Ana içeriğe atla

playpark

 

BEYAZ FIRIN'IN KANYON ŞUBESİ, KARBON TARAFINDAN HAYATA GEÇİRİLDİ

04.07.2018 - 14:35

2005 yılından beri marka kimliği, mimari konsept & proje ve pazarlama iletişimi alanlarında çok yönlü, multidisipliner hizmet veren Karbon, A’dan Z’ye ele aldığı müşterileri için, markadan başlayan, konseptten gerçek mekanlara dönüşen projeler yapıyor.

Beyaz Fırın’ın 2017 Şubat’ta açılan Etiler mağazasının ardından 2018’de açılan Kanyon mağazası da bu multidisipliner çalışmanın bir ürünü oldu. Beyaz Fırın’ın Avrupa yakasındaki ilk iki şubesi olan Etiler ve Kanyon mağazaları, peşpeşe açıldı. Her iki mağaza için “2 Asırlık Lezzet Hikayesi” konsepti Karbon tarafından gerçekleştirildi. Markaya 10 yıldır ajans ve mimari tasarım alanlarında tam destek veren Karbon, bir grafik tasarımcı ve bir mimar tarafından yönetiliyor. Aynı çatı altındaki kreatif ekip, alanında uzman tasarımcılar, iletişimciler ve mimarlardan oluşuyor. Bu çok yönlü yaklaşım, Karbon’un elinin değdiği her projede fark yaratıyor.

Beyaz Fırın’ın Etiler ve Kanyon mağazalarındaki mimari proje, markanın köklü tarihine, kimliğinin olgunlaştığı ve İstanbul Pastanesi kavramının içini doldurduğu yılların baskın Art Deco etkisine güçlü bir görsellikle referans verirken, her lokasyonunda “yerinde üretim” yapan tam kapsamlı bir fırın, pastane & brasserie olarak gerek operasyonel gerekse müşteri deneyimi anlamında çözümlenmiş bir uygulama oldu.

Her iki mekanda da ana giriş kapılarından mekan içi separasyonlara, duvarları kimliklendiren figürlerden ve grafiklerden tezgah arkası görsellerine kadar 1836 kuruluş yılı ve 2 asırlık tarihi vurgulayan grafik ve tipografik dil etkin olarak kullanıldı. Köklü ve yenilikçi olmayı birlikte başarıyla taşıyan marka, aynı zamanda Kanyon’da AVM’nin özgün mimarisine, iç ve dış mekanın iç içe hareket ettiği özgün trafiğine ve günün farklı saatlerindeki hizmet ihtiyaçlarına uygun olarak ferah ve organik Akdeniz havasını da konsepti içerisine aldı.

Avrupa yakasına geçiş sürecinde Beyaz Fırın ambalaj tasarımları, araç giydirmeleri, marka hikayesini anlatan kitapçığı, basılı ve dijital mecralardaki tanıtımları ile 2 Asırlık Lezzet Hikayesi konseptine büründü. Oldukça özgün bir içerikle hazırlanan fırın ve brasserie menüsü, fotoğraf çekimlerinden ürün hikayelerine kadar markanın “ruhunu besle, bedenini besle” anlayışı ile tasarlandı.

Beyaz Fırın’ın çikolata markası Chez Nathalie’nin Söz & Nişan Çikolataları koleksiyonu ise, aynı dönemde “geleneksel bir ürünü deneysel ve artistik vurgu” ile anlatan bir kampanya ile tanıtıldı.

Karbon’un kurucularından Selen Selviler Özüekren ve Akgün Özüekren, “Bir markayı bir isim, bir şekil, bir ticari varlık olarak var etmenin ötesinde, gerçek bir kişi/varlık olarak tasarlamak birden fazla bakış açısıyla mümkün olabilecek kolektif bir iştir. Bizim marka, iletişim ve mimariyi ortak bir platformda çalışmamızın nedeni, bunların tek bir bütünün parçaları olması, birinin diğerinden önce ya da sonra, belirleyen veya takip eden olarak tasarlanmasındansa aynı çekirdek fikirden yola çıkarak dallanıp budaklanarak gelişmesi gerektiğidir.

Pratikte ise, müşteri tarafından yönetilmesi gereken farklı yaratıcı ekiplerdense, kendi içinde organize olan tek bir ekibin bütünlüklü bir proje üretimi için daha akılcı bir yol olduğunu düşünüyoruz.”sözleriyle marka kimliğine yaklaşımlarını açıklıyorlar.

Karbon, 2005 yılında beri Beyaz Fırın ve Türkiye’nin farklı noktalarındaki pek çok pastanenin yanı sıra, Plus Kitchen konsepti, Çay Saati konsepti, Osmangazi Köprüsü Teknoloji Müzesi, Lazika, Yanyalı Fehmi Lokantası, BurgerLab, Hacıbey Döner Lokantası gibi pek çok farklı marka ile multidisipliner çalışmalar hayata geçirdi.

Karbon, marka kimliğinin ve görsel kimliğin oluşturulması, mimari konsept ve projenin tasarlanarak uygulanması, pazarlama iletişimi ve tanıtım stratejisinin hayata geçirilmesi olmak üzere 3 ana başlıkta müşterilerine hizmet veriyor.

playpark

Yukarı