimari konseptlere öncülük edebilen, su ve çocuk oyun alanlarının olduğu, dış mekan teraslı cafe-restaurantlar ve modern alışveriş sokaklarına yer verebilen, alışverişin dışında eğlence ve sosyal hayatı destekleyebilen, günün trendlerini takip edebilen alışveriş merkezlerinin gelecek yıllarda da başarılarını sürdürebileceklerini düşünüyorum.

Akdeniz yaz kış yerli ve yabancı turist çeken bir bölgemiz. Bu bölgede bulunan AVM’lerimiz sizce konseptleri açısından nasıl bir dönüşüm içerisinde olmalıdırlar?

Trendleri takip eden marka karması oluşturması ve kiracılarının çeşitliliği, gerçekleştireceği etkinliklerle sosyal hayatın içinde olmalıdır. Tüm bunların yanında şehrin kültüründen uzaklaşmadan bulunduğu şehir ile de bütünlüğünü korumalıdır.

Bu bölgemizde AVM sayılarına baktığımızda toplam 37 tane AVM görmekteyiz. Sizce bu sayı Akdeniz Bölgesi adına yeterli mi?

Yeni AVM’ler açılmalı mı ya da var olan AVM’ler tema ve konseptleri açısından değiştirilip büyütülmeli mi? Sayının yeterli olduğunu düşünmekle birlikte mevcut alışveriş merkezlerinin kendilerini sürekli güncel tutarak tema ve konseptleri açısından yeniliklere açık olması gerektiğine inanıyorum.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Özellikle Akdeniz, alışveriş merkezlerinde yaz-kış yerli ve yabancı turist yoğunluğunun yüksek olması nedeniyle hem yerel halkın hem de turistlerin beklentileri farklılık gösterebilmektedir. AVM yönetimi olarak önemli olan, bu iki tarafın dengeli ve uyumlu bir şekilde bir arada olmasının sağlanmasıdır.