Ana içeriğe atla

playpark

 

MARKANIN KİMLİĞİNE UYGUN VİTRİN TASARIMI YAPILMALI

10.05.2018 - 14:38

TASARIMIN TÜM MEKANLAR İÇİN ORTAK BİR İLETİŞİM DİLİ OLUŞTURDUĞUNU SÖYLEYEN GORKEM VOLKAN DESIGN STUDIO KURUCUSU GÖRKEM VOLKAN, “MÜŞTERİ POTANSİYELİNİ ARTIRAN, TİCARETİ GELİŞTİREN, AYNI ZAMANDA TASARIMIN EN ÖNEMLİ ODAK NOKTALARDAN BİRİ OLAN VİTRİN TASARIMLARI, MARKANIN DNA’SIYLA DOĞRU ORANTILI GERÇEKLEŞTİRİLMELİDİR” DEDİ.

Vitrin tasarımlarının müşteri çekimine ne gibi bir etkisi oluyor?
Vitrin alanları, tasarımın ticari alanlar üzerindeki çekim etkisinin ilk ve en çarpıcı şekilde görüldüğü küçük pencerelerdir. İç mekanda daha büyük bir alana yayılmış olan tüm kurumsal/ticari kimliğin, dışarı ile birleşim noktasında ve konsantre bir şekilde verilme çabasını hep cok heyecanlı  bulmuşumdur. Benim için iç mimari mekan tasarımı bir hikaye anlatımıyken, vitrin tasarımı tüm o damıtılmış, nokta atışı ve çarpıcı etkisiyle şiirsel anlatıma denk düşer.

Markanın kurumsal kimliğini yansıtmada tasarım ne kadar etkili?
Tasarım tüm mekanlar için ortak bir iletişim dili oluşturur. Ticari alan örneği üzerinden devam edersek; müşteri potansiyelini artıran, ticareti geliştiren, aynı zamanda tasarımın en önemli odak noktalardan biri olan vitrin tasarımları, markanın DNA’sıyla doğru orantılı gerçekleştirilmelidir. Tasarım, markanın DNA’sına uygun müşteri deneyimi yaşatılmasına ve yeni müşterilerin kazanılmasına katkı sağlamış oluyor.

Yeni nesil mağaza tasarımlarında teknolojiden nasıl faydalanıyorsunuz?
Mağaza ve diğer tüm tasarımlarımızda dijitalleşmenin sunduğu tüm imkanları değerlendiriyoruz. Mekan ya da vitrinin tasarımında mekanik tasarımlar ve aydınlatma teknolojisi ile tasarımımızı destekliyoruz. 

Yeni mağaza tasarımlarındaki yenilikler ve trendlerden bahseder misiniz?
Vitrin alanları, artan alternatiflerin yarattığı rekabet ortamı sebebi ile potansiyel ya da mevcut hedef kullanıcının algısını yönlendirmek ve ilk izlenimi yaratmada şimdiye kadar olduğundan daha da fazla etkili olmaktadır. 2018 yılı,  daha büyük ve daha çarpıcı pencerelerin ekran ya da sahne gibi kullanıldığı bir yıl olacak ve bu sahnede markanın vaat ettiği mesaj; sanat, kurgu ve teknoloji desteğiyle sergilenecektir.
 

o
 

playpark

Yukarı