Ana içeriğe atla

d's

 

Türkiye’nin her yerinde…

18.01.2018 - 11:13

Eurest Services’in, sürdürülebilir ve yüksek kaliteye sahip hizmet sunmayı amaçladığını söyleyen Sofra/Compass Group Türkiye Destek Hizmetler ve Güvenlik Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Alakuştekin, “Müşterimizle uzun dönemli iş birlikteliklerimiz var. Ortalama kontrat süremiz 7 yıl, müşteri devamlılığı oranımız ise yüzde 97” dedi.

Eurest Services’in faaliyetleri hakkında bilgi alabilir miyiz?  
Sofra/Compass Group Türkiye’nin destek hizmetler alanındaki markası Eurest Services olarak tesis işletim, bakım ve onarım, temizlik, iç taşıma ve depolama, idari ve ofis destek, açık alan ve çevre bakım gibi hizmetler sunuyoruz. Eurest Services ile 9 bin 600’ü aşkın kadromuzla birbirinden farklı sektörlerdeki kurumlara, fabrikalara, plazalara, iş merkezlerine, AVM’lere, hastanelere, okullara temizlik hizmeti sağlıyoruz. Günlük ofis temizliğinden endüstriyel teknik temizliğe kadar uzanan geniş bir yelpazede temizlik hizmeti veriyoruz. 81 ilde yaklaşık bin 850’ye yakın projemiz var. Bu projelerle Türkiye’nin her yerindeyiz. 

Müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerde öncelikleriniz nedir? 
Müşterilerimize özel çözümler geliştirmeden önce işletmelerin ihtiyaçlarını ve hizmetin verileceği sahayı değerlendirmeye zaman ayırıyoruz. Uzmanlarımız, bu değerlendirme sonucunda kaliteli ve ihtiyaca uygun temizlik programları sağlamak amacıyla yöntem, ekipman ve çalışma programları öneriyor. Süreçlerini ve maliyet optimizasyonunu bir araya getiren web tabanlı online sistem olan ServiceNow’ı kullanıyoruz. Bu sistemle Hizmet Sözleşmelerine (SLA) uygun, çalışma performansını belgeleyerek KPI-Temel Başarı Kriterlerini esas alarak, müşterilerimize profesyonel bir temizlik konsepti sağlıyoruz. 

ServiceNow sistemi kullandığınızı belirttiniz. Bu sistemin avantajları var mı?
Eurest Services, sürdürülebilir ve yüksek kaliteye sahip hizmetleri sunmayı amaçlıyor. Kullanmakta olduğumuz bu sistem, nerede olursak olalım her zaman hizmet verdiğimiz lokasyonlar hakkındaki tüm bilgilere müşterilerimizle birlikte ulaşmamızı sağlıyor. Bu sistem sayesinde kalite kontrollerimizi basit bir sekilde yapabiliyoruz. İnternete bağlanabilen tüm cihazlarla ServiceNow’ı kullanıyoruz. Şikayetler, bildirimler, kalite kontrol, makine envanteri, makine durum ve giderleri, mesai saatleri ve detayları, temizlik mıntıka planlaması, temizlik giderleri, özel görevler, nominal ve gerçek temizleme aralığı gibi tüm verileri bu sistem üzerinden takip ediyor ve raporlayabiliyoruz. 

Hizmet verirken temel öncelikleriniz neler? 
Temel prensiplerimizin başında hizmet kalitesinden ödün vermemek geliyor. Proje müdürlerimiz, bölge müdür yardımcılarımız, bölge müdürlerimiz, departman direktörlerimiz ile birlikte çalışmalarımızı hiyerarşik bir yapıda sürdürüyoruz. Projelerimizi ayda minimum 2, maksimum 8 defa ziyaret ediyoruz ve rutin denetleme gerçekleştiriyoruz. Projelerimizde yer alacak kişilere iş başı eğitimleri, hijyen eğitimleri, kişisel gelişim, özel temizlik ve makine ekipman kullanımı eğitimleri veriyoruz. Her kategoriye göre farklı öncelikler, farklı iş planları, farklı denetim modülleri uygulayarak hizmet seviyemizin belli bir düzeyde olmasını sağlıyoruz. Müşterimizle uzun dönemli iş birlikteliklerimiz var. Kontrat ortalama süremiz 7 yıl, müşteri devamlılığı oranımız ise yüzde 97. 

2017 yılı sizin için nasıl geçti 2018 hedefleriniz nelerdir?
2017 yılında teknolojik anlamda büyük yatırımlar yaptık. Özellikle büyük tesislerde kullanılan temizlik makinelerinin daha akıllı olmalarıyla ilgili projelerimize hız kazandırdık. Bunlar insansız çalışan, otomatik belli periyodlarla kendi hareket eden, temizliği kendi yapan ve yine başladığı istasyona geri dönen makinelerle ilgili operasyonlarımızı desteklemeyi planlıyoruz. 
2017 yılında hijyen ve günlük operasyon kontrolü amacıyla yine teknolojik yatırım yapma hedefimizi kısmen hayata geçirmiş durumdayız. Alan ve nokta kontrollerini akıllı telefon teknolojisiyle kontrol ediyoruz. Böylelikle 2018 yılı içerisinde hedeflediğimiz bu sistemi geliştirerek tüm projelerimizde kullanmayı hedefliyoruz.

d's

Yukarı