Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Plaka tanıma sistemleri noktasında AVM’ler doğru yönlendirilmeli

13.04.2017 - 15:54

YENİ YASA KAPSAMINDA GÜNDEME GELEN PLAKA TANIMA SİSTEMLERİ VE BU KONUYA YÖNELİK AVM’LERE SAĞLADIKLARI DESTEKLERLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİ ALDIĞIMIZ AÇIK KART GENEL MÜDÜRÜ MURAT KİBAROĞULLARI, “SÜRECİN PEK ÇOK DETAYI İÇERMESİ NEDENİYLE YAKLAŞIMIMIZ BU SÜREÇTE AVM’LERİ DOĞRU YÖNLENDİRMEK VE YAPTIKLARI YATIRIMIN TÜM BİLEŞENLERLE BİRLİKTE SAĞLIKLI OLMASINI TEMİN ETMEK” DEDİ. 

Yeni yasa kapsamında gündeme gelen plaka tanıma sistemleri AVM’lere ne gibi güvenlik tedbirleri alma zorunluluğu getiriyor? AVM ziyaretçileri bu durumdan nasıl etkilenecek?
Bilindiği üzere 30 Aralık 2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmeliği takiben Şubat sonu itibariyle her bir AVM‘nin bağlı bulunduğu Emniyet birimleri tarafından ilgili yönetmeliğe istinaden esas,  gereklilik ve “Teknik Şartname”yi de kapsayan resmi dokümanlar AVM’lere elden teslim edilmeye başlandı. Böylece AVM’lerde yer alan açık ve kapalı otoparklar, mal kabul girişleri gibi araç giriş ve çıkışlarının sağlandığı her türlü noktanın kontrol altına alınması Emniyet tarafından belirlenen Teknik Şartname’ye istinaden AVM’ler nezdinde bir zorunluluk haline getirilmiş oldu. 
Dünyada ve ülkemizde son zamanlarda yaşanan terör olayları nedeni ile zor günler geçirdik. Bu zor günleri birebir yaşayan vatandaşlarımız artık güvenliği daha da öne alarak ziyaret tercihlerinde bu faktörü önde tutmaya başladılar. Alışveriş merkezleri gibi ziyaretçilerin yoğun olduğu ve insanların uzun süreli zaman geçirdiği alanlarda ne kadar güvenlik faktörüne önem verilirse ziyaretçiler geldikleri ortamda o denli huzurlu ve mutlu hissedeceklerdir.  

 Açık Kart olarak plaka tanıma sistemleri kapsamında ne gibi ürün-hizmet ve ayrıcalıklar sunuyorsunuz? AVM’ler bu uygulamaya geçtiklerinde onları nasıl bir maliyet bekliyor?
Açık Kart’ın sunduğu AVM Plaka Tanıma Sistemleri, tüm yazılım, donanım, montaj, devreye alma, servis, garanti ve danışmanlık hizmetlerini kapsıyor. Sunmuş olduğumuz AVM Plaka Tanıma sistemleri son yayımlanan Teknik Şartname ile yüzde 100 uyumludur. 
Açık Kart olarak sürecin başından beri temas halinde olduğumuz AVM’leri konu hakkında doğru yönlendirmeyi esas aldık. Yaklaşımımız, her bir AVM’nin ihtiyaçlarının Emniyet tarafından kendilerine teslim edilen “Teknik Şartname” dokümanlarına uygun olarak değerlendirilmesi ve yatırımın bu değerlendirmeye istinaden yapılmasının sağlanması.  Emniyet tarafından yapılan keşifler sonucunda, her bir AVM bazında olması gereken teknik gereklilikler ve hizmet kapsamı net bir şekilde ifade ediliyor. Dolayısıyla Açık Kart olarak bizler de her bir AVM’yi ayrı bir proje olarak ele almakta, proje ekibimizle sürecin yönetimini keşif, teklif, kurulum, montaj ve servis aşamaları dahil olarak danışmanlık kapsamında anahtar teslim yapmaktayız. Sürecin pek çok detayı içermesi nedeniyle yaklaşımımız bu süreçte AVM’leri doğru yönlendirmek ve yaptıkları yatırımın tüm bileşenlerle birlikte sağlıklı olmasını temin etmek. 
Plaka tanıma sistemlerinde oldukça düşük maliyetli çözümleri bulmak mümkün, ancak ucuz ve teknik yeterliliği iyi sorgulanmamış çözümlerle mevzuata uyum sağlanamayacaktır. Burada mevzuata tam anlamıyla uyumlu olmalısınız ve emniyet birimlerimizin beklentilerini karşılayacak bir sistem çözümüne sahip olmalısınız. Bu nedenle nispeten daha maliyetli olan, ancak uzun yıllar çalışma veriminden herhangi bir şey kaybetmeyecek sorunsuz, etkili ve emniyetten kabul alabilecek güvenli bir sisteme yatırım yapılması gerekiyor.

Son olarak plaka tanıma sistemleri haricinde 2017 yılında Açık Kart’ı hangi çalışmalarıyla/yatırımlarıyla göreceğiz? 2017 hedefleri, katılacağınız fuar ve zirveler neler kısaca bahseder misiniz?
Açık Kart olarak bugüne kadar müşterilerimize kaliteli ve yenilikçi ‘loyaltech’ çözümlerini sunduk. Geçtiğimiz yıl yaptığımız yatırımlarla, gelişen teknolojilerden faydalandık ve çözümlerimizi dijitalleştirdik. Farklı ve yenilikçi mobil çözümler sunuyoruz. Tüketici-çalışan sadakati ve ödül yönetimi ya da bayi satış teşvik programları ve önemli markalardan oluşan indirim networkümüzdeki uygulamalarımıza ödeme fonksiyonu da ekliyoruz. Böylece ‘fintech’ çözümlerini de uygulayarak uçtan uca müşteri deneyimini yaşatıyoruz. 
23 kategoride 283 projenin yarıştığı ve 30 Mart 2017’de sahiplerini bulan Doğrudan Pazarla İletişimcileri Derneği’nin DPID Ödülleri’nde “Sadakat Program Yönetim Danışmanlığı“ kapsamında, hizmetlerini sunduğumuz İçerenköy Carrefoursa AVM shop&win sadakat programı projesiyle zorlu rakiplerin arasından sıyrılarak “Sadakat Uygulamaları” kategorisinde 3.’lük ödülünü aldık, böylece “Sadakat Program Yönetim Danışmanlığı” hizmetlerimiz de tescillenmiş oldu. Yine shop&win projesiyle dünyanın önde gelen ve prestijli sadakat otoritelerinden Loyalty Magazine Awards Londra’da “Yılın Sadakat Programı“ kategorisinde finaldeyiz. Keza Fintech girişimlerimizden “Açık Kart Payment Gateway” ile “Fintech innovation of the year” kategorisinde Seamless Awards Middle East 2017’de de finalistiz. Dolayısıyla bu sene gerçekleştirmiş olduğumuz hizmetlerin inovatifliği, doğruluğu da otoriteler tarafından tescilleniyor. Bu da bizim açımızdan oldukça gurur verici gelişmeler. 
4-6 Nisan’da Dubai’de gerçekleşen World Retail Congress’te standımızla yer alıyor ve ayrıca panellerde konuşmacı olarak yer alıyoruz. Bu kongrede de perakende ve AVM dünyasının nabzını tutuyor, perakendede dünyanın sayılı dev markalarıyla görüşüyor, yeni müşterilerle ve yeni iş ortaklarıyla tanışıyor olacağız.

Bugün itibariyle AVM’ler plaka tanıma sistemlerine nasıl bakıyor? Bu kapsamda hizmet verdiğiniz AVM’ler var mı süreç nasıl ilerliyor?
Resmi Gazete’de yayımlandığı günden bugüne kadar geçen sürede AVM yöneticileri ve yatırımcıları tarafından süreç ilgi ile takip ediliyor. Devlet tarafından zorunlu hale getirilen konu olması sebebiyle her bir AVM bu konuda oldukça hassas ve bu ihtiyacı sağlamak için gerekli çalışmalara başlamış durumda.
Şubat sonu itibariyle Teknik Şartname AVM’lerle paylaşıldı ve Emniyet birimleri AVM bazında keşiflere başladı, sistem kurulumunun Teknik Şartname’ye uyum ve sistemin sağlıklı hayata geçirilmesi emniyet birimlerinin kabullerini kapsaması nedeniyle Açık Kart olarak sağlıklı keşif yapılmasını önemsiyoruz. Dolayısıyla sürecimizde teklif aşamasından önce keşifleri gerçekleştiriyoruz akabinde tekliflerimizi sunuyoruz. Bu kapsamda özellikle birden çok AVM’yi bünyesinde barındıran yönetim firmaları ve AVM yatırımcıları ile sözleşmelerimizi imzalamaya başladık. 

OPSCO REKLAM

Yukarı