Ana içeriğe atla

playpark

 

Sadeliğin gücü adına!

16.01.2017 - 11:38

Bu sene türkiye ve yurt dışında 90 projeyi hayata geçiren mk ıllımınatıon’ın 2016’daki son durağı akmerkez’di. Oldukça yoğun ilgi gören çalışma ile mk ıllımınatıon, akmerkez’de sadeliğin gücünün parıltılarla birlikteliğini şiirsel bir etkiyle sergilemeyi hedeflemiş...

Bu yıl Akmerkez yeniyıl konseptiyle göz kamaştırıyor. ‘Sadeliğin gücü’ mottosuyla MK Illimination tarafından oluşturulan tasarımlarla AVM’de adeta şiirsel bir ahenk yaratılmak istenmiş… Mall Report Dergisi olarak biz de bu cümbüşü yerinde görmek istedik ve Akmerkez’i ziyaret ettik. 
Akmerkez için oluşturulan dekorasyonda, birbirini tekrar eden onlarca ürün kullanılarak bir ahenk oluşturulmuş ve tasarımda ağırlıklı olarak gold ve gümüş tonlarına yer verilmiş. Kullanılan renkler ve ürünler Akmerkez’in genel mimari yapısına ve ambiyansına uygun olarak tasarlanmış. Alışveriş merkezinin içerisindeki 12,5 metre yüksekliğindeki görkemli büyük ağaç yeni yıl geleneğinin vazgeçilmezi olarak istenilen alana konumlandırılmış.
‘Dinamik, modern, elegan hatların tercih edildiği mekanda, göz kamaştırıcı ve parıltılı bir atmosferde yeniyıl coşkusunu hissettirmek’ amacını güden ve ‘Işıltılı devasa objeler, yalın ancak bir o kadar güçlü tasarımlar arasında yeniyılı yaşamak hayali…’ duygularını ziyaretçilerde perçinlemek isteyen MK Illimination, Akmerkez’de sadeliğin gücünün parıltılarla birlikteliğini şiirsel bir etkiyle sergilemeyi hedeflemiş. Yani, yeniyıl dekorunda ‘sadeliğin gücü’ mottosundan ilham alınmış... 
Tüm dekorların üretimi, 30 günlük bir sürede 41 kişilik ekip tarafından hassasiyetle tamamlanmış. Tasarımda kullanılan 10 bin 300 adet yılbaşı topunun ve7 bin 618 adet aynalı pleksinin yanı sıra galerilerdeki tüm motiflerde, 16 bin metre uzunluğunda özel kristallerle bezenmiş ürünlerin, 20 bin 212 metre uzunluğunda LED ve 2 milyon 425 bin 340 adet ışık noktasının alışveriş merkezini bütünüyle sarmalaması sağlanmış.

PROJENİN ADETA DNA’SI ÇIKARTILIYOR
Yapılan tüm tasarımlarda öncelikli olarak detaylı analizler yapan, adeta yapılacak projelerin DNA’sını çıkartan MK Illimination ekibi; AVM’ye gelen hedef kitle, AVM’nin mimari yapısı, renkler, kullanılan malzemeler, kalıcı aydınlatma yoğunlukları, yatırımcının hayal ettiği ve talebi… gibi pek çok kriteri derinlemesine araştırıyor ve tasarımın ilk temellerini bu şekilde atıyor. Ekibin ehemmiyet verdiği nokta, tasarım ile gerçekleşen işin maksimum düzeyde aynı etkiyi vermesi… Tüm projelerde ekip olarak onay vermedikleri işi müşterilerle paylaşmamak gibi bir prensipleri var. Yapılan işi öncelikli olarak kendi içlerinde değerlendirip, olumlu olumsuz her yönüyle masaya yatırıyorlar ve işi istedikleri noktaya gelinceye kadar uzun bir süreçten geçiriyorlar. 

2016’DA 90 PROJE HAYATA GEÇİRİLDİ
Bu sene Türkiye ve yurt dışında 90 projeyi hayata geçiren MK Illimination’un Türkiye’de yaptığı önemli projelerden başlıcaları İstinye Park, Forum İstanbul, Marmara Forum, Panora, Mavi Bahçe’dir. Ayrıca Dubai’de ‘Dubai Shopping Fest’ projesini gerçekleştiren ve Arap Emirlikleri’ndeki bilinirliğini artıran firma, ardından Mall Of The Emirates 10. yıl dekoru ile büyük yankı uyandırdı. 
Abu Dhabi’de bulunan Ferrari World binasında bu sene uygulamış olduğu İtalyan Sokağı animasyonlu LED ışık projesi ile de MK Illimination, herkes tarafından oldukça beğeni topladı.
Mk Illumination ekibi, tasarımı ucu bucağı olmayan derin bir okyanus olarak nitelendiriyor ve özgün, farklı, kalitesinden ödün vermeyen işlerle rakipsiz olduklarını düşünüyorlar.

playpark

Yukarı