Ana içeriğe atla

playpark

 

TESHİAD çalışmalarında hız kesmiyor

13.12.2016 - 16:38

TESHİAD Başkanı Bülent Doğru: “Sesimizi ve sorunlarımızı gerek kamu gerekse özel sektör tarafına daha güçlü duyurabilmek adına çalışmalarımızı sürdürüyor ve derneğe üye olmanın önemini birçok yer ve mecrada anlatmaya çalışıyoruz” dedi.  

Temizlikte sektöründe TESHİAD’ın yeri ve önemi nedir?
Temizlik ve Tesis Yönetimi İş Adamları Derneği (TESHİAD),  30 yıldır sektörel gelişmelere katkı sunmaya çalışan, kamu tarafındaki bütün gelişmeleri üyelerine anlatan ve üye firmalarıyla birlikte sesini birçok yere duyurabilme pozisyonuna sahip sivil toplum kuruluşudur.  
Dernekleşme ülkemizde zor bir süreç… Çünkü sivil toplum kuruluşuna üye olma bilinci toplumumuzda çok fazla gelişmedi. Sektörel algı henüz tam anlamıyla oturmuş değil… Ancak tüm zor süreçlere rağmen, çeşitli engeller aşılarak, her yıl dernek kendisini geliştirdi, büyüdü ve hizmet sektöründeki diğer dallara örnek oldu. Bugün üyeleri ve bu üyelere ait firmalarda çalışan işgücü istihdamı ile TESHİAD, saygın ve yenilikçi duruşuyla, hizmet sektöründeki diğer derneklere örnek olmaya devam ediyor.
TESHİAD olarak amacımız, daha çok üyeyle temsil yeteneğine sahip olmak… Sesimizi ve sorunlarımızı gerek kamu gerekse özel sektör tarafına daha güçlü duyurabilmek adına çalışmalarımızı sürdürüyor ve derneğe üye olmanın önemini birçok yer ve mecrada anlatmaya çalışıyoruz. 

2016’nın ilk yarıyılında temizlik sektörü ne kadar bir büyüme kaydetti? 
Sadece 2016’nın ilk yarısı gibi bakmamak lazım, 2015’te var aslında burada. Türkiye’de temizlik sektörünün büyüme oranına baktığınız zaman yüzde 30’lara yakın bir büyüme kaydettiğini görürsünüz. 2015’teki büyüme trendi tamamıyla bu yöndeydi. 2016’nın ilk yarısı da yine bu şekilde devam etti. 
Temizlik sektörü inşaat sektörü ile doğru orantılı olarak gelişmekte ve büyümektedir. Türkiye’de inşaat sektörünün hızla gelişmesi, haliyle temizlik sektörüne de ivme kazandırıyor, böylece sektörde yıllık ortalama yüzde 30’lara varan bir büyüme kaydediliyor. 

AVM’lerde yapılan temizliklerde ne gibi sorunlar ortaya çıkıyor? Bu sorunların ziyaretçiye etkileri nelerdir?
AVM’ler bizim en büyük hizmet alıcılarımız durumunda. Yaklaşık bir milyar metrekare temizlenebilir alandan bahsediyoruz. Bu nedenle AVM’ler ciddi bir pazar ve bunu inkar etmemek lazım… Sektördeki tüm firmalar bu pazardan pay alabilmek için adeta yarış halinde. Ancak AVM’ler ile ilgili sorunlar da yok değil… Hem AVM tarafında hem de hizmet sunucu temizlik firmaları tarafında… Bir defa birçok firma bu büyük pastadan pay alabilmek için ücret düşüklüğüne gidebiliyor. Ayrıca doğru, eğitimli ve sertifikalı eleman bulmakta sıkıntı yaşayabiliyorlar. Çünkü kıran kırana bir rekabet var ortada ve bu rekabete ayak uydurmaya çalışıyorlar. Bizim dernek olarak anlatmak istediğimiz şu; ‘kötü rekabet yapmak yerine, gelin tek bir dernek altında toplanıp, beraber olalım ve sektörün dinamiklerini biz oluşturalım. Sektörel fiyat sıkalamızı oluşturup, bu sıkala üzerinden rekabet edelim. AVM’ler de firmaların mevcut yapıları üzerinden bir değerlendirme yapsınlar.’ TESHİAD’a üye olan firmalar arasında bu çok problem yaratmıyor, hemen hemen fiyatlarımız bellidir. Ancak merdiven altı diye tabir ettiğimiz, bize üye olmayan firmaların birçoğu işte bu fiyat kırmada bambaşka hallere girebiliyor, bu da sektörde çok ciddi problemlere neden oluyor. Bununla ilgili TESHİAD olarak bir düşüncemiz var, muhtemelen Ocak ayında da düşüncemizi gerçekleştirmiş olacağız. Bir günlük ancak geniş katılımın olacağı büyük bir organizasyon planlıyoruz. Bu büyük organizasyonda, hizmet alıcılar yani AVM’ler ile hizmet sunucu bizler bir araya gelip, doğru firma nasıl olur? Hangi firmalardan teklif alınabilir? gibi konuları tartışacağız. Burada tabi derneğe üye olan firmaları ön plana çıkaracağız. Yapacağımız organizasyonla birlikte, daha çok doğru sonucun ve iyi bir hizmetin çıkabileceğini göreceğiz.  

Hizmet sektörü dünyada hızla büyüyen ve gelişen büyük bir pazar… Bu pazarda başarılı olabilmek adına neler yapılmalı?
Her firma kendine göre başarılıdır aslında. Biz DGR olarak olaya şöyle bakıyoruz; müşterinin yanında olan, müşteriyi anlayan, çok hızlı hareket eden, gelişen dünyaya ve teknolojiye ayak uyduran bir yapıdaysanız eğer farkınızı müşteriye yansıtabiliyor ve başarılı olabiliyorsunuz. 

Sürekli değişen bir müşteri var. Peki, önceden müşteriler ne bekliyordu şimdi ne bekliyorlar?
Aslında müşterinin algısı hep aynı… Müşteri her zaman kendini kıymetli ve değerli görür. Biz eğer müşteriye o değer ve kıymeti verebiliyorsak, müşterinin yanında kalabiliyorsak başarılı ve vazgeçilmez oluruz. Benim ticaret hayatımda 20 yıl önceki müşterimde aynı mantıktaydı şu anki müşterim de aynı mantıkta…  Biz de çok fazla ödün vermeden, müşterinin kıymetli olduğunu ona anlatmaya  ve aramızda bir bağ kurmaya çalışıyoruz. Ticarette önemli olan da budur aslında; bağ kurmak… Bir sektörde uzun yıllar hizmet vermenin ve başarılı olabilmenin yolu, mutlaka bir bağ oluşturmaktan geçer. Her müşteri hizmet aldığı firmayla öyle ya da böyle bir bağ oluşturur. İşte bu bağları ne kadar çoğaltabilirsek biz hizmet sunucu firmalar, bu işte o kadar uzun soluklu kalabiliyoruz. 

playpark

Yukarı