Ana içeriğe atla

S

 

KONE ASANSÖRLER İÇİN ÜSTÜN BAKIM HİZMETİ SUNUYOR

12.07.2019 - 17:09

Asansörlerin ve yürüyen merdivenlerin her ay düzenli olarak bakımının yapılması gerektiğini belirten KONE Türkiye Servis Direktörü Yiğit Güray, “KONE olarak, apartmanlar ve siteler için en uygun bakım paketlerini sunuyoruz. Her bina, KONE’nin asansörler için sunduğu üstün bakım hizmetlerinden yararlanabiliyor.” dedi.

 

Şirketinizi kısaca tanıtıp, inşaat sektöründeki faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Firmanız açısından 2018 yılının (satış, üretim, ithalat, ihracat, istihdam, ciro, büyüme vb. konular dahilinde) nasıl geçtiğini rakamsal verilerle açıklar mısınız?

KONE, asansör ve yürüyen merdiven sektörünün global liderlerinden biri konumunda. 1910 yılında Finlandiya’da kurulmuş olan şirketimiz, yüz yılı aşkın bir süredir kendisini müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamaya adamış bulunuyor. Şirketimiz asansörler, yürüyen merdivenler ve otomatik bina kapıları için yenilikçi ve eko-etkin çözümler sunuyor. Hedefimiz; gittikçe kentleşen bir ortamda insanların binaların içinde sorunsuz, güvenli, rahat ve bekleme olmaksızın hareket etmelerini mümkün kılan çözümler geliştirmek ve sağlamak suretiyle en iyi insan akışı deneyimini sunmak.

KONE olarak, Türkiye’nin büyümesine paralel bir şekilde büyüyerek yeni iş ve yeni istihdam olanakları yaratıyoruz. Ayrıca montaj, servis ve ürün standartlarını Türkiye’de yükseltmeye çalışıyoruz. Büyük projelere ve altyapı yatırımlarına akıllı insan erişimi çözümleri sunuyoruz. Bunların yanı sıra hızla büyüyen konut sektöründe, Türkiye’nin her yerinde daha güvenli, daha kaliteli, yüksek standartlarda çözümler üretiyoruz. Tüm bunların üzerine odaklanmışken aynı zamanda hedeflerimize ulaşmak için çalışmalarımız sürekli olarak devam ediyor.

KONE’nin bugün bin servis merkezi ile 60’a yakın ülkede, yaklaşık 55 bin çalışanı bulunuyor. Türkiye’de ise yaklaşık 500 çalışanımız görev yapıyor.

İnsan güvenliği açısından asansör bakımının önemi hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bugün, arabaların bile yılda bir bakımları, üç yılda bir de muayeneleri yapılıyor. Oysa faaliyette olan her asansörün, her ay bakımının yapılması yasal bir zorunluluk. Asansöre binip herhangi bir kata seyahat etmek için ehliyet gerekmiyor. Yürüyen merdivenlerin çoğu durmaksızın çalışıyor. Oldukça yükseklere çıkabilen bu güçlü makinelerin, mutlaka kullanım talimatlarına uygun kullanılmaları gerekiyor. Ayrıca, ekipman bakımlarının yetkin firmalar tarafından düzenli olarak yapılması ve güvenlik açısından sorun oluşturması muhtemel yıpranmış, eskimiş parçalarının da zamanında değiştirilmesi son kullanıcıların güvenliğini artıran unsurlar.

Bu konuda bina yöneticilerine düşen görevler nelerdir?

Bina yöneticilerinin, asansörlerin güvenli bir biçimde çalışmalarını sağlamak adına yasalarla da tanımlanan çeşitli sorumlulukları var. Bu sorumlulukların sadece kanuni zorunluluk olarak değerlendirilmemesi gerekir. Çünkü bu uygulamalar, yediden yetmişe asansör ve yürüyen merdivenleri kullanan tüm kullanıcıların can güvenliklerini daha iyi korumak adına düzenlenmiş durumda. Öncelikle, ister kendi yaşadığı binanın apartman yöneticisi olsun ister profesyonel olarak bina veya tesis yönetimi görevini sürdürüyor olsun, tüm sorumluların mevzuat hakkında bilgi sahibi olmaları gerekiyor. Bu, hem güvenlik açısından hem de denetimler sırasında ortaya çıkabilecek muhtemel uygunsuzluklara dair ceza ve yaptırımları önlemek açısından önemli. Yasayla belirlenmiş yetkin bir servis firmasıyla sözleşme imzalanması, asansörle ilgili herhangi bir tehlikeli durumu bu servis firmasına iletmesi ve periyodik kontroller neticesinde güvensiz olarak tespit edilmiş asansörlerin kullanıma kapatılması, bina yöneticilerine düşen görevlerden bazıları diyebilirim.

Asansörlerin bakımı hangi dönemlerde gerçekleştirilmeli, bir asansörün güvenli olmadığını nasıl anlayabiliriz?

Mevzuat gereği, faaliyette olan ve kullanılan tüm asansörlerin her ay bakımı yapılmalıdır. Asansör güvenliğinin tespiti teknik bir konu… Dolayısıyla yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından düzenli olarak kontrol ve denetlemeler yapılıyor ve güvensiz olarak belirlenen asansörler, kırmızı etiket alıyor. Gereken durumlarda da mühürlenerek kullanıma kapatılıyor. Burada en önemli konulardan biri, asansörde herhangi bir anormallik görüldüğü durumda, son kullanıcıların veya bina sorumlularının vakit geçirmeksizin yetkili servis firmasını bilgilendirerek servis çağırmasıdır.

Bakım gerçekleştirecek firma sizce neye göre seçilmeli?

Her şeyden önce yasa gereği, yetkili bir servis firmasıyla anlaşılmalı. Bununla birlikte, asansörlerin günün herhangi bir saatinde arızalanabileceği veya acil müdahale gerekebileceği de göz önünde bulundurulmalı. Dolayısıyla günün her saati ulaşılabilen, geniş servis ağı sayesinde gerekli teknik yönlendirmeleri yapabilecek firmalar, bina sakinlerinin ve asansör kullanıcılarının muhtemel sorunlarını daha hızlı çözmelerine yardımcı olur. İş sağlığı ve güvenliği konularına azami özen gösteren, kaliteyi ön planda tutan, teknik personelinin eğitimlerine önem veren ve müşteri memnuniyetini bir ilke olarak benimsemiş firmalar tercih sebebi olmalıdır.

Asansör bakımı ile ilgili son yönetmelikler neler?

Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği, 6 Nisan 2019 tarihinde güncellendi. Bununla birlikte; 2018 yılının Mayıs ayında yayımlanan Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği, Ocak 2016 tarihli Asansör Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği, Haziran 2016 tarihli Asansör Yönetmeliği ana yönetmeliklerdir.

Kısaca asansör bakımı maliyetleri ile ilgili de bilgi alabilir miyiz?

Asansörlerin bakım maliyetleri; ekipmanın teknik özelliklerine, müşterilerin talep, beklenti ve ihtiyaçlarına göre değişebilir. Örneğin, mesai saatleri dışında, geceleri bakımı yapılması istenen asansörler, yüksek katlı binalar gibi farklı değişkenler bakım fiyatlarını etkilemektedir.

Sizin asansör bakımında sunduğunuz çözümler nelerdir?

Asansörlerin bakımı, binada yaşayan herkesin güvenliği ve hayat konforu açısından büyük önem taşıyor. KONE olarak, apartmanlar ve siteler için en uygun bakım paketlerini sunuyoruz. Her bina, KONE’nin asansörler için sunduğu üstün bakım hizmetlerinden yararlanabiliyor. KONE, yakın dönem içerisinde tüm dünya ile birlikte Türkiye’de de yeni bir bakım anlayışı başlattı. Bu çerçevede, binalardaki asansör ve ekipmanlara özel bakım programlarını yine müşterilerimizle birlikte tasarlayıp sunmaktayız. Bu yeni anlayış içerisinde, gerekirse farklı asansörler için farklı bakım ve arıza müdahale süreleri, müşteri bildirim seçenekleri gibi çok çeşitli servis kalemlerimiz bulunuyor.

Ayrıca, KONE olarak bakım ve onarım faaliyetlerimizde teknolojiyi yakından takip ederek, kendi alanımızda yeni teknolojileri de müşterilerimize sunmaktayız. 7/24 Connect adı verilen sistem ile tüm asansör ve yürüyen merdivenler hakkındaki operasyonel parametreleri gelişmiş yapay zeka altyapısı ile analiz ederek, muhtemel arızaları önceden tespit edebilme ve henüz arıza oluşmadan giderme olanağına sahibiz. KONE Online web portalı ve KONE Mobile uygulamaları ile bu hizmetleri satın alan müşterilerimiz, ekipmanlarının servis geçmişi ve ekipman çalışma performansı gibi bilgileri istedikleri zaman takip edebiliyor. Ayrıca belirledikleri şekillerde, tercih ettikleri aralıklarla bunu rapor haline dönüştürebiliyor ve yine bu uygulamalar üzerinden servis çağrısı yapabiliyor.

KONE’nin, kalite ve güvenlik ilkelerinden ödün vermeksizin müşteri memnuniyetini ön planda tutan anlayışı ile hem teknik altyapımızı kuvvetlendiriyor hem de son teknoloji servis olanaklarını en kısa sürede Türkiye’deki müşterilerimizle buluşturabiliyoruz.  

kone

GGG

Yukarı