Ana içeriğe atla

playpark

 

Müşterilerinin tercihi müzik çalan mağazalar / Customers prefer stores, which play music

15.11.2016 - 11:45

Cloud Media Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Alkan: “Mağaza içinde müzik yayını amatörce yürütülmemeli, aksine bu konuya tamamen profesyonelce yaklaşılmalıdır” dedi. 

“Music inside a store should not be played in an amateur manner butcompletely professionally,” said Cloud Media Chairman Bulent Alkan.

2014 yılında kurulan Cloud Media, 18 yıllık radyo, prodüksiyon, seslendirme, aranje, mixing, mastering konularında deneyimli bir kadroya sahip... Üçüncü parti lisanslama, doğrudan müzik lisanslama, aktif kurumsal TV, dijital tabela, dijital menü ve Android, IOS, Windows, Linus yazılım desteği veren firma, 2017 yılından itibaren dünyadaki birçok kurumsal firmayı portföyüne katarak Türkiye’de dünya çapında üçüncü parti lisanslama hizmeti veren tek firma olarak faaliyetlerine devam ediyor.
“Tarih boyunca insanoğlu pek çok yaşam tecrübesini çeşitli sesler aracılığıyla ifade etmeyi denemiştir. Bunların ortaya konuş tarzındaki estetik anlayışların da müziği ortaya çıkardığı düşünülebilir. Dolayısıyla hayatı boyunca insanoğlunun müziksiz bir ortamda yaşaması söz konusu değildir” diyen Cloud Media Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Alkan, “Müşterilerin yüzde 90’ı müzik çalan mağazaları tercih ediyor ve çevrelerine öneriyor. Müşterilerin yüzde 76’sı müzik sayesinde mağazalarda daha rahat hissederek alışveriş yaptıklarını belirtirken yüzde 63’ü müzik çalınan mağazalarda daha fazla vakit ve para harcıyorlar” dedi ve sözlerine ekledi: “Müzik genel anlamda insanların duygu ve düşüncelerini seslerle anlattıkları sanat dalıdır. Müzik her yerde, hayatın her döneminde ve alanında insanı saran onsuz yaşayamayacağımız bir olgudur. Mağazalardaki müzik yayınının mağaza içi trafik akışı ve satışlar üzerinde etkileri olduğu, seçilen müzik türlerinin müşterileri daha huzurlu, sakin ve ticari mesajlara daha açık hale getirdiği üzerine bilimsel araştırmalar yapılmıştır.”

MÜZİK SEÇİMİNDE MARKANIN KİMLİĞİ VE İMAJI ÇOK ÖNEMLİ!
“Markanın kimliği ve imajı mekandaki müzik seçimi için çok önemli bir unsurdur” açıklamasında bulunan Alkan, “Örneğin bir fastfood restoranında hızlı ritimde müzikler yayınlanmalı ki yemekler daha hızlı yensin ve müşteri sirkülasyonu artsın. Şık bir butikte easy listening eserlerin çalması müşterilerin mağazada daha uzun süre kalmasını sağlayabiliyor. Fine dining restoranlarda müşterilerin daha uzun süre kalmasını sağlamak için ise caz tarzında müzikler tercih edilebilir. Müziğin türü, temposu ve ses düzeyine karar vermede mağaza yöneticisi veya çalışanlarının kişisel tercihleri ön plana çıkmaktadır. Oysa mağaza içinde müzik yayını amatörce yürütülmemeli, aksine bu konuya tamamen profesyonelce yaklaşılmalıdır” dedi. 
“Küçük ya da büyük bir mağazanız var ve ne çalmanız gerektiğini bilmiyorsunuz. Çalıştığınız ajansta müzik direktörü olup olmadığını ve referanslarını sorun. Mutlaka radyo ya da kulüp DJ’liği kökenli olmalı… Liste işini prodüksiyon şeflerine bırakan ajanslardan uzak durun. Müzik listeleme işini önemseyin: Mağaza içi müzik bilinçaltına hitap eder...” diyen Alkan sözlerine, “Türkçe ya da yabancı, çalabileceğiniz popüler şarkıların teliflerini metrekare başına belirlenen bir hesapla ödemek durumundasınız. Radyo da çalsanız bu değişmez. İsmi bilinmeyen sanatçıların ‘sound alike’ şarkıları ya da dilediğiniz tarzda kulağa hoş gelen şarkıların olduğu arşivlerini belli bir ücret karşılığında kullanabiliyorsunuz” diyerek son verdi. 
 

Founded in 2014, Cloud Media has had an experienced team in radio, production, dubbing, arranging, mixing, and mastering for 18 years... The company which provides third party licensing, direct music licensing, active corporate TV, digital billboard, digital menu and Android, OS, Windows, Linus software support,  continues its operations as the only company in Turkey, which provides worldwide third party licensing in the world, by having added many corporate companies in the world to its portfolio in 2017.
“Mankind tried to express its life experience through various sounds throughout history. It can be thought that aesthetic concepts in their way of execution brought out music. Therefore, it is not possible for mankind to live in an environment without music,” says Cloud Media Chairman Bülent Alkan and continues: “90 Per cent of customers prefer stores, which play music and recommend it to people they know. 76 Per cent of customers state that they feel more comfortable and shop at stores, thanks to music, 63 per cent spend more time and money at stores, which play music,” and added the following: “Music is a branch of art, where people express their feelings and thoughts through sounds in a general sense. Music is a phenomenon, which surrounds people everywhere, during every period and aspect of life, without which we cannot live. Scientific research has demonstrated that music, played in stores, is effective for traffic flow inside stores and sales and types of music, which are selected, make customers more peaceful, calm and more open to receive commercial messages.”

IDENTITY AND IMGE OF A BRAND ARE ALSO VERY IMPORTANT FOR MUSIC SELECTION!
“Identity and image of a brand are important elements for music selection in a place,” explains Alkan and he says: “For example, fast music should be played at a fast food restaurant, so that customers eat faster and customer circulation increases. Easy listening type music being played at stores might allow customers to stay longer at a store. Jazz type music can be preferred to make people stay longer at fine dining restaurants. Personal preferences of store managers or employees are the determining factors for the selection of the type, rythm and volume of music. However, music, which is played at a store should be selected professionally”. 
“You have a small store and you do not know what to play. Ask whether there is a music director at the agency you work with, and his/her references. He must definitely have radio or club DJ experience… Stay away from agencies, which leave list work to production chiefs. Consider music listing important: Music inside a store adresses the subconscious...” says Alkan and concluded as follows: “You have to pay for copyrights of foreign or domestic popular songs at a rate, determined per square meter. This does not change, even if you play the radio. You can use ‘sound alike’ songs of unknown artists or their archives, which contain nice songs, in a style that you like, for a certain fee. 

playpark

Yukarı