Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Anadolu’nun Yatırımlara ihtiyacı var

12.05.2017 - 17:15

“En büyük hedefimiz arasında; şehirlerin ihtiyaçlarına göre oluşturulacak karma konseptlerde Anadolu’daki perakende sektörünü geliştirmek ve güçlendirmek bulunuyor” diyen Turkmall Başkan Yardımcısı M. Murat Sekmen, “Çünkü sadece büyük şehirlerin değil, Anadolu’nun da buna ihtiyacı var. Ayrıca, bu illerde çok büyük potansiyel de var” dedi.

Yatırımcılar yeni yatırımlarının rotasını metropollerden Anadolu’ya çevirdi. Peki, yatırımlar neden Anadolu’ya kaydı? Anadolu’nun tercih edilme nedenleri neler?
Perakendecilerin stratejileri doğrultusunda ilk üç şehirde yoğunlaşan AVM yatırımları, son 10 yıl içerisinde ise Anadolu’ya kaydı. Buna bağlı olarak Turkmall olarak biz de, yatırım önceliğini alışveriş ve yaşam merkezi olmayan bölgelere veriyoruz. 
Bildiğiniz gibi; bazı illerimizde perakende sektörüne hitap edebilecek, oradaki gelişime, değişime öncülük edecek aracı şirketler yok. Turkmall olarak, Anadolu dahil olmak üzere, bugüne kadar 6 milyon metrekarelik perakende inşaat alanı geliştirdik ve 3 milyon metrekare kiralanabilir perakende satış alanı sağladık. Ayrıca 2 bin 500’den fazla kiralama yaptık ve projelerimizde her yıl 150 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlıyoruz. En büyük hedefimiz arasında; şehirlerin ihtiyaçlarına göre oluşturulacak karma konseptlerde Anadolu’daki perakende sektörünü geliştirmek ve güçlendirmek bulunuyor. Çünkü sadece büyük şehirlerin değil, Anadolu’nun da buna ihtiyacı var. Ayrıca, bu illerde çok büyük potansiyel de var.
 
Şu an Anadolu’da kaç yatırımınız var? Yeni yatırımlar söz konusu olacak mı?
Turkmall olarak, yatırımcısı olduğumuz ya da kiralama, yönetim ve pazarlama hizmeti verdiğimiz alışveriş ve yaşam merkezleri arasında Novada Outlet Söke, Bulvar Samsun, Novada Ataşehir, Novada Tokat, UNIQ İstanbul, Novada Outlet Akhisar, Symbol Yaşam Merkezi, Novada Çarşamba, Novada Edremit, Novada Yozgat ve Akyaka Park yer alıyor. Geçtiğimiz ay, Şanlıurfa’da şehir parkı ile alışveriş konseptini birleştiren Novada Park projemizin I. fazı hizmet vermeye başladı.  Bu yıl ikinci çeyrekte açılacak olan Menemen’i önümüzdeki yıl Ordu ve Çerkezköy ile Sakarya-Serdivan’da yer alan 54. Cadde takip edecek. Yatırımcısı olduğumuz ya da hizmet verdiğimiz; yıl sonunda 3 İstanbul projesi dışında kalan 12 Anadolu projesi ile Anadolu’ya gidecek 300 perakende zinciri çerçevesinde bölgelere istihdam alanı sunmaya devam edeceğiz. 

Anadolu’da doğru bir yatırım için nelere dikkat edilmesi gerekiyor?
Turkmall olarak, yalnızca Anadolu’da değil, tüm yatırımlarımızda projelerimizin konseptini, bulunduğu kente, yapının bulunduğu coğrafi konuma ve hedef kitlesinin beklentilerine, alışveriş alışkanlıklarına göre belirliyoruz. Anadolu’da iklim koşulları nedeniyle kapalı alışveriş merkezi konseptini uygularken, sıcak iklimli illerimizde açık, sokak konseptli projeler geliştiriyoruz. Yer seçimi öncesi mutlaka bir pazar analizi yaparak kentin ihtiyaç ve beklentilerini belirliyoruz. Bu yapılan fizibilite çalışmaları konseptlerimizi geliştirirken bize yol gösteriyor. Belirlediğimiz konsepti mimari projeye dönüştürürken de kentin imar planı ile mevcut mimari özellikleri devreye giriyor. Doğru yer, doğru konsept, doğru mimari yapı ve doğru pazarlama stratejilerinin bir alışveriş merkezi yatırımının başarıya ulaşmasında belirleyici rol oynadığını söyleyebiliriz. Alışveriş merkezlerinin hızla arttığı günümüzde, ziyaretçiler iş hayatından arta kalan zamanlarında sevdikleri ile farklı ve eğlenceli deneyimler yaşayabileceği, onları şaşırtan, hayatlarını kolaylaştıran lokasyon, mimari konsept ve hizmete sahip alışveriş merkezlerini daha kolay benimsiyor. 

Anadolu’da gerçekleştirilen AVM yatırımları, şehre neler katıyor? AVM’lerin toplumsal etkileri neler oluyor?
Turkmall olarak, 2012’den itibaren açılan alışveriş merkezlerimizde yılda 30 milyon kişiyi ağırlıyoruz. Doğru lokasyonlarda, bölgenin ihtiyaçlarına yönelik geliştirdiğimiz yaşam merkezleri ile şehir hayatına yeni bir soluk getiriyoruz. Anadolu halkının kültür-sanat olanaklarını artıran alışveriş merkezleri sayesinde; sinema, konser, kulüp ve atölye gibi çeşitli sosyal yaşam fırsatlarını yaratarak halkın ortak yaşam standartlarını da yükseltmeyi hedefliyoruz.
Daha öncesinde, sinema ve sosyal yaşam aktiviteleri için oldukları bölgelerden büyükşehirlere gitmek durumunda kalan halkın kültürel vizyonuna yaşam boyu çözümler sunmaya dikkat ederek, yerel halkın sosyal yaşam standartlarına yönelik alternatifler geliştirmeye devam ediyoruz. Turkmall, Anadolu projelerinde ev hanımlarının katılımı ile yapılan atölyelerde, yerel halkın el işi ve sanat becerilerini geliştirip atölyeler sonunda elde edilen ürünleri kermes dahilinde satışa sunarak, bu programları bölgenin ihtiyacı yönünde sosyal sorumluluk projeleri ile birleştiriyor. Anadolu şehirlerinde kadınlar öncelik olurken, alışveriş merkezlerinin bünyesinde kurulan çocuk kulüpleri de şirketimizin özellikle yöneldiği bir alan. 
Alışveriş merkezlerimizle bölge halkının sosyal yaşantısına katkıda bulunduğumuz kadar il ve ilçenin ekonomisini de destekliyoruz. Tamamlanacak projelerimizle birlikte, 12 alışveriş merkezimizde yer alan yaklaşık bin mağazada, 20 bin kişi için istihdam imkanı yaratmış olacağız. Gelecek 5 yıl içinde Anadolu’da yatırım yapmaya devam edecek olan Turkmall, bu yatırımlarında ziyaretçiler için bir alışverişten daha fazlasını sunarak, şehrin buluşma ve sosyalleşme noktası haline gelecek olan projelere imza atmaya devam edecek. 

n

Yukarı