Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Mannheim’de yükselen değer; K1 Karree Mannheım AVM

12.05.2017 - 17:11

Mamaco kurmuş olduğu Mamaco İnvestmenr&Advisory şirketi ile Almanya’da AVM yatırımı için kolları sıvadı. Proje, ülkenin en büyük 20 şehri arasında yer alan ve perakende de Almanya’nın 9. sırasında olan Mannheim şehrinde faaliyete girecek. 2018 yılının ikinci çeyreğinde hizmete girecek olan AVM hakkında bilgiler aldığımız K1 Karree Mannheim AVM Yatırımcı Ortağı Ömer Nohut, “Türk perakende firmaları için büyük bir fırsat oluşturuyoruz” dedi. 

Proje ilk AVM yatırımınız. Bu proje için neden Almanya/Mannheim seçildi?
Mannheim şehri Almanya’nın perakende sıralamasında en başarılı 9. şehri, Türk ve yabancı kökenli perakende de ise 1. sırada yer alan bir cazibe merkezidir. Almanya’nın lider konumunda olan şehirlerinden Frankfurt ve Stuttgart´a sadece yarım saatlik mesafede yer alıyor. Şehir; Mercedes Benz, John Deere, BASF, Roche, Bilfinger Berger, SAP, Heidelberger Cement gibi şirketlerin merkezi konumundadır. Buna ek olarak, son 4 yılda Güney Almanya ve Fransa´daki (80 km) nüfusun çekim merkezine dönüştürdüğü bir Türk perakende merkezidir. Ayrıca Mannheim, 170 Türk işletmesinin bir cadde üzerinde yıllık 185 Mil. € ciro performansı gerçekleştirdiği önemli bir merkez konumundadır. 

K1 Karree Mannheim AVM hakkında bilgi verir misiniz? 
22 bin metrekare kapalı alanı, 11 bin metrekare de kiralanabilir alanı olan alışveriş merkezimiz şehrin en işlek yürüme caddesi üzerinde bulunuyor. Ayrıca ana giriş kapısında şehrin en yoğun tramvay durağı yer alıyor. 

Mannheim, Türk perakendecilerinde yoğun olduğu bir lokasyon. Bu alanda bir AVM perakendeciler tarafından nasıl karşılandı?
AVM’nin bulunduğu lokasyonun, yerli Türk perakendecilerin son 5 yılda büyük bir sıçrama yaptığı bir bölgede olması ve doluluk oranlarının çok yüksek olmasından dolayı projemize büyük bir ilgi gösteriliyor. 

AVM ne zaman hizmete girecek? Açılışa özel planlarınız var mı?
AVM 2018 yılının ikinci çeyreğinde hizmete girecek. Açılışa özel sürprizlerimiz tabii ki olacak, şu an için bu hazırlıkların üzerinde çalışıyoruz.

Kiralamalar nasıl gidiyor? Türk markalarına ne kadar yer ayrıldı ve gelen tepkiler nasıl?
Ön kiralamada yüzde 75 seviyesindeyiz. Türk perakende firmaları için büyük bir fırsat oluşturuyoruz, toplam 2 bin 800 metrekarelik alanı Türkiye’den gelecek olan Türk markalarımıza ayırdık. En son kiralamasını tamamladığımız Huqqa ve Kiğılı grubu ile sözleşmelerimiz imzalandı.

Avrupa’da bir yatırımcı ve Türkiye’de tesis yönetim yapan bir firma olarak her iki ülke arasında AVM’ler ve perakende sektörü arasındaki fark neler? Her iki tarafın da avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Türk perakendecilerinin Avrupa ve Almanya’dan çok daha gelişmiş olduğunu görüyoruz. Türk markalarının Avrupa pazarına girişinde birçok teşebbüsü olmakla beraber, hedef kitlesi doğru planlanmadığından maalesef bazı zamanlarda başarısızlıkla karşılaşılmıştır.  

GGG

Yukarı