Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

MIPIM GELECEĞİ ETKİLEMEK İÇİN 30’UNCU KEZ KAPILARINI AÇIYOR

16.01.2019 - 14:39

Dünyanın önde gelen gayrimenkul profesyonelleri fuarı olan MIPIM, bu yıl 30 yaşını kutluyor. Her yıl Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenen MIPIM, bu yıl 12 Mart’ta kapılarını açacak. 15 Mart’a kadar açık kalacak MIPIM’e 26 bini aşkın gayrimenkul profesyonelinin katılması bekleniyor. MIPIM’in bu yılki ana teması ise “Geleceği Etkilemek” 

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı dünyanın önde gelen gayrimenkul fuarı MIPIM 2019, 12-15 Mart tarihleri arasında bir kez daha Türkiye gayrimenkul sektörünün önemli oyuncularının katılımı ile gerçekleştirilecek. Fransa’nın Cannes şehrinde bu yıl 30’uncu kez kapılarını açacak MIPIM’de dünya gayrimenkul sektörünün dev oyuncuları bir araya gelecek. İstatistikler, gayrimenkul sektörünün dünya liderlerini ağırlayan ve günde 1 milyon üzerinde kartvizit alışverişinin gerçekleştirildiği MIPIM 2019’a, Türkiye’den olduğu gibi dünyadan da yoğun ilgi olduğunu gösteriyor. Şöyle ki; geçen yıl 90 olan katılımcı ülke sayısı 100’e çıkarken, fuarın düzenlendiği alan da 20 bin metrekareden 21 bin 500 metrekareye yükseldi. Benzer bir artış ziyaretçi sayısı için de bekleniyor. 2017’de 25 bin olan ziyaretçi sayısı geçen yıl 26 bine yükseldi. Bu yıl ise 26 bini aşkın kişinin MIPIM’i ziyaret etmesi bekleniyor. Diğer yandan, MIPIM 2019’a proje finansmanı alanında 5 bin, geliştirici alanında 4 bin 800, mimarlık alanında 2 bin, mülk sahibi alanında bin 600, hizmet sağlayıcı alanında 4 bin, portföy yönetimi ve ikincil piyasalar alanında da 5 bin 400 kuruluş şimdiden kayıt yaptırdı. Katılımcı sayısının ilerleyen günlerde artması bekleniyor.
 

TÜRKİYE’NİN YATIRIM FIRSATLARI…

Diğer yandan, bu yılki ana teması, “Geleceği Etkilemek” olarak belirlenen MIPIM’in konferans programında “Topluma yönelik sağduyulu uygulamalar nasıl yapılır ve mevcut kaynaklar en iyi şekilde nasıl kullanılır?” ve “Uzun vadede fayda sağlayacak en iyi stratejiler nasıl seçilir?” gibi sorulara cevap arayan oturumlar düzenlenecek. MIPIM’de 360’ın üzerindeki konuşmacı olacak. Toplam 100 konferans ve oturumda hem ilham verici uzmanlar hem de son trendler hakkında bilgiler verilecek.

MIPIM 2019’un önemli katılımcılarından biri olan Türkiye’ye özel oturumda, Türkiye’nin yatırım fırsatları uluslararası katılımcılara anlatılacak.

685 METREKARELİK İSTANBUL PAVİLYONU…

Üst üste iki yıl “Onur Ülkesi” olan tek ülke olma özelliğini taşıyan Türkiye, bu yıl da MIPIM’e güçlü bir katılım gerçekleştirecek. Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Murat Kurum’un da ziyaret edeceği MIPIM’de İstanbul Ticaret Odası (İTO) yine 685 metrekarelik İstanbul Pavilyonu ile yer alacak. Emlak Konut, GYODER ve Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) bu yıl da geniş katılım ile MIPIM’de olacak. Türk mimarları ve müteahhitlerinin de her yıl olduğu gibi MIPIM’e yoğun ilgi gösterdiği görülüyor. Türkiye’den geçen yıl 250 kurum ve kuruluşun MIPIM’e katıldığını ve 4 bin 120 uluslararası B2B görüşmeye imza attıklarını belirten Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, “Alkaş olarak uzun senelerdir gayrimenkul sektör liderlerine,  dünyanın en büyük gayrimenkul yatırım fuarı olan MIPIM’de eşlik ediyoruz. Uluslararası alanda Türk gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren özel ve kamu sektör kuruluşlarına gelen ilgiyi bu süreçte gözlemliyoruz. MIPIM Türkiye için Fransız ortağımız Reed Midem ile uzun süredir görüşme halindeydik. Nihayet bu yıl MIPIM Türkiye’yi gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaştık. Ancak MIPIM’e katılımlarımız da aksamadan, aksine artarak devam edecek. Çünkü Cannes ve Türkiye’deki kitlelerin birbirinin tamamlayıcı olacağını düşünüyoruz. Kısacası hem Cannes hem de Türkiye uzun soluklu işbirliklerinin başlangıç noktası olacak. Bu bağlamda  Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Murat Kurum’un liderliğinde MIPIM’e bu sene İstanbul Ticaret Odası, GYODER ve TYD gibi sektörün güçlü paydaşları bir seferberlik başlattı . Bu güç birliği ile Türkiye’nin lokomotifi olan gayrimenkul sektörünü MIPIM’de daha da güçlü konumlandıracağız.” dedi.

YENİ, GÜÇLÜ VE İSTİKRARLI İŞ BAĞLANTILARI KURULUYOR

MIPIM, uluslararası yatırımcıların kendi alanında en iddialı isimlerini, şehir plancılarını, uluslararası yatırımları kendi coğrafyalarına çekmeye kararlı belediyeleri, turizmde yeni fırsatlar arayan otel gruplarını bir araya getirdiğini belirten Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, “MIPIM; ülkeler, şehirler ve şirketler arasında yeni, güçlü ve istikrarlı iş bağlantılarının kurulmasına olanak sağlıyor.” dedi.

MIPIM’i bu yılın sonunda İstanbul’da gerçekleştirmeyi hedeflediklerini dile getiren Alkaş, “Biz İstanbul’un özelinde Türkiye’nin mutlaka süreklilik arz eden uluslararası etkinliklere ev sahipliği yapması gerektiğini düşünüyoruz. Bu etkinliklerin Türkiye’nin uluslararası arenada tanıtılması için önemli olduğunu görüyoruz. Umarız bunun en önemli adımlarından birini MIPIM’i Türkiye’ye getirerek atmış olacağız. MIPIM Türkiye ile hem İstanbul hem de Türkiye dünyada bir adım daha ileri gidecektir.” dedi.

İSTANBUL’UN EN SON, EN CAZİP, EN GÜZEL VE EN KÂRLI KONUT VE OFİS PROJELERİNİ TANITACAĞIZ

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, İTO’nun görkemli İstanbul Pavilyonu’nun MIPIM 2019’da Cannes’ın en popüler sahilindeki yerini alacağını söyledi.

“Türkiye’nin ve İstanbul’un dünya çapındaki inşaat ve gayrimenkul projeleriyle MIPIM 2019’dayız” diyen Avdagiç, “İstanbul, Londra ve Paris çadırlarının arasında yer alarak dünyada en cezbedici şehirlerinden biri olmanın gururunu taşıyor. İstanbul Pavilyonu’nda İstanbul’un en son, en cazip, en güzel ve en kârlı konut ve ofis projelerini tanıtacağız. Ziyaretçilerle proje sahiplerine anında kapsamlı ve verimli ikili iş görüşmeleri yapma imkanı sunacağız” ifadesini kullandı.

Türkiye’nin dünya inşaat sektöründe ilk sıralarda yer aldığını belirten İTO Başkanı Şekib Avdagiç, şöyle devam etti: “Yabancı yatırımcılar, her geçen gün gayrimenkul alımında Türkiye’yi ve İstanbul’u daha çok tercih ediyor. 2018 yılında yabancı yatırımcı 40 bin konut aldı. Bu bir önceki yıla göre yüzde 100’den fazla bir artışa karşılık geliyor. Sadece İstanbul’da yabancılara satılan konut miktarı 15 bine yaklaştı. Öyle ki her üç konuttan biri İstanbul’da satıldı. Son olarak 250 bin dolarlık gayrimenkul satan alan yabancı yatırımcıya Türk vatandaşı olabilme imkanı sağlandı. İnanıyorum ki, böylesi avantajlar, yabancı dostlarımızı İstanbul ve Türkiye’ye yakınlaştıracak ve onları İstanbullu yapacaktır.”

ÜLKEMİZİN TANITIMINA KATKIDA BULUNACAK

MIPIM’in dünyanın en prestijli gayrimenkul fuarı olduğunu belirten GYODER Başkanı Feyzullah Yetgin, “MIPIM, Türkiye gayrimenkul sektörü için çok önemli bir organizasyon. Artık ülkelerin değil marka şehirlerin öne çıkarıldığı MIPIM’de düzenli olarak yer alan İstanbul Ticaret Odası’nı, ülkemizin ve gayrimenkul sektörümüzün tanıtımı adına destekliyoruz.

Son dönemin ekonomik konjonktürünü dikkate alarak, 2019 yılında farklılıklar oluşturmak, sektörün birlikteliğini yurt dışındaki platformlarda vurgulamak, Türkiye’yi ve İstanbul’u anlatmak adına büyük önem taşıyan MIPIM’de, gayrimenkul sektörümüzün yabancı yatırımcılar için gelecek vadettiğini çok iyi anlatmamız gerekiyor.

GYODER olarak, İstanbul Ticaret Odası işbirliği ile üyelerimizle birlikte yer alacağımız fuarda büyük bir sinerji oluşturarak, ülkemizin tanıtımına katkıda bulunacağımıza inanıyorum.” dedi.

MIPIM’İN TURİZM KONUSUNDAKİ ETKİNLİĞİ GİDEREK ARTIYOR

“MIPIM gayrimenkul alanında dünyanın en nitelikli ve en geniş kapsamlı fuarı konumunda. MIPIM’de oluşan ticaret hacmi olağanüstü boyutlara ulaşıyor ve MIPIM’in turizm konusundaki etkinliği de giderek artıyor. Biz de üyelerimizin projelerini tanıtmalarına vesile olmak, aynı zamanda Türkiye’nin turizm yatırımları boyutunda bir yatırım destinasyonu olarak tanıtımını yapmak, ayrıca da ülkemizde turizm yatırımlarını olumlu etkileyen (tahsis sürelerinin uzatılması vb.) gelişmeleri uluslararası yatırımcılara birinci elden anlatabilmek için 2018’de ilk defa MIPIM’de Kültür ve Turizm Bakanlığımızla birlikte bir stant açtık ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdik.

Fuarda turizm pavilyonu içerisinde yer alarak çok sayıda uluslararası otel zinciri ve yatırımcılarıyla görüşmeler gerçekleştirdik. En önemlisi ise zor bir dönemden sonra Türkiye’de turizm sektörünün büyümeye devam ettiği ve geleceğinin parlak olduğu mesajını paylaşma imkanımız oldu. Bu paylaşımları da verilerle destekleyerek yabancı yatırımcılar için Türkiye’de “referans kurum” olma misyonumuzu güçlendirmiş olduk. Yine aynı hedefler doğrultusunda bu sene de MIPIM 2019'da yer alacak olmaktan heyecan duyuyoruz.”

n

Yukarı