Ana içeriğe atla

playpark

 

HEDEF; TEDARİK ZİNCİRLERİNİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜNE ÖNCÜLÜK ETMEK

18.01.2018 - 11:36

2017 yılında globalde yüzde 5, Türkiye’de de beklentileri doğrultusunda yüzde 30 büyüdüklerini belirten CHEP Türkiye Genel Müdürü Şafak Aktekin, ödenmiş sermaye tutarlarının 183 milyonu geçtiğini ve palet dolaşım ağlarının ise 10 milyona yaklaştığını söyledi.

2017 yılında Türkiye’de 50 milyon TL yatırım gerçekleştirdiklerini söyleyen Aktekin, yatırımın bir kısmını ekipmana, bir kısmını Anadolu’da kurdukları tesislerde otomasyon sistemleri geliştirmeye ayırarak, doğrudan ve dolaylı olarak 200’den fazla kişiye istihdam sağladıklarından bahsetti ve sözlerine şöyle devam etti:
“Konya’da 1 milyon TL’lik bir yatırımla 10 bin metrekarelik bir alanda inceleme ve onarım süreçlerini optimize edecek, son teknoloji makinelerle kurduğumuz yeni tesisimiz ile 3 kat daha büyük bir alanda faaliyet göstermeye başladık. Konya Organize Sanayi Bölgesi’ne yaptığımız bu yatırım ile servis kalitesini artırmayı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz.
Aynı zamanda Ankara servis merkezimizin lokasyonunu değiştirdik ve bu tesisimizi daha modern bir hale getirdik. İzmir’deki servis merkezimizi büyütme, yenileme ve otomasyon sistemi kurma çalışmalarımıza ise devam ediyoruz. Öte yandan Bolu’daki üretim tesisimizle Şekerpınar’daki servis merkezimizi birleştirerek otomasyon sistemine sahip entegre bir tesisi de Darıca’da açtık. Bu tesisimiz haftada 5 milyon paletlik üretim kapasitesine sahip.”

SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DEĞER YARATMAK İÇİN ÇALIŞIYOR
CHEP olarak dünya çapında 60 ülke ve 850 bölgede sürdürdükleri faaliyetler doğrultusunda paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı iş modelleriyle sürdürülebilir bir değer yaratmak için çalıştıklarını dile getiren Aktekin, bu yaklaşımla sürdürülebilirlik stratejilerini “Daha İyi İş Modelleri, Daha İyi Bir Gezegen ve Daha İyi Toplumlar” olmak üzere 3 ana girişim çerçevesinde şekillendirdiklerini söyleyerek sözlerine devam etti: “Daha İyi İş Modelleri girişimimizle amacımız daha sürdürülebilir tedarik zincirleri yaratmak. Beyaz palet takas sistemi yerine, iş modelimizi tercih eden ortaklarımızla doğal kaynaklara olan ihtiyacın azalmasını sağlıyor, nakliye iş birliği projeleriyle boşa kat edilen mesafeleri azaltarak maliyetleri düşürüyor, yenilikçi çözümlerimizle tedarik zincirlerini sürdürülebilir kılıyoruz.  “Daha İyi Bir Gezegen” girişimimiz kapsamında tüm değer zincirimiz boyunca sıfır orman tahribatı, sıfır karbon emisyonu ve sıfır atık hedefleri için azimle çalışıyoruz. Yenilebilir sorumlu kaynak tedariği anlayışımız ve enerji verimliliği yatırımlarımızla doğal kaynakları ve atık sindirme kapasitesi sınırlı olan gezegenimiz üzerindeki baskıları azaltıyoruz. “Daha İyi Toplumlar” girişimimiz kapsamında faaliyette olduğumuz tüm alanlarda toplumsal faydayı gözettiğimiz ve paydaşlarımızın beklentilerini süreçlerimize entegre ettiğimiz sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Bu farkındalıkla toplumun refahı için çalışan yerel ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapıyor, onları bağışlarımızla destekliyor ve çalışanlarımızı gönüllü projelere katılmaları için teşvik ediyoruz.”
Bütün bu çalışmalar sonucunda 2009’dan bu yana Türkiye’de 26 bin 125 adet ağacın kurtarılmasını sağladıklarından, karbon salınımını 31 bin 368 ton azalttıklarından ve 2 bin 560 ton atık oluşumunu engellediklerinden bahseden Aktekin, Sıfır Zarar stratejileri dahilinde yüksek risk alanlarını tespit ederek, 2017 yılında iş kazası sıklık oranını bir önceki yıla göre yüzde 32 azalttıklarını söyledi. 
Sıfır Atık ilkesine göre; atıkları, kaynaklar ile eşit kabul ettiklerini belirten Aktekin, onarılamaz durumda olan ekipmanların tamamını ise yüzde 100 geri dönüştürdüklerini ifade etti. 
“Toplumların gelişimini destekleyen en önemli unsurlardan birinin sosyal sorumluluk olduğuna inanıyoruz” diyen Aktekin, “Bunun bilincinde bir şirket olarak çeşitli sivil toplum kuruluşlarıyla iş birlikleri sağlıyor, çalışanlarımıza her yıl üç gün ‘gönüllü izni’ vererek bu kuruluşlarla gerçekleştirdiğimiz gıda güvenliği, eğitim ve çevre odaklı ortak projelerde çalışma imkanı sunuyoruz. Bu sayede çalışanlarımızın topluma katkıda bulunarak hem sosyal sorumluluklarını yerine getirmelerini hem de kendilerini geliştirmelerini sağlıyoruz” açıklamasını yaptı. 

ALMANYA’DA GERÇEKLEŞTİRİLEN UYGULAMA ÖNÜMÜZDEKİ YIL TÜRKİYE’DE!
2018 yılında palet dolaşım ağlarının 10 milyonu geçmesini hedeflediklerini belirten Aktekin, öte yandan ek yapacakları 70 milyon TL’lik yatırım ile ödenmiş sermayelerini de 250 milyon TL’ye çıkaracaklarını dile getirdi. 
CHEP olarak Brambles’ın kurdugu BXB Dijital aracılığıyla “Büyük Veri”ye dayalı iş zekası uygulamaları ve “Nesnelerin İnterneti” teknolojisine yatırım yaparak sektördeki dijital dönüşüme öncülük etmeyi hedeflediklerini sözlerine ekleyen Aktekin, “Amacımız fiziksel ekipmanlarımızı dijital çözümlerle donatarak daha bağlı, akıllı ve verimli tedarik zincirleri yaratmak” dedi. 
Yakın zamanda Almanya’da gerçekleştirdikleri uygulamayı önümüzdeki yıl Türkiye’de de gerçekleştirmek istediklerinden bahseden Aktekin sözlerine şöyle devam etti:
“Tedarik zinciri sürecinde promosyon takibinde yaşanan sorunları ve bu sorunlar doğrultusunda oluşan verimsizliği gidermek için çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Araştırmalarımız sonucunda Almanya’da promosyon ürünlerinin her zaman doğru yerde bulunmadığını, promosyon ürünlerinin yüzde 7’sinin zamanında mağazaya teslim edilmediğini ve promosyonların başladığı zamana kadar yüzde 11’inin satış bölgesine ulaşmadığını gördük. 
CHEP olarak biz de perakende teşhir çözümlerimizden olan plastik çeyrek paletlerimize beaconlar taktık. Bu beaconlar üretici ve perakende dağıtım merkezinden satış alanına kadar tüm yönlendiricilerle etkileşim kuruyor. Bu şekilde üretici, ürünlerinin zamanında ve istenilen yere yerleştirildiğinden emin olabiliyor, perakendeci stokları anlık olarak takip edebiliyor, çok satılan ürünlerde ise stoksuz kalma durumu azaltılıyor.  Beaconlar, bir mobil uygulamayla entegre bir şekilde çalıştığından dolayı, uygulamayı kullanan müşterilere paletli ürün teşhir standının yanından geçtiğinde özel olarak anlık indirim/kampanya gönderimi yapılabiliyor. Bu uygulamamız oldukça iyi bir etki yaratarak uygulama yaptığımız pilot bölgede satışların yüzde 103 artmasını sağladı, 4 teşhir uygulamasıyla yüzde 184 yeni müşteri kazanımı elde edildi. Böylece müşteri deneyimi iyileştirilmiş ve müşterilere yönelik bireyselleştirilmiş hedefli iletişim yapılmış oldu.
Aynı zamanda daha fazla iş ortağımızla nakliye iş birliği projeleri gerçekleştirerek boşa kat edilen mesafeleri azaltarak daha sürdürülebilir tedarik zincirleri yaratmayı hedefliyoruz. Sıfır Açlık hedefimiz doğrultusunda da TİDER ile iş birliğimize devam edeceğiz, daha fazla iş ortağımızı bu sürece dahil olması için harekete geçireceğiz. Türkiye’de geleceğin tedarik zincirini inşa edecek ‘Tarafsız Tedarik Zinciri İş Birliği Platformu’ yaratarak iş ortaklarımızla birlikte atacağımız adımları daha sürdürülebilir ve verimli hale getirmeyi hedefliyoruz.”

playpark

Yukarı