Ana içeriğe atla

playpark

 

Vitrin Tasarımları Hedef Kitleyi Harekete Geçirmede Etkili

10.05.2018 - 14:29

MAĞAZA VİTRİNLERİNİN MARKALARIN MÜŞTERİ İLE İLK İLETİŞİME GEÇTİĞİ YER OLDUĞUNU SÖYLEYEN İSTANBUL BİLİŞİM GENEL MÜDÜRÜ LEVENT MENTEŞE, SON ZAMANLARDA TASARIMLARDA SADELİK AKIMININ BAŞLADIĞINI BELİRTTİ.

MÜŞTERİ İLE İLETİŞİMİN İLK BAŞLADIĞI YER…
Her marka gibi kendileri için de mağaza vitrinlerinin önemli olduğunu belirten İstanbul Bilişim Genel Müdürü Levent Menteşe, “Mağaza vitrinleri fiziksel olarak markaların müşterileri ile ilk iletişime geçtiği yer. Görsel mesajların yüklü olduğu, sözsüz ama etkili,  müşterilerin mağaza içerisine girip girmeme kararını verdiği en önemli alanlar” dedi.
Müşteriye markayı anlatmada, ürünleri göstermede ve içeride onları nelerin beklediğine dair ilk izlenimleri oluşturmada vitrinlerin son derece etkili olduğunu söyleyen Menteşe, “AVM içerisinde birçok mağazanın önünden geçiyoruz ve kaçının vitrini aklımızda kalıyor? İşte bu sorunun cevabı vitrinlerin müşteri çekmek için nasıl tasarlanması gerektiğinin cevabını veriyor. Bu cevaba göre de tasarlanan vitrinler müşteri çekimine büyük etki ediyor” ifadelerinde bulundu.

TASARIMLAR MARKANIN KURUMSAL KİMLİĞİNİ YANSITIR
Tasarımın; bir markanın kurumsal kimliğini, karakterini, kişiliğini, kültürünü, ürün ve hizmetlerini müşterilerine aktarmadaki en önemli öğelerden biri olduğuna değinen Menteşe,  her markanın kurumsal kimliğini ve kültürünü doğru yansıtacak tasarımları kullanmasının önemli olduğunu ve sürekli değişen ve markayı yansıtmayan tasarımların kurumsal kimliğe zarar verebildiğini söyledi.
Tasarımların kurumsal kimliği yansıtmadaki rolünün büyük olduğunu ve buna çok dikkat ettiklerini söyleyen Menteşe, “En basitinden mağaza tasarımlarımızda kullandığımız renkler bile logomuzdaki renkler ile uyumlu. Müşterilerin kafasında oturttuğumuz uyumu bozmamak için markanın kimliğinde var olan renkler dışında başka renkler kullanarak zihinlerini yormamak önemli. Mağaza içerisindeki tasarımlarda kullandığımız dil markamızın dili” dedi. 

YENİ TREND ‘SADELİK’
“İstanbul Bilişim olarak elektronik ürün ve beyaz eşya satışı yaptığımız için mağazalarımızın önünden geçen insanlara ve müşterilerimize teknolojik bir şölen sunuyoruz. Yer aldığımız AVM’ye ve konumuna göre vitrin tasarım konseptleri hazırlıyoruz. Özellikle deneyim alanlarının tamamında teknolojiden faydalanıyoruz” ifadelerinde bulunan Menteşe, “Mağaza tasarımlarında teknolojik ürünler ile birlikte, vitrinlerimizde tasarımlarımıza dinamizm kazandıran aktüel ürünleri, TV ve diğer elektronik eşyaları az ve öz konumlandırıyoruz. Çok fazla ürün ile ziyaretçilerimizi ürüne boğmak ya da zihinlerini yormak istemiyoruz” diye belirtti. 
Son zamanlarda mağaza tasarımlarında ‘sadelik’ akımının başladığını açıklayan Menteşe, konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Mağazalara fazla ürün koyarak müşterilerin gözünü yormak yerine sayılı ürünler ile müşterilerin beğenisini kazanmak en yeni trendler arasında. Her markanın sektörü gereği sergilediği ürünler farklı olsa da akıllı ve giyilebilir teknolojilerin yer aldığı mağaza tasarımları son günlerde revaçta.  İlerleyen dönemlerde ziyaretçilerine ve müşterilerine teknoloji odağında deneyimler yaşatacak mağazaları daha çok göreceğiz diyebilirim.” 

t

playpark

Yukarı