Ana içeriğe atla

S

 

YENİ NESİL AVM YÖNETİM SİSTEMİ: GİK

18.01.2019 - 15:19

YENİ NESİL TESİS YÖNETİM UYGULAMASI GİK’İN 15 YILLIK AVM YÖNETİM TECRÜBESİNİN VÜCUT BULMUŞ HALİ OLDUĞUNU BELİRTEN COLOR YAZILIM KURUCU ORTAĞI YASİN ETÖZ, “GİK İLE ZAMAN TASARRUFU VE HIZLI BİLGİ AKIŞI SAĞLAMAYI, PERSONEL VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAYI, MALİYETLERİ DÜŞÜRMEYİ VE VERİ ANALİZİ YAPABİLMEYİ HEDEFLİYORUZ.” DEDİ.

Yeni nesil tesis yönetim uygulaması GİK’ten bahseder misiniz?
15 yıllık AVM yönetim tecrübemin vücut bulmuş halidir GİK. Görev sürem boyunca tecrübe ettiğim olumlu-olumsuz süreçleri geliştirip; bu sektörde çalışan yöneticilerin hayatlarını kolaylaştırmak adına çıktık bu yola…  Yazılım, zaman tasarrufu ve hızlı bilgi akışı sağlamayı, personel verimliliğini artırmayı, maliyetleri düşürmeyi ve veri analizi yapabilmeyi hedefliyor. 

GİK’in kullanıcılara en önemli kazanımları neler olacak?
Günümüzde tartışmasız en değerli şey zaman. GİK öncelikle tüm kullanıcılara zaman kazandırıyor. Yani GİK, gün içerisinde zaman ve kâğıt harcayarak yaptığımız birçok işi online ve hızlı bir şekilde yapılabilecek. Ayrıca veri depolama ve veriler üzerinden rapor hazırlama süreci oldukça kolaylaşacak. 
Önemli noktalardan biri de şu ki, alışveriş merkezinde bulunan birimler arası koordinasyonda kullanılacak tüm bilgilerin aynı platformda toplanacak olması. 
Bu bilgileri aynı yazılımda konuşturarak tüm operasyonu değerlendirebileceğimiz birbirini etkileyen (ziyaretçi sayıları, lojistik hareketler, cirolar, anket değerlendirmeleri, tahsilat oranları, pazarlama aktiviteleri vs.) fonksiyonların sonuçları ile raporlar hazırlayabiliyoruz. Böylelikle söz konusu alışveriş merkezinin birçok anlamda fotoğrafını tek bir program ile çekmiş oluyoruz ve günün sonunda işiniz ile ilgili ihtiyacınız olan  veri otomatikman elinizde oluyor. Bu veriyi kullanmak istediğinizde de birden fazla departmandan bilgi beklemek yerine cep telefonunuzdaki bir uygulamayla çok kısa ve hızlı bir şekilde veriye ulaşıp onu kullanabiliyorsunuz. 

Modülün benzerlerinden ayrıştığı noktalar nelerdir?
GİK, üç farklı paydaşı (AVM Yönetimi-Kiracı-3. parti firmalar) aynı çatı altında toplayan tek uygulama olmakla birlikte sadece yönetimden kiracıya değil kiracıdan da yönetime bilgi akışı sağlayabiliyor.  Bu paydaşların, özellikle kiracı - yönetim arasında beliren soru, arıza kaydı gibi iş talepleri karşısında dönüş hızı, sorun çözme kabiliyeti gibi konularda online analiz ve veri sunabilmesi kullanıcıların kendi iş performanslarını da değerlendirmeleri için fırsat sunuyor.
Ayrıştığımız çok önemli bir fonksiyonumuz var: Gikdoor bu online personel giriş kontrol modülü hiçbir yapıda bulunmuyor şu anda. Bu modelin patenti de bize ait şu anda. Ayrıca mal kabul yönetiminde getirdiğimiz bir yenilik de uygulamanın içinde bulunmaktadır.

GİK ‘in teknolojik alt yapısı ve kullanım platformlarından bahseder misiniz? 
GİK, hem web tabanlı hem de mobil ile uyumlu bir alt yapıya sahip. Modüler yapısı sayesinde çok farklı tesis yapılarında kullanılmak üzere şekillendirilebiliyor. Yani ihtiyaç doğrultusunda yeni modüller açıp yetkilendirme yöntemi ile farklı kullanıcılara hizmet verebiliyor.

Tek bir ara yüz olmasının perakendeci ve AVM yönetimlerine faydası neler?
GİK, iş akışlarında aynı dili kullanıyor.. Böylelikle sektörün iş akışları ile ilgili kullandığı dilde bir standart oluşturma çabasına ciddi bir katkısı olacağına inanıyoruz. Mesela aynı perakendeci farklı 10 AVM’de yer alıyor ve aynı işler için farklı birçok tanım ile karşılaşıyor. İşte biz biraz da bu noktada oluşan kavram karmaşasını ortadan kaldırmak istiyoruz.

Özellikle personel içeriği oldukça dikkat çeken bir uygulama. AVM personeli, yönetimi ve marka tarafından nasıl kolaylıkları var?
Öncelikle artık matbu hiçbir evrak kullanılmıyor. Evrak gidiş gelişleri, arşivlenmesi ve bilgi akış hızı gibi konularda çok kolaylık sağlıyor. Gikdoor’da personel indirdiği bir uygulama ile AVM’ye kolayca giriş yapabiliyor. Personel uygulamayı kullanırken internete bağlanmak zorunda kalmıyor. Ayrıca firma, personelin iş ayrılışını da online bildirebiliyor ve otomatik olarak o personel  sistemden düşüyor. Bu modelle sarf malzeme kullanım ve personel iş gücünü neredeyse sıfıra indirdik.

Platformun İSG uygulamaları ile ilgili katkısı nasıl olacak?
GİK, 6331 sayılı kanun ile çerçevesi belirlenen İş sağlığı ve Güvenliği konularında sistem bilgilendirme ve kontrol konularında oldukça kolay bir yol gösterici niteliğinde. Firmalar, yapacakları çalışmayı form üzerinde doldurduklarında karşılarına İSG ile ilgili tüm sorumluluk ve görev alanlarını hatırlatan bir sekme çıkıyor. Bu doğrultuda  personelini yönlendirerek personelinin doğru adımları atmasını sağlıyor. Bu vesile ile denetim organının daha aktif olmasını sağladığı için oluşabilecek iş kazalarının önüne geçiyor. Ayrıca oluşabilecek hukuki durumlarda da, evrakların online arşivlenmesi ciddi bir koruma sağlıyor.

AVM sektöründe uzun yıllardır yöneticilik yaptınız. Sektörün özellikle operasyonel tarafındaki eksiklikleri veya geliştirilmesi gereken uygulamaları neler?
Operasyon iş akışlarında manuel olarak yapılan çok iş var ve bu hem zaman hem sarf malzeme kaybına yol açıyor. Ayrıca yapılan işlerin bir haritasının çıkartılması için veri depolama ve analiz şansı veren bir dijital ortam oldukça önemli. Operasyonel verilerin dijital olarak depolanması ve bu iş sonuçlarının analiz edilmesi noktasında eksiklikleri gidermek ile birlikte bu işlerin online yapılarak ciddi zaman tasarrufu yaratacak ve standart bir dil oluşturacak iş akışlarının olduğu bir platform yaratmak hep aklımızdaydı. 

GİK ile aynı zamanda bir sosyal sorumluluk projeniz de var. Bu projeden bahseder misiniz?
Sistemin kullanım süresinde tasarruf edilen kâğıt kadar fidan dikimi yapılıyor. Yani örnek olarak, mağazadaki yönetici arkadaşlarımız bir çalışma formu doldurduğunda kağıttan ettiği tasarruf GİK içerisinde kayıt ediliyor ne kadar kağıt tasarrufu sağlandığını da gün be gün size gösteriyor. Tabi ki amacımız büyük bir GİK ormanına sahip olabilmek.

Eklemek istedikleriniz…
Sektörde yeni bir soluk getirmek ve değişen dünyanın olmazsa olmazı olan dijitalleşme sürecinde yerimizi almak istiyoruz. Bu platformu iş yapış şekillerini değiştirecek ve verimliliğe ciddi katkı sağlayacak bir adım olarak görüyoruz. Kur artışından olumsuz etkilenen AVM yatırımcıları ve yönetimleri inovatif  çözümler geliştirmek durumdalar. Tasarruf sağlamanın günümüzdeki karşılığı dijitalleşmektir. Umuyorum ki benim de 15 yılımı geçirdiğim bu sektöre GİK ile böyle bir katkım olmuş olur.

GGG

Yukarı