Ana içeriğe atla

S

 

İkas ile mağazalardaki ortalama satış süresi yalnızca 7 saniye

10.10.2019 - 10:47

Satış işlemlerini hızlandırmanın müşteri memnuniyetini de artırdığını ifade eden ikas Kurucusu CEO Mustafa Namoğlu, “Verilere göre mağazalardaki ortalama satış süresi İkas ile yalnızca 7 saniye.” diye belirtti.
 

Mağazaların dijitalleşmesine destek olmak adına nasıl çözümler üretiyorsunuz?
Bulunduğumuz dönemi göz önünde bulundurursak dijitalleşmeyenin hayatta kalma şansı yok. İster küçük bir işletme olsun ister binlerce çalışanı olan bir kurum, günümüzü yakalaması ve ayak uydurması gerekiyor. ikas olarak KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli bir rol oynuyoruz ve bunu yaparken onlara en yalın, en sade dilde anlatıyor, bu dönüşümü rahat yapmalarını sağlıyoruz.

Satış sırasında hızlı olabilmek önemli. Satış yapan kişilerin işini kolaylaştırmak ve hızı sağlamak için nasıl çözümleriniz var?
Satış işlemlerini hızlandırırsanız müşteri memnuniyetini de artırırsınız. Satış ekranına en çok satılan ürünler eklenerek barkod okutmadan satışı hızlıca yapabilmek mümkün. Kategorileme özelliği sayesinde ürünler belirlenen özelliklere göre sınıflandırılabiliyor. Ayrıca, ikas’ın park özelliği sayesinde yapılmakta olan satış askıya alınabiliyor ve parka alınan alışverişe istenildiği zaman devam edilebiliyor. Bu sayede sıradaki müşterinin işlemine geçilebiliyor ve kasa önü kuyrukları son buluyor. Verilere göre mağazalardaki ortalama satış süresi ikas ile yalnızca 7 saniye.

Mağaza yöneticilerinin mağaza takibi yapmasını sağlayan ikasBoss uygulamanızdan bahseder misiniz? 
İşletme sahipleri ve patronlar için geliştirdiğimiz ikasBoss uygulamasıyla, satış ve mağazaya yönelik her türlü rapor cep telefonlarından kolaylıkla takip edilebiliyor, kasa kapanış ve açılış durumlarını da anlık olarak gelen e-posta bildirimleriyle kontrol edilebiliyor. Patronların ikas'ta dikkatle takip ettikleri verilerin başında, mağazalarda gerçekleşen satışlar geliyor. Kasaya giren çıkan paranın takibi, hangi ürünün ne kadar satıldığı gibi ayrıntılı verilerle mağazanın satışları anında gözlemlenebiliyor. Patronlar, sistem içinde geçirdikleri zamanın yüzde 70’ini rapor incelemeye ayırıyorlar.  

Depoda ürün aramak hem zaman kaybı hem de müşteri kaybına neden olabiliyor. Ürün stoklarının kontrolünü sağlayan bir uygulamanız var mı?
İnsanlar artık beklemek istemiyor. Depoya inip bakılmasına bile çoğu kişinin tahammülü yok. Bu nedenle stok bilgilerinin güncel olması gerekiyor. ikas’ta hem ürün sorgulama yapılabiliyor, hem de stok sayım gerçekleştirilebiliyor. Stok sayımı özelliği sayesinde kullanıcılar şubelerinde stok sayımı yapabiliyor. Burada iki farklı mod bulunuyor, kullanıcılar dilerse ‘Tüm Ürünleri Say’ modunda depodaki diledikleri ürünleri sayıp sadece saydıkları ürünlerin stoklarını güncelleyebiliyor. Diğer sayım modu ise ‘Belirli Ürünleri Say’ modu. Bu mod sayesinde kullanıcılar marka, tedarikçi, etiket ve kategori filtrelerini kullanarak sayım yapılacak ürünleri seçebiliyor ve daha düzenli sayım yapabiliyor.

Müşteri profillerini kayıt altında tutabiliyor musunuz? Bu kayıtlar işletmeye nasıl bir avantaj sağlıyor? 
Evet, müşterileri kayıt altında tutarak en son ne zaman geldiklerini, hangi ürünlerini aldıklarını takip etmek ikas ile mümkün. Ayrıca müşteri profilleri oluşturarak satışlara müşteri eklenebiliyor, bu sayede iade ve değişim süreçlerinde karışıklık yaşanmıyor. Müşterilerin detaylı bilgilerini kayıt ederek satış ekranında zamandan tasarruf sağlamak da mümkün.

GGG

Yukarı