Ana içeriğe atla

ops

Cezve Kahve zincirleşme yolunda hız kesmiyor

17.10.2016 - 11:40

AVM’lerin farklı konseptler üretmesi ve bünyelerinde gurme sokak ya da çarşılar oluşturması gerektiğini belirten Cezve Kahve Yönetim Kurulu Başkanı Cebrail Mungan, “Bana göre etrafımızda lezzet peşinde koşturan AVM’ler olmalı artık” dedi. 

“Zincirleşmemiş markalara katkı ve ilginin zayıf olması, bu sektörde gördüğüm en önemli sıkıntılardan… Bu işe aç olan firmaların önünün açılması gerektiği kanaatindeyim” diyen Cezve Kahve Yönetim Kurulu Başkanı Cebrail Mungan, “Ancak AVM’ler bu konuda güce endeksli bir şekilde hareket ediyorlar. Bu bilinçle hareket edildiğinde, büyümek ve kendini geliştirmek isteyen arzulu insanların istekleri de kırılıyor. Bana göre bazı AVM’lerin adeta bir mezarlığa dönüşme sebebi de budur. Çünkü AVM’leri birbirinden ayıracak ve farklı kılacak olan; yeni franchise firmalarıdır” dedi ve sözlerine devam etti: “AVM yöneticileri bana göre yabancı menşeili firmalara karşı daha toleranslılar… Milli değerleri temsil eden, milli duyguları yansıtan markalara ise önyargılı yaklaşıyorlar. Oysa gerek iktidarın, gerek hükümetin gerekse bütün insanların milli bir duruş sergilediği şu günlerde AVM’lerin de buna riayet etmeleri gerekir. Çünkü hayatta her şey para değil…”


“AMACIMIZ GİRİŞİMCİLERİN ÖNÜNÜ AÇMAK”
Cezve Kahve’nin franchise sistemine yönelik koşullarından bahseden Mungan, “Şu an etrafımızdaki pek çok franchising,  gerek hizmet gerek mimari anlamda birbirine benzeyen, tek düze kuruluşlar. Cezve Kahve olarak, kesinlikle böyle bir franchising’den yana değiliz. Bize göre aynı tabela altında, bulunduğu şehrin kültürünü ve tüm renklerini barındıran farklı konseptler ve franchising’ler olmalı… Çünkü her yerin kendine özgü tatları vardır… Siz de tek düze olmaktan çıkmak ve başarılı olmak adına bu tadı mutlaka yakalamalısınız” dedi. 
“Bizim amacımız girişimcilerin önünü açmak” diyen Mungan, “Dolayısıyla bu konuda üzerimize düşen ne ise onu yerine getirmeye çalışıyoruz. Mesela bayi adaylarından kesinlikle franchising bedeli almıyoruz. Tek koşulumuz, ürünü bizden alması ve elde edilen cironun yüzde 3’lük bir rakamı...’’ dedi ve sözlerine bayi adaylarında aradıkları özellikleri belirterek devam etti: “Bayi adaylarımızın özellikle yeniliğe açık olması gerekiyor. Ayrıca yiyecek-içecek sektöründe tecrübeli, mutlaka işinin başında durabilecek ve dört elle işine sarılabilecek kişiler olması lazım.”
Günümüzde her şeyin ekonomi yani para endeksli olduğunun altını çizen Mungan, verilen franchising’lerde de bu mantığın işlediğini belirtti. Mungan’a göre franchising verilirken,  kişinin kalifiye ya da bu işi yürütebilecek potansiyele sahip olmasına değil, yüksek meblağlar verip vermediğine bakılıyor. Bu durum da franchise sektörünün gelişmesinde engel oluşturuyor. 


“ETRAFIMIZDA LEZZET PEŞİNDE KOŞTURAN AVM’LER OLMALI ARTIK!”
AVM’lerin farklı konseptler üretmesi ve bünyelerinde gurme sokak ya da çarşılar oluşturması gerektiğini belirten Mungan, “Genellikle AVM’lerde dükkan konseptinde giren 4-5 firma var ve bunların hiçbiri diğerinden farklı değil… Bana göre etrafımızda lezzet peşinde koşturan AVM’ler olmalı artık. ‘Falan AVM’de falan bir markanın lezzetini tatmalısın!’ dedirtmeli.  Ancak bu tür sözleri biz genellikle cadde dükkanları için söylüyoruz. Bunun nedeni de AVM’lerde güç odaklı bir zincirleşmenin hakim olmasından kaynaklıyor. Şu an İstinyePark AVM’nin ziyaretçi yoğunluğunun fazla olmasının nedeni sahip olduğu çeşitlilik... Oraya gittiğinizde zincir olmayan markaları görebiliyorsunuz.  En azından ziyaretçiyi çekmek adına bir sebep yaratılmış.  Günümüzde o kadar çok AVM var ki bu yoğun rekabet ortamında fark yaratmak çok önemli... Bayrampaşa’daki bir kişiyi Bakırköy’e çekmenin bir sebebi olmalı ya da bu sebep bir şekilde yaratılmalı düşüncesindeyim. Vialand AVM ya da Venezia AVM gibi birkaç alışveriş merkezi kendi içerisinde farklı konseptlere giderek bu  sorunu aşmaya çalışıyor. Kendi içinde bu sorunu aşamayan alışveriş merkezleri ise projesi olan ve alışveriş merkezine değer katacak firmalarla bunu gidermeli diye düşünüyorum” dedi. 

ops

Yukarı