Ana içeriğe atla

S

 

Personellerin kurum kültürüne inancı yüksek

13.05.2019 - 14:17

Özel güvenlik sektörünün en büyük derneği GÜSOD’un düzenlediği ödül töreninde Pronet’ten iki personel de özel güvenlik sektörünün yıldız çalışanları ödülüne layık görüldü. Personellerinin ödülü alış hikayelerini anlatan Pronet Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ediz Habip, “Başarıdaki en önemli etken, bir kurum kültürünün var olması ve çalışanlarımızın bu kurum kültürüne olan inancı.” dedi.

GÜSOD’un düzenlediği “Özel Güvenliğin Yıldızları” ödül töreninde personeliniz hangi kategoride niçin ödül aldı?
GÜSOD’un düzenlediği “Özel Güvenliğin Yıldızları” ödül töreninde takım arkadaşlarımızdan Berkay Yıldız ve İzzet Gürel ödüle layık görüldü. Berkay, müşterimizle yapmış olduğu görüşme sonrasında yöneticisi tarafından “star” olarak aday gösterilip sadakat ödülü almaya hak kazanırken İzzet de aynı şekilde müşterimizle yaptığı yüz yüze görüşmede yarattığı müşteri memnuniyeti sebebiyle yöneticisi tarafından “star” olarak aday gösterildi ve ödül almaya hak kazandı.  

BERKAY YILDIZ’IN HİKAYESİ: Saha ekiplerimizden Berkay Yıldız, alzheimer hastası olan müşterimize servis vermek için evine gittiğinde telekomünikasyon firmasından geldiğini iddia eden bir kişiyle karşılaşıyor. İlgili kişinin hiçbir iletişime geçmeden mekana giriş yaptığını fark eden arkadaşımız durumdan kuşkulanıp görevli olduğunu söyleyen kişiden kimliğini göstermesini istiyor. İlgili kişi de internetten bulduğu görseli ekibimize göstererek onu ikna etmeye çalışıyor. Arkadaşımız, gösterilen bu evrağın internete bağlanan herkesin gösterebileceğini belirtip şahıstan kendisine ait, firma tarafından yetkili olduğuna dair bir evrak, belge ve yetkili numarası talep ediyor. Bunun üzerine kişi cevap veremeyerek mekandan ayrılıyor ve bir daha geri dönmüyor. Kötü niyetli olduğu açıkça belli olan bu kişinin kimliğini soran arkadaşımız bu davranışı sergilemeseydi çok daha kötü sonuçlarla karşılaşılabilinirdi. Berkay, olaya ait tüm detayları hasta olan müşterimize ve unutma ihtimaline karşı da müşterimizin yakınına nazik bir şekilde anlatarak dikkatli olunması gerektiği konusunda kendilerini uyarıyor. Müşterimiz de bu yaşananlar üzerine Berkay'a yüklü miktarda bahşiş vermek istiyor, takım arkadaşımız doğal olarak bu ücreti geri çeviriyor. 

İZZET GÜREL’İN HİKAYESİ: Bir müşterimiz sözleşmede belirtilen fatura tutarı ile kendisine yansıyan faturanın aynı olmaması nedeni ile sistemini iptal ettirmek için çağrı merkezimize ulaşıyor. Hattı karşılayan temsilcimiz sözleşmeyi ve fatura farkını anlatmasına rağmen müşterimiz ikna olmadığı için yetkili ile görüşmek istiyor.  Arkadaşımız, sosyal medya ekibinde çalışmasına rağmen o an orada olduğu için hattı karşılayan arkadaşına destek olarak müşterimiz ile görüşme yapıp, sözleşmeyi müşterimiz ile birlikte hattayken kontrol ediyor. Yansıyan faturalarda hata olmadığını anlatmasına rağmen müşterimiz ile mutabık kalınamıyor. Ardından telefonda yaşattığı güven ve samimiyet doğrultusunda müşterimiz kendisiyle yüz yüze görüşmek istiyor. İzzet, hafta sonu izninde olmasına ve görev tanımında yüz yüze görüşme olmamasına rağmen pazar günü Avrupa Yakası’ndan Anadolu Yakası’na kendi imkanlarıyla geçerek müşterimiz ile görüşme gerçekleştirip, müşterimizi iptalden vazgeçiriyor. 

Bu çalışanların başarılarında firmalarının nasıl bir payı var?
Başarıdaki en önemli etken, bir kurum kültürünün var olması ve çalışanlarımızın bu kurum kültürüne olan inancı. Pronet olarak çalışanlarımızı; “taraftar müşteri”, “açık iletişim”, “iş birliği ve dayanışma”, “girişimci ruh”tan oluşan dört ana değerimizin çatısı altında topluyoruz.  Çalışanlarımız da bu dört değerin inancıyla inisiyatif alıyor, fikirlerini çekinmeden paylaşıyor, ekip ruhuyla çalışıyor ve yenilikler konusunda öncü oluyorlar.

Personellere profesyonelliklerini sağlayacak nasıl eğitimler veriliyor? 
Pronet çalışanları, müşterilerimizin en çok ihtiyaç duydukları anlarda onlara koşulsuz müşteri memnuniyetini hedefleyerek hizmet vermekte. Büyük sorumluluk ve hassasiyet gerektiren bu işe adapte olabilmek için alışılmışın dışında bir eğitim vermemiz bizler için çok önemli. Eğitim tasarımını gerçekleştirirken hem teorik hem de pratik uygulamalara yer veriyor, çalışanlarımızı görev yapacağı bölüm için gerekli olan her türlü bilgi ve beceri ile donatıyoruz. Sınıf içi eğitimler, atölye çalışmaları, işbaşı eğitimler, e-öğrenme platformu ve özel tasarladığımız uygulamalarımız sayesinde çalışanlarımız, karşılaşabilecekleri farklı müşteri senaryolarını sınıf ortamında deneyimleyebiliyor. Pronet olarak çalışanlarımızı her konuda donanımlı uzmanlar olarak yetiştiriyoruz. 

Personelin firmasına olan sadakatinde en büyük etkenler neler oluyor? 
En önemli hedefimiz sadık müşteriler ve şirketine bağlı çalışanlar yaratmak. Bu iki öncelikli hedefimiz doğrultusunda tüm aksiyonlarımızı, çalışanlarımızın bugün ve önümüzdeki dönemde benzersiz bir müşteri deneyimi yaşatmalarına yönelik gerçekleştiriyoruz. Bölüm, kıdem, mevki fark etmeksizin tüm çalışanlarımız dört ana değerimizin ışığında faaliyetlerine devam ediyor. Bu sayede işi kendi işleri gibi geliştirebiliyorlar. Fayda yaratan her fikrin desteklendiği, başarıların parladığı, deneyimlerden beraberce ders çıkarıldığı bir organizasyona sahip olmak bizleri birbirimize bağlıyor. 

1

GGG

Yukarı