Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Türk firmalarının uluslararası arenaya açılan kapısı

02.08.2017 - 11:50

Gayrimenkul ve perakende sektörünün önemli fuarlarından olan MAPIC, 2017 yılında da Türk firmalarının uluslararası açılımlarında önemli bir yer tutacağa benziyor. Öyle ki 78 ülke, 100 şehir, 500 yeni marka, 2 bin 100 perakendeci, 2 bin 500 geliştirici, bin yatırımcı bu yıl MAPIC’te boy gösterecek. MAPIC için geri sayımların başladığı şu günlerde bizlerde fuar hakkında detaylı bilgi almak ve hazırlık aşamalarını öğrenmek için MAPIC’in Türkiye temsilciliğini üstlenen ve yürüten Alkaş adına Genel Müdür Yonca Aközer ile görüştük. Aközer MAPIC’in avantajlarını bizlere aktarırken hem de fuara katılmak isteyen firmaların neler yapması gerektiği noktasında da açıklamalarda bulundu. 

Alkaş'ın Türkiye Temsilciliğini yürüttüğü MAPIC Fuarı’nın hem gayrimenkul hem de perakende sektörü için öneminden bahseder misiniz? MAPIC’in firmalara sağlamış olduğu fırsatlar neler?
MAPIC, 23 yıldır firmaların uluslararası platformda marka bilinirliğini ve iş birliklerinin temellerinin atıldığı olmazsa olmaz fuarlardan biri. Bu fuarlara her yıl katıldığınızda dünyadaki sektörün büyük oyuncuları ile artık tanışır hale geliyorsunuz. MAPIC’in katılımcıları arasında; yatırımcılar, master franchise’ler, perakendeciler, mimarlar, danışmanlık şirketleri, şehir ve kamu kuruluşları, alışveriş merkezleri ve karma projeler bulunuyor.  Fuarda sektördeki en son trendleri yakalayabiliyorsunuz ve dünyadaki bu sektörün nabzını tutabiliyorsunuz. Yatırımcılarımız da diğer yatırımcılarla işbirliği yapabilme şansı bulabiliyor. Perakendeciler ise dünya pazarındaki yatırımcılarla tanışabilme ve markasını tanıtma şansını yakalıyor.  Ayrıca MAPIC dev master franchise‘lerle tanışmak ve işbirliği yapabilmek için bir fırsat. 

MAPIC’te bu yıl neler olacak, neler amaçlanıyor?
MAPIC, bu yıl ana tema olarak yiyecek ve içeceği belirledi. Birçok markanın konseptini sunacağı ve ürün tadımı gerçekleştireceği bir alana ev sahipliği yapacak. Fuara bu yıl 400'ü aşkın gıda ve içecek de dahil olmak üzere tüm sektörlerden 2 bin 100'ün üzerinde uluslararası marka geliştiricisi bekleniyor.
Bu yıl MAPIC’te ayrıca geçen yıllarda olduğu gibi teknolojik çözüm ortaklarına özel alan olacak. 40 stant ve 30 podun yer alacağı çözüm ortaklarına özel inovasyon alanında, teknoloji firmaları ile alışveriş merkezleri ve perakendecileri bir araya gelecek. Bu alanda girişimci perakende ve gayrimenkul sektörünün çözüm ortağı firmalarına özel ve uygun bütçeli podlar yer alacak. 
Perakende, master franchise ve tedarikçileri bir araya getiren matchmaking oturumları,  uluslararası perakende ve gayrimenkul sektörünün iş kadınlarına özel kadınlar kokteyi, bölgelere ve ülkelere özel temalı öğle yemekleri ile sektörün bir araya gelmesi ve iş bağlantılarının kurulması amaçlanıyor.
1996 yılından beri düzenlenen ve dünyanın en prestijli perakende ve gayrimenkul ödüllerinden bir sayılan MAPIC Ödül töreni bu yıl 16 Kasım 2017 tarihinde gerçekleşecek. 13 kategorinin bulunduğu ödül törenine firmalarımızın da uluslararası arenada marka bilinirlikleri açısından başvurmalarını tavsiye ediyorum.

Peki, fuar için ne gibi hazırlıklar yapılıyor? Hazırlık süreci hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz?
Bu yıl 4. kez düzenleyeceğimiz Türk perakende firmalarımızı bir araya getiren “Turkish Brands standı” İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin ve sahipliğinde ve Birleşmiş Markalar Derneği’nin önderliğinde kurulacak. Geçen yıl ilk kez İHKİB ilk kez Turkish Brands standında yer almıştı. Bu yıl standı sahiplenme kararı aldı.  Markalarımız henüz belirlenme aşamasında Ayrıca Türkiye’ye özel bu yıl da bir ana oturumumuz olacak. Geçen yıllarda olduğu gibi bu oturumda markalarımız ile ülkemizi ve sektörümüzü temsil edeceğiz. Markalarımızın tanıtımını gerçekleştireceğiz. Ayrıca özel yemek ve kokteyl planlayarak, uluslararası firmalar ile Türk firmalarımızın bir araya geldiği ve network sağladığı bir ortam yaratmayı planlıyoruz.

Fuarda Türk markalarına ilgi nasıl? 
MAPIC Fuarı’nda Türk markalara yoğun bir ilgi var. Bu da bizi çok mutlu ediyor. Örneğin, Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Abdullah Kiğılı, geçtiğimiz yıl MAPIC’in uluslararası açılımların da önemli bir yer tuttuğunu ve Çinli ortağını bu yolla bulduğunu ifade etmişti. Benzer bir durum Koton ve Türkiye’nin uluslararası atılımda hız kesmeyen diğer markaları için de geçerli. Bu yıl Türk markalarına ilginin yoğun olmasını ve yeni iş birliklerinin sağlanmasını bekliyoruz.

Şu an için katılımı netleşen firma ya da firmalar var mı? 
MAPIC’e yönelik ilginin her yıl giderek arttığını rahatlıkla söyleyebilirim.  Bu ilgiyi rakamlarla ifade etmem gerekirse; 78 ülke, 100 şehir, 500 yeni marka, 2 bin 100 perakendeci, 2 bin 500 geliştirici, bin yatırımcı bu yıl MAPIC’te boy gösterecek.  Ayrıca, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD), her yıl MAPIC’e düzenli olarak katılıyor. STK’lar tarafında geçtiğimiz yıl ise İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) fuara ilk kez katılmıştı. Bu yıl ise İHKİB, her yıl oldukça yoğun ilginin olduğu Turkish Brands standına ev sahipliği yapacak. İHKİB çatısı altındaki markaların MAPIC vizyonunu görebilmeleri açısından bu gelişme son derece değerli. Henüz markalaşma konusundaki ilk adımlarını atan isimlerin MAPIC ile neler kazanabileceklerini görebilmeleri açısından İHKİB’in fuarı sahiplenmesi son derece önemli. 

MAPIC Fuarı'na katılmak isteyen firmalar için neler yapılması gerektiği noktasında bilgi verir misiniz?
Yurt dışına açılmayı hedefleyen firmalarımız için en doğru platformlardan biri. Öncelikle ne şekilde katılacaklarına karar vermeliler. Firmalar stant ile ziyaretçi olarak, reklam ve sponsorluk seçenekleri ile katılım sağlayabilirler.  Perakende markaları özellikle Turkish Brands standında yer almayı tercih ediyor. MAPIC’in temalı organize ettiği etkinlikler, yemekler veya oturumlara sponsor olabilirler. Bu etkinlikler, hem sağlamış olduğunuz hizmetin deneyimlenmesini sağlarken aynı zamanda da çok güzel bir network ortamı sağlıyor.
Bu tür fuarlara katılmadan önce randevu organize etmek çok önemli… MAPIC‘e kayıt olduktan sonra MAPIC online sitesi katılan firmaların iletişim bilgilerini size açıyor. Markalar bu firmalarla iletişime geçip randevu alabiliyor. Benim tavsiyem markaların fuara gitmeden önce en az 4 randevuyu organize etmeleri. Ayrıca MAPIC online’dan MAPIC programını takip etmek gerekiyor. Biz Türkiye’deki temsilci olarak bütün bu bilgileri katılımcıya iletiyoruz. Katılımcının da gelmeden önce istediği oturumları, tanışmak istediği firmaları tespit etmesi çok önemli. Alkaş, bu konuda her türlü soruyu cevaplamaya hazır.
Ayrıca, Ekonomi Bakanlığı’ndan; Türkiye’nin tanıtımını gerçekleştiren ve yurt dışında projeleri olan mimarlar, tasarımcılar, değerleme firmaları ve Turquailty kapsamında yer alan perakende markaları da Turquality teşvik priminden faydalanabiliyorlar.

Geçtiğimiz sene MAPIC ne kadar Türk ziyaretçiyi ağırladı, bu sene için tahmin ettiğiniz bir rakam var mı?
Geçtiğimiz yıl MAPIC,  toplamda 250 ziyaretçi sayısına ulaştı. Türkiye’den firma katılımı ise 70’i aştı. Türk perakende markalarını aynı çatı altında buluşturmak için ilk kez 2014’te kurulan Turkish Brands standında ise yine Türkiye’nin lider perakendecileri ve perakende sektörüne yön veren sivil toplum kuruluşları yer aldı. Turkish Brands standındaki patronlar ve CEO’lar uluslararası temsilcilerle 400 ‘ün üzerinde B2B gerçekleştirdi. Bu sene de MAPIC’e Türkiye’den 250’yi aşkın kişiyle katılmayı hedefliyoruz. 

ops

Yukarı