Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Ege GİBİ BENZERSİZ...

12.05.2017 - 17:09

“WESTPARK OUTLET, ÇEVRESİNDEKİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJE YATIRIMCILARINI CESARETLENDİREN BİR POZİSYONDA YER ALIYOR” DİYEN TANKAR GAYRİMENKUL YÖNETİM KURULU BAŞKANI MAHMUT TAN, “DOLAYISIYLA BÖLGEDEKİ KENTSEL YATIRIMLARIN PROJEMİZ İLE İVME KAZANIP, DÖNÜŞÜMÜ HIZLANDIRACAĞINA VE BÖLGE HALKINA İSTİHDAM İLE KATMA DEĞER SAĞLAYACAĞINA İNANIYORUZ” DEDİ. 

AVM yatırımı yapma fikri nasıl ortaya çıktı? Sizi bu yatırım kararına iten etmenler neler oldu?
Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri haline gelen perakende ve AVM sektörü gün geçtikçe hızla büyümeye devam ediyor. Türkiye’de yaklaşık olarak 377 AVM’nin faaliyet gösterdiğini ve bölge halkına büyük bir istihdam imkanı sağladığını görmekteyiz. Bugün istatistik değerlere baktığımızda bile 2016 yılına kadar hayata geçirilen AVM yatırımlarının 53,5 milyar dolara ulaştığı biliniyor. 
İzmir yaklaşık 4 bin 265 milyon toplam nüfusa sahip bir şehir olarak coğrafi konum, deniz ve kara ulaşım imkanları yönünden Türkiye’nin yatırıma açık en özel kentlerinden biridir. Bu nedenle bizler de bölge ve ülke ekonomisine katkı sağlamak adına büyüyen perakende sektörünün içinde İzmir’de var olmaya karar verdik. Dolayısıyla alışveriş merkezimizi planlarken Ege kültürünün organik yapısını, bölgenin iklimini, kent halkının tercihlerini, alışkanlıklarını, ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde bulundurduk. 

Bir Tankar Gayrimenkul projesi olan “Westpark Outlet AVM” projesini bizlere kısaca tanıtır mısınız?  Proje nasıl bir yapıda olacak, içerisinde hangi birimler yer alacak?
Westpark Outlet,  mimari projesi Dome Mimarlık tarafından hazırlanan, 70 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip Ege Bölgesi’nin en büyük outlet ve eğlence merkezi projesi olmayı hedefliyor. İnşaatı hızla devam eden projemizin kapılarını 2017 sonbaharında açmayı planlıyoruz. Gerek İzmir gerekse çevre illerde yaşayanlara önemli ayrıcalıklar sunacak olan projemiz güçlü marka karması ve yarı açık mimari konsepti ile ulusal ve uluslararası markalara yer verecek. Projemizde yaklaşık 160 mağaza, teraslı kafe ve restoran alanlarının yanı sıra bin 500 oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük eğlence ve oyun alanları ve 2 bin 500 kapasiteli otopark alanı yer alacak. Bu özellikleriyle Westpark Outlet perakende sektörüne ve Ege’ye yeni soluk getirirken, profesyonel yönetimi ile de şehrin en önemli sosyal buluşma alanı olacak. 

Westpark Outlet AVM’nin mimari ve lokasyon özelliklerinden kısaca bahseder misiniz? 
Westpark Outlet, Ege Bölgesi’nin tamamına mutluluk ve heyecan veren mimari bir yapıya sahip. Ege ve Egeliler gibi keyifli ve benzersiz… Ege gibi sıcak, Ege gibi güzel görünümlü, Ege gibi rengarenk... İçinde tüm renklerin barındığı kusursuz bir marka karmasına sahip, her yaşa hitap eden Ege’nin atmosferini yansıtan, 4 mevsim yarı açık mimari konsepte hakim, konfor şartları yüksek, geniş oturma ve peyzaj alanları olan bir proje hayata geçiriyoruz.
Lokasyon özelliği ise günde yaklaşık 100 bin araç trafik yoğunluğa sahip, İzmir çevreyolu kuzey aksında yer alan, şehir içinde ise Bornova, Bayraklı, Karşıyaka ve Çiğili ilçelerini birbirine bağlayan ana aksın üzerinde bulunmaktadır. Ayrıca yapımı devam eden İstanbul otoyolu ve Çandarlı otoyolu istikameti üzerinde olup projesi devam eden İzmir-Ankara otoyolu bağlantısı üzerindedir. Bunlara ek olarak alışveriş merkezimiz, Şehir Hastanesi projesinin de bitişiğinde konumlanmış olup, toplu taşıma ulaşım kolaylığı sağlayacaktır.

Yatırımcılar yeni yatırımlarının rotasını metropollerden Anadolu’ya çevirdi. Peki, yatırımlar sizce neden Anadolu’ya kaydı? Anadolu’nun tercih edilme nedenleri neler? 
Son yıllarda Anadolu şehirlerinde AVM yatırımı gözle görünür şekilde artıyor. Bunun sebebi olarak da rekabetin o bölgelerde daha az, yatırım geri dönüşünün daha hızlı olması, bölge nüfusunun büyüyen perakende sayesinde alışveriş merkezine açık olmasından kaynakladığı düşüncesindeyim. 

Son olarak, Westpark Outlet AVM’nin bölgeye katacağı katkılardan bahsedelim… AVM bölge ve bölge halkına ne gibi avantajlar sağlayacak? AVM’nin toplumsal etkileri neler olacak?
Westpark Outlet, çevresindeki kentsel dönüşüm proje yatırımcılarını cesaretlendiren bir pozisyonda yer alıyor. Dolayısıyla bölgedeki kentsel yatırımların projemiz ile ivme kazanıp, dönüşümü hızlandıracağına ve bölge halkına istihdam ile katma değer sağlayacağına inanıyoruz.
Emlak değerlerinin bizimle birlikte yükselmesi yatırımcı çekme kapasitesini de yükseltecek ve bölge ekonomisine katkı sağlayacaktır.
AVM etkinlikleri müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir yere sahip. Bunu düşünerek bölge halkına sunacağımız pazarlama faaliyetlerimiz ile de katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Ziyaretçilerimize sergi, müzayede gibi sanat etkinliklerinden, çocuk atölye çalışmalarına, eğlenceli konserlerden ünlü söyleşilerine, sosyal sorumluluğumuza yönelik aktivitelerden tüm ailelerin katılabileceği her yaş grubuna, özel, farklı ve eğlenceli etkinlikler ve aktiviteler düzenlemeyi planlıyoruz.

Anadolu’da doğru bir yatırım için nelere dikkat edilmesi gerekiyor?
Doğru bir yatırım için öncelikle nüfusun ekonomik gücünü ölçmek gerekir. Bölgenin alım gücü ve gelir düzeyine göre hareket etmek, o doğrultu da marka karmasını hazırlayarak finansal planlamayı yapmanın ilk öncelik olduğuna inanıyorum. Dolayısıyla doğru strateji, doğru lokasyon ve doğru bir ekip ile başarının kaçınılmaz olduğu kanısındayım. 

GGG

Yukarı