Ana içeriğe atla

playpark

 

Omega Bigdata gözünü küresel anlamda liderliğe dikti

13.12.2016 - 16:44

2017 yılında AVM’deki kiracılara yeni müşteri ve ek ciro kazandıracak yöntemlere öncelik vereceklerini belirten Omega Bigdata Genel Müdürü Yunus Emre Aslan, bu sayede hem kiracılar hem de AVM’ler için karlılığı arttırmayı hedeflediklerini dile getirdi. 

Omega Bigdata için hızlı geçen bir sene oldu, 2016 yılı genel bakışı ile başlayalım mı?
Dünya genelinde ve ülkemizde yaşanan ekonomik zorluklar, AVM ve perakende sektörlerine de yansımalarını hissettirdi. Biz de 2016 yılını tümüyle sektöre canlılık getirme odağında yeni ürün,  Ar-Ge çalışmaları ve yurt dışına açılma planlarına ayırdık. 8 yıldır üzerinde çalışıyor olduğumuz, geniş kapsamlı AVM sadakat sistemimizi dünyanın en gelişmiş platformu haline getirmek için tam 10 adet yeni ürün oluşturduk. KOSGEB tarafından yurt dışına açılma noktasında Türkiye’den seçilen sınırlı sayıdaki yazılım firmasından biri olduk ve bu kapsamda Avrupa’da; Fransa, İngiltere, Almanya, İsveç, İsviçre, Danimarka ve Sırbistan, Arap Yarımadası’nda; Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Katar, kuzey coğrafyadan; Rusya, Ukrayna, Azerbaycan ve son olarak Asya’da Malezya’yı ziyaret ettik. Bu ülkelerde gerçekleştirdiğimiz AVM incelemelerinde, yapılan birebir toplantılarda ve katıldığımız fuarlarda AVM sektörünün dünya genelinde nabzını tutmuş olduk. 

Yoğun yurt dışı seyahatlerinin sonuçları nasıl oldu peki?
Çalışmalarımızı 3 bölgeye odakladık; Arap Yarımadası, Avrupa ve Rusça konuşulan ülkeler. Her 3 bölgedeki farklı ülkelerde yaptığımız AVM ziyaretlerinde hem dijital pazarlama ve sadakat sistemleri kapsamında talepleri topladık hem de yeni birçok fikir geliştirmiş olduk. Katıldığımız fuar etkinliklerinde ise ürünlerimizi geniş kitlelere tanıtma imkanı yakaladık. Bu ziyaretler neticesinde Azerbaycan ve Dubai’de birer AVM’de sistemimizi kurup, her 2 ülke için de ilk referans projelerimizi almış olduk. Yaptığımız tüm ziyaretler neticesinde, AVM sektörü dikeyinde çok iddialı bir platforma sahip olduğumuzu bir kez daha gördük. Doğru strateji ve hamleler ile global anlamda sektörün en büyük firması olma hedefimiz ile yolumuza aynı hızda devam ediyor olacağız.

Kasım ayında Türkiye ve yurt dışında çeşitli fuarlara katıldınız; fuarlarda gözlemlerinizi bizle paylaşır mısınız?
Dubai’de ICSC tarafından düzenlenen RECON fuarının ana teması müşteri ve inovasyondu. Bu fuarda özellikle AVM’lerde toplanan datalar neticesinde yapılan özel veri madenciliği analizleri ve mikro segmentlere yönelik, odaklı kampanyalar dikkati çekti. Ayrıca, bu bölgedeki AVM’lerde ziyaretçi WiFi sistemleri yoğun olarak kullanılmakta. Gelen talepler neticesinde, WiFi sistemi ile sadakat altyapımızın entegre edilmesine yönelik ilk çalışmaları da başlatmış olduk.
Fransa’daki MAPIC etkinliğinde ise daha geniş bir coğrafyadan AVM yöneticileri ile tanışma fırsatımız oldu. İnovasyon forumu alanındaki standımız ve yaptığımız konferans konuşması yoğun ilgi gördü. Avrupalı AVM yöneticilerinin en çok ilgi gösterdiği ürünümüz ise dijital hediye kampanyaları oldu. Akıllı algoritma altyapısıyla, doğru müşteri segmentini, doğru mağazaya yönlendiren, müşterilere eğlenceli vakit geçirme şansı sunarken, mağazalara garanti ek ciro kazandırması ile sektörde bir ilk olan dijital kampanyalarımızı başta Avrupa olmak üzere yakında birçok farklı ülkede işletmeyi hedefliyoruz.
Son olarak katıldığımız Perakende Günleri’nde ise, 2016 boyunca yapmış olduğumuz Ar-Ge çalışmaları neticesinde ürettiğimiz yeni fikirleri ve ürünleri, uzun yıllardır hizmet verdiğimiz değerli AVM yöneticilerine sunma imkanı yakaladık. Hem yurt dışı, hem de yurt içinden aldığımız son derece olumlu geri dönüşler bizleri çok mutlu etti.
 

playpark

Yukarı