Ana içeriğe atla

S

 

MAĞAZA TASARIMLARI KURUMSAL KİMLİĞİ YANSITMADA ETKİLİ BİR ARAÇ

12.02.2019 - 10:51

YERCE MİMARLIK KURUCUSU YÜKSEK MİMAR NAİL EGEMEN YERCE: “MARKA KURUMSALLIĞI İLE İYİ BİR ŞEKİLDE BÜTÜNLEŞMİŞ MAĞAZA TASARIMI, ÖNCE ÜRÜNLERE, DEVAMINDA MARKAYA GÜVEN VE PRESTİJ GETİRECEKTİR.”

Yerce Mimarlık neler yapar?
2011 yılında kurulan firmamız, 2016 yılında anonim şirket yapısıyla mimarlık, iç mimarlık, kurumsal kimlik tasarımı ve endüstriyel tasarım alanlarında projeler geliştirmekte, danışmanlık vermekte, uygulama ve kontrol yapmaktadır. Firmamız, farklı ölçek ve tipolojilere uzanan tasarım konuları çeşitliliği içinde; zamana, yere ve kullanıcıya özgü yeni bir değer oluşturacak bakış açısıyla, yaratıcı, etkin, estetik bir tasarım dili benimser ve devamında tasarladığı projelerin, doğru bir şekilde hayata geçirilmesi için gerekli tüm desteği özenli bir şekilde sunar.

AVM ve perakende sektörüne yönelik tasarımlarınız ve özel çalışmalarınız oluyor mu? 
Tabii oluyor, farklı sektörlerdeki markalar için konsept mağaza çalışmaları yapıyoruz. Bir taraftan markayı tanıyıp anlarken diğer taraftan sektörel araştırma ve analizlerimizi yapıyoruz. Markanın müşterilerinin ürünü alma sürecindeki deneyimlerini masaya yatırıyor, olumlu-olumsuz tarafları, alışkanlıkları tespit ediyoruz. Karşımıza çıkan verilerle markanın hedeflerini çakıştırıp, bunun performansa yönelik en etkin mimari ve iç mimari karşılığını arıyoruz. 

Son olarak Yataş’ın yurt içi ve yurt dışı kurumsal konsept tasarımını gerçekleştirdiniz. Mağazalarda neler değişti? 
Mağazalarda, markanın önerdiği yaşam kültürünü yansıtması ve bunu bütünlüklü bir biçimde sunması, müşteriye hayal kurdurması, yarattığı ambiyansla müşteri ilgisini zinde tutması ve bunu mobilyanın önüne geçmeden yapması, erişilebilir tasarım ve ürün algısına yardımcı olması, konforlu hissettirmesi, müşteriyi yükselten bir yapıya sahip olması gibi nitelikleri ön plana çıkarttık. Yataş’ın yenilenen yapısından hareketle yeni kurumsal mağaza konsepti strüktürünü elde ettik. Mağaza tasarımlarında, bu strüktür ana kılavuz olmakla beraber yurt içi ve yurt dışı mağazalarının her birini biricik kılmayı tercih ettik.
 
Markanın kurumsal kimliğini yansıtmada tasarım ne kadar etkili?
Mağaza tasarımlarının, kurumsal kimliği yansıtmada çok etkili bir araç olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Bir markanın kimliği, ne söylediği, kurumsal yapısı, verdiği hizmetleri ya da sunduğu ürünleri kadar onların nerede ve nasıl sunulduğu konusu kilit öneme sahiptir. Örneğin, ürünleriniz iyidir ama bunların sunulduğu mekan ve sunum şekli, ürünün gerisinde kalıyorsa ürün de marka da hak ettiği değeri ve güveni kazanamaz. Ancak marka kurumsallığı ile iyi bir şekilde bütünleşmiş mağaza tasarımı, ürünlere devamında markaya güven ve prestij getirecektir.

Mağaza tasarımlarının müşteri çekimine ne gibi bir etkisi oluyor?
Öncelikle mağaza tasarımları, sahip olduğu mimari ya da iç mimari unsurlar ile ürünlerden önce uzaktan görülebilir ve çağrıcı olabilir potansiyellere sahiptir. İyi tasarlanmış, dikkat çekici mimari ya da iç mimari unsurları gördüğünüzde, logoyu görmeseniz bile, hangi marka olduğunu bilirsiniz. Bu tasarımlar aracılığı ile markanın temsil ettiği değerler cisimleşir, üç boyutlu bir mesaj olarak müşteri algısına girer. Bu algı ne kadar çok, “iyi” niteliğe sahipse çekim de o kadar kuvvetli olur.  

MAĞAZA

GGG

Yukarı