Ana içeriğe atla

playpark

 

ELEKTRONİK ETİKETLER CİDDİ BİR FİNANSAL YATIRIM

14.11.2018 - 16:29

XPLACE SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ AYDIN ÖZYURT : “ELEKTRONİK ETİKETLER PERAKENDECİLERİN KAMPANYALARINI SATIŞ NOKTALARINDA ÇOK DAHA HIZLI HAYATA GEÇİRMELERİNE OLANAK SAĞLIYOR.”

xplace’i tanıyabilir miyiz? Neler yapıyorsunuz? Ürünleriniz neler?  
xplace, 2002 yılında kurulan, özellikle perakende sektöründeki markalara ve zincir mağazalara teknolojik çözümler üretmeyi kendine hedef edinmiş, Almanya merkezli bir şirket. Kısaca özetlersek, dijital dönüşüm yolculuğunda çözümlerimizle perakende markalara destek veriyoruz diyebiliriz. En önemli iş başlıklarımızdan bir tanesi de; elektronik fiyat etiketleri. Elektronik fiyat etiketleri konusunda, Media Markt projesinin Türkiye dahil tüm Avrupa entegrasyonunu yaparak dünyanın en büyük sistem entegratörü ünvanını almış durumdayız. 12 milyon adetin üzerinde etiketi tüm Avrupa’da başarıyla yönetiyoruz. 
xplace bir elektronik fiyat etiketi üreticisi değil. Tüm elektronik fiyat etiket üreticileri ile çalışabilen bağımsız bir sistem entegratörü. Dolayısıyla biz, markanın ihtiyacına göre, rüştünü ispatlamış elektronik fiyat etiket üreticilerinden birini ya da alternatifleriyle birlikte birkaçını müşterilerimize öneriyor ve proje için en uygun olan sistemi birlikte seçip projeyi hayata geçiriyoruz.
 
YENİ YÖNETMELİK ETİKETLERİN İÇERİĞİNİ DİNAMİKLEŞTİRDİ

Fiyat etiketi yönetmeliği hakkında neler söylemek istersiniz?

Yeni yönetmelik etiketlerin içeriğini daha dinamik hale getirdi. Etiketlerde yer alması zorunlu unsurların artması ve yer almayan bilgiler sonucunda olası cezalar perakendecileri konuya daha dikkatli bakma zorunluluğu getirdi.  Etiketlerin üzerindeki son fiyat değişiklik tarihinin belirtilmesi, yerli ürünlerde bulunması gereken özel logoların yanı sıra gıda perakendesinde sebze-meyve reyonunda tüm ürünlerin menşeinin belirtilmesi ilk akla gelen değişiklikler. Tüm bu gelişmeler elektronik etikete perakende sektörünün ilgisini artırdı. Tüm operasyonlarını dijitalleştirme hedefinde olan perakendeciler bu süreç içerisinde elektronik etikete mutlaka yer vermeyi planlamakta. Verimlilik artışı yanı sıra yatırım maliyetlerinin geri dönüşü de daha kısa vadelere inmiş durumda. Orta hatta kısa vadede daha fazla perakende firmasının raflarındaki etiketlerini dijitalleştireceğini tahmin ediyoruz. 

X
 
FİYAT YÖNETEN TÜM ZİNCİRLERE HİZMET VERİLİYOR

Hangi sektörler ile çalışmalar yapıyorsunuz?  

Aslında biz mağazası olan ve mağazasında fiyat etiketi kullanan, fiyat yöneten tüm zincirlere hizmet veriyoruz. Gıda, teknoloji, giyim gibi fiyat etiketini çok efektif bir şekilde kullanabilecek zincirler ile çalışıyoruz. Şu anda özellikle tekstil perakendecileri için kıyafet üzerinde uygulanabilecek özel elektronik etiketler de üretildi. Birkaç firmayla bunun görüşmelerini yapıyoruz.  
Peki, elektronik etiketin avantajlarından bahseder misiniz? Baskı etiketler ile elektronik etiketler arasında maliyet farkı var mıdır? 
Elektronik etiketler baktığınız zaman ciddi bir finansal yatırım. Bunun birçok farklı kalemde artıları var.  Elektronik fiyat etiketinin fiziki yararları olduğu kadar gözle görülemeyecek şekilde markaya katkısı da var. Kağıt etiket basma operasyonunu ortadan komple kaldırdığı için mağaza personelinin müşteriye çok daha verimli bir şekilde ve daha çok odaklanmış şekilde ilgilenmesi, satışa daha odaklı çalışması bunların hepsi elektronik etiketlerin markaya kattığı değerler…  Birçok farklı değişkenden dolayı perakendeciler artık bırakın aylık fiyat kullanmayı, gün içinde bile fiyat değiştirir hale geldiler. Bunun basılı malzeme ile yapılması imkansız. Yüzlerce mağazası olan bir gıda perakendecisinin binlerce etiketin üstündeki fiyatı ya da bilgiyi aynı anda değiştirmesi imkansız. Elektronik etiketler perakendecilerin kampanyalarını satış noktalarında çok daha hızlı hayata geçirmelerine de olanak sağlıyor. Elektronik fiyat etiketi sistemiyle kasa ile raf arasındaki fiyat farkları da ortadan kalktığı için, bundan dolayı oluşan zararlar da ortadan kalkıyor.

Peki, bu fiyat değişimleri tek bir noktadan mı yapılıyor? 
Elektronik etiket istemini, müşterilerimizin ihtiyaçları ve iş yönetim modellerine göre farklı yapılarda kurgulayabiliyoruz. Tek bir merkezden Türkiye’nin tüm şehirlerindeki mağazaların bilgileri ve fiyatları otomatik olarak değiştirebileceği gibi bölgesel kampanyalar da yapılabiliyor ya da aynı şehrin içinde belirli semtlerin fiyatları da değiştirilebiliyor. Müşterinin verdiği yetkiye göre mağaza müdürleri de ürün fiyatlandırmalarını güncelleyebiliyor. Bunu küçük bir el terminaliyle mağaza içinde manuel olarak yapabiliyorlar. Dolayısıyla her şeyin merkezden yönetilmesi gerekiyor gibi bir şart yok. Bu işin perakendeci açısından en iyi yanı da bu zaten. Bu ürünler üzerlerindeki NFC çipleri sayesinde müşterilerin mobil cihazlarıyla direkt iletişime geçip bir pazarlama unsuru olarak da kullanılabiliyorlar. Yani müşteri etikete telefonu yaklaştırdığında o etiketin üzerine biz herhangi bir bilgi, video ya da kişiye özel kampanya datası yüklemişsek eğer NFC çip sayesinde müşterinin telefonu ile bağlantıya geçebiliyoruz. 

X
 
ÇALIŞANLARIN ÜZERİNDEKİ YÜKÜ KALDIRIYOR

Müşterileriniz elektronik etiketlerden memnun kalıyorlar mı? 

Türkiye’de birçok perakendeci elektronik fiyat etiketini kullanmak istiyor. Ancak kullanmaya başlayan firma sayısı çok az. Elektronik etiketi kullanan ya da pilot uygulamasını sistemi uyguladığımız satış noktalarında, mağaza personelinin mutluluğu görülmeye değer açıkçası . Özellikle fiyat değişikliği dönemlerinde personelin yaşadığı o kaos ve üzerlerine binen ekstra iş yükünün ortadan kalkmış olması, onları hem daha mutlu ediyor, hem de müşterilerine daha motive bir şekilde hizmet vermelerine imkan sağlıyor. 

Elektronik etiket sistemini alıcıya nasıl bir fiyatlandırma üzerinden sunuyorsunuz? 
Biz Almanya merkezi bir şirket olmamız nedeniyle tekliflerimizi euro kuru ile veriyoruz. Fakat Türk lirası olarak teklif isteyen müşterilerimize de TL teklifi sunabiliyoruz. Bunun yanı sıra, farklı finansal çözümler üzerinde de çalışıyor ve müşterilerimizin bu sisteme finansal olarak nasıl daha rahat ulaşabilecekleri konusunda alternatif uygulamalar yapıyoruz. Bunlardan en önemlisi, finansal çözüm ortağımız Grenke firması ile müşterilerimize sunduğumuz finansal leasing çözümü. Bu yöntemle, ortaya çıkan tutarı uzun vadeli kiralama yöntemi ile ödeme fırsatı veriyoruz müşterilerimize.

7/24 YERİNDE SERVİS VE BAKIM HİZMETİ

Satış sonrası hizmetlerinizden bahseder misiniz? 

Elektronik fiyat etiketi sistemi kesintisiz enerji ve internet ortamında kusursuz çalışabilen bir yapıya sahiptir. Dolayısıyla sistemi doğru kurgulandığında ortaya çıkan hata adetleri de çok düşük olmaktadır. Ama yine de, olası bir sorunun çok hızlı çözülmesi gerekmektedir. Bizim işimizin en önemli kısmı da bu zaten, kurulum ve satış sonrası hizmet. Çünkü müşterinin en kritik başlıklarından bir tanesine dokunuyoruz. Fiyatların doğru çalışması, rafta doğru fiyatın yayınlanması, kasa ile rafın aynı fiyatı konuşuyor olması ve tüm bunların hatasız çalışması gerekiyor. Hata varsa da bir an önce düzeltilmelidir. Müşterilerimizle farklı seviyelerde satış sonrası hizmet anlaşmaları yapıyoruz. Öncelikle uzaktan erişim ile sorunu çözmeye çalışıyoruz, sorunu o şekilde çözemiyorsak 7/24 yerinde servis ve bakım hizmeti veriyoruz.
 
Elektronik etiket dışında AVM’lere ve markalara özel hizmetleriniz var mı? 
Tabii ki var. Elektronik fiyat etiketleri bizim ana işlerimizden biri ama biz vizyonumuzu perakendecilerin dijital dönüşüm partneri olarak tanımlıyoruz. Kimi için dijital dönüşüm, elektronik fiyat etiketleriyle başlıyor ama kimisi için müşteri memnuniyetini ölçecek bir memnuniyet kioskundan başlıyor ya da kimisi için müşterisine satış noktasında daha fazla bilgilendirici bir ekran koymak öncelik olabiliyor. Bunun dışında yazılım ve donanım gücümüzü de kullanarak müşterinin ihtiyaçlarını karşılayacak farklı ekranlar ve çözümler üretiyoruz. Mağazacılık artık daha küçük ebatlarda yapılmaya başlandı. Durum böyle olunca da firma sahipleri tüm ürün gamlarını sergileyemiyorlar. Tam bu noktada online alışveriş terminalleri yaratmak, sergileyemediğiniz ürünleri bir şekilde satıcının eline tabletlerle ya da satış noktalarının birkaç kritik yerine koyacağınız kiosklarla müşteriyi bilgilendirecek cihazlar koymak yine bizim işlerimiz arasında.  

X

playpark

Yukarı