Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Tüketici talebi yatırımcıları Anadolu’ya yönlendiriyor

12.05.2017 - 17:13

ANADOLU’YA YAPILAN YATIRIMLARIN ŞEHRE KATMA DEĞER SAĞLADIĞINI DİLE GETİREN SUR YAPI YÖNETİM KURULU BAŞKANI ALTAN ELMAS, “HEM DEĞİŞEN VE GELİŞEN TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ HEM DE AVM’LERİN ÇEVRESİNE SUNDUĞU SOSYAL VE ÇEVRESEL FAYDALARDAN DOLAYI TÜKETİCİLER BULUNDUKLARI İLLERDE AVM’LERİN OLMASINI İSTİYORLAR. BU TALEP DE YATIRIMCILARIN ANADOLU’YA YÖNELMELERİNİ SAĞLIYOR” DEDİ.

Yatırımcılar yeni yatırımlarının rotasını metropollerden Anadolu’ya çevirdi. Peki, yatırımlar neden Anadolu’ya kaydı? Anadolu’nun tercih edilme nedenleri neler?
Ekonomimiz için katma değer oluşturan inşaat sektörü, artan nüfus ve gelir ile birlikte gittikçe büyüyor. Nüfus artışı ile birlikte artık İstanbul gibi metropoller dışında Anadolu şehirlerinde de yatırım ihtiyacı arttı. Anadolu’da özel ve kamu yatırımları ile güçlenen yeni şehirler, yeni pazarlar haline gelmeye başladı. Ayrıca kentsel dönüşüm ve yeni pazarlardaki büyük ölçekli kamu yatırımlarının da sektörün büyümesine katkı sağladığını söyleyebiliriz.
Bunun dışında Anadolu’da AVM olmayan veya mevcut AVM’lerin yetersiz kaldığı birçok il mevcut. Yatırımcıların AVM’si olmayan illere AVM inşa etmesi, o illerin toplumsal kalkınma, ekonomi, istihdam ve sosyo-kültürel gelişime katkı sağlıyor. Bu anlamda hem değişen ve gelişen tüketici eğilimleri hem de AVM’lerin çevresine sunduğu sosyal ve çevresel faydalardan dolayı tüketiciler bulundukları illerde AVM’lerin olmasını istiyorlar. Bu talep de yatırımcıların Anadolu’ya yönelmelerini sağlıyor.

Şu an Anadolu’da kaç yatırımınız var? Yeni yatırımlar söz konusu olacak mı?
Sur Yapı olarak İstanbul dışında Anadolu’da yapımını sürdürdüğümüz ve geliştirme aşamasında olan üç projemiz bulunuyor. Yatırımlarımızdan ilki; 2014 yılı sonunda Bursa’da yapımına başladığımız Marka Rezidans ve AVM projemiz… Nilüfer ilçesinde 650 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma kullanımlı Marka Rezidans ve AVM, sosyal tesisleri, Uludağ manzarası ve alışveriş merkezi ile Bursa’nın en prestijli karma projesi olacak. 250 mağazadan oluşan ve 75 bin metrekare kiralanabilir alanı bulunan alışveriş merkezimizin açılışını yakın zamanda gerçekleştireceğiz. Bursa halkının tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği ulusal ve uluslararası sevilen birçok mağaza Marka AVM’de yer alacak. Marka AVM’de ayrıca 35 adet kafe ve restoran, bin 400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 3 bin metrekarelik alanıyla 9 salonlu bir sinema ve fitness merkezi bulunacak. Hem yerli hem de yabancı yatırımcıların ilgi odağı olan rezidans bölümlerinin teslimlerini ise Ağustos ayında gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 
Bursa dışında Anadolu’da gerçekleştireceğimiz önemli projelerden biride Antalya’da olacak. Kepez-Santral Bölgesinde başlayacağımız kentsel dönüşüm projesi 1 milyon 400 bin metrekarelik arazi üzerinde yeni bir şehir inşa edeceğiz. Aynı zamanda Türkiye’nin en büyük kentsel dönüşüm projesi olan projede 15 binden fazla konutun yanı sıra okullar, kültürel alanlar, sağlık tesis alanları, camiler, ticari alanlar, ofisler ve AVM yer alacak, belki teknokent de olabilir.  Proje ile Türkiye’de yürütülen kentsel dönüşüm projelerine örnek olacağız.  Tüm süreçleri geri dönüşüm metoduyla yürütüyoruz. Örneğin araziden çıkardığımız hafriyatı proje içerisinde kullanacağız. 260 bin metrekare yeşil alanın bulunacağı projenin peyzajında arazide daha önce bulunan ağaçlara da yer vereceğiz. Projenin ilk etabını 2019’da teslim etmeyi hedefliyoruz. Projenin kalan kısmını ise 8 yılda tamamlamayı planlıyoruz.
Bunların dışında bir diğer projemizi İzmir Bayraklı ’da gerçekleştireceğiz. Projemizin konsept ve ruhsat çalışmalarını sürdürüyoruz. 121 bin metrekare inşaat alanına sahip kompleksimizde marina, rezidans, otel ve alışveriş merkezinin de içinde olduğu karma bir proje inşa etmeyi hedefliyoruz. 

Anadolu’da doğru bir yatırım için nelere dikkat edilmesi gerekiyor?
İster İstanbul’da ister Anadolu’da olsun bir bölgeye yatırım yapmak istediğimizde şehri ya da bölgeyi doğru analiz etmek önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bir şehrin dinamiğinin yatırım için ilk kriterimiz olduğunu söylemek mümkün… Canlı ve yaşayan bir şehir her daim ilgi çekici oluyor. Bölge halkının ihtiyaçları, demografik yapısı, gelir düzeyleri, tüketim alışkanlıkları, bölge eksikleri, kamu yatırımları, bölgenin gelecek potansiyeli gibi birçok konu analiz ettiğimiz diğer hususlar arasında yer alıyor. Tüm bu bileşenleri göz önünde tutarak, proje geliştirildiğinde yanılma payı da düşüyor.

Anadolu’da gerçekleştirilen AVM yatırımları, şehre neler katıyor? AVM’lerin toplumsal etkileri neler oluyor?
Günümüzde uzun saatler çalışmak durumunda kalan tüketiciler tüm ihtiyaçlarını tek bir çatı altında gidermek istiyor. Son yıllarda sadece alışveriş ihtiyacını karşılayan mekanlar olmaktan öte “yaşam merkezi” olma konsepti üzerinde duruluyor. Alışveriş merkezleri mağazaların yanı sıra restoranlar, kafeler, kişisel bakım merkezleri, spor salonları, sinema ve tiyatro salonları, döviz büroları, çocuk eğlence alanlarını da bünyelerine katarak sosyo-kültürel arenalar olarak sunuluyor. Ürün çeşitliliği de önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor. Her türlü ihtiyaca cevap veren alışveriş merkezleri büyük şehirlerde olduğu gibi Anadolu’da da bu nedenlerle cazip hale geliyor.
Ayrıca alışveriş merkezleri bulundukları şehirlerde ekonomiyi canlandırırken istihdam sayılarının yükselmesine de katkı sağlıyor.
 

n

Yukarı