Ana içeriğe atla

playpark

 

“EĞİTİM VE DENETLEME OLMAZSA OLMAZ”

26.06.2018 - 17:08

İnsan sirkülasyonun fazla olduğu yerlerde güvenliği sağlamakta bir o kadar zor… ISS PROSER Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Atilla Aydemir ile bu gibi alanlarda güvenlik yönetimini nasıl sağladıkları üzerine konuştuk.

İnsan sirkülasyonunun fazla olduğu yerlerde güvenlik yönetimini nasıl sağlıyorsunuz?
Havalimanı gibi toplu taşıma istasyonları, AVM’ler, toplu gösteri etkinlik noktaları olarak düşünebiliriz.  Her tesisin ve yapılan işin kendi karakteristiği var. Türkiye’nin en kalabalık havalimanlarından birine 800 personel ile hizmet veriyoruz. Bu ciddiyette bir hizmette, başarı ancak doğru ekip, zamanında ve yerinde eğitim, projeye uygun denetleme yöntemleri ile mümkün oluyor. Eğitim ve denetleme olmazsa olmazlarımızdan. ISS Mobil gibi teknolojik araçlar ile de bunu müşterimiz içinde daha transparan hale getiriyoruz. 

AVM’ler, konser alanları, stadyumlar gibi insanların toplu olarak bulunduğu yerlerde insanlar hem özgür hem de güven içinde olmak istiyorlar. Peki, güvenlik personelleri bu mekanlarda hangi noktalarda görev alıyorlar? 
Özellikle etkinliklerde binlerce kişinin buluştuğu noktalarda önleyici, caydırıcı güvenlik faaliyetleri (Boy detektörü ile kontrollü giriş) dışında en önemli unsur bir panik ya da olay halinde bu kalabalığı doğru yönetmek ve kaçış yollarını temiz tutmaktır. Konserlerde acil müdahale ve kaçış yolları doğru seçilmelidir. Bu koridorların kilit noktalarında personeller bulunmalıdır. Aynı zamanda hakim noktadan kalabalığın kontrolünün yapılması önem arz ediyor. “Güvenlik 4.0” Entegre güvenlik konseptimizde olan ve özel olarak tasarladığımız Dronlarımız ile de alan hakimiyetini teknolojik destek ile de artırıyoruz. AVM’ler içinde en kritik konu, acil kaçış koridorlarının maalesef kiracılar tarafından uygunsuz kullanımı yani koliler ile geçişlerin engellenmesi. Bir kere kontrolü bıraktığınızda hemen istismar edilmesi olası noktalar. 

Olası bir tehlike anında güvenlik personelinin müdahalesi nasıl oluyor?
Önemli olan tehlikeyi kalabalıktan uzaklaştırmak (şüpheli bir şahıs olayında) ya da kalabalığı tehlikeye yaklaştırmamaktır (şüpheli paket durumunda).Paniğe mahal vermeden, hissettirmeden bertaraf etmek en önemlisi. Bu da profesyonellik ve deneyim gerektiriyor. Bunun için önemli görev noktalarında yöneticilerinizin deneyimli olması, görev alacak ekibi eğitmesi ve doğru bir brifing vermesi gerekir. Tatbikatlar ise en iyi uygulamalı eğitimlerdir. Tatbikatların o projenin risklerine göre modellenmesi ve uygulanması gerekir. Acil durum müdahale planlarında ise en büyük sıkıntı bu planların sayfalarca olması ve personelin buna hakim olmamasıdır. Bu sebeple biz projelerimizi daha anlaşılır şema haline getirerek modelliyoruz ve bu yönde personele yapacağı şeyi basit bir yapıda aktarıyoruz. 

Güvenlik personelleriniz göreve başlamadan önce ne gibi eğitimlerden geçiyor?
Eğitim başlıklarımız oldukça fazla; proje segmentlerine göre farklı eğitimlerimiz var. Mesela AVM’ler için olmazsa olmaz “Müşteri iletişimi” başlıklı zorunlu eğitimimiz var. AVM konukları için yönetim adına ilk kontak noktası malum güvenlik personeli, bu noktalarda ilişki nasıl başlarsa AVM içinde de o şekilde pozitif ya da negatif devam ediyor. Bu husus ciroları dahi etkileyen bir unsur. Destek eğitimlerinde ise “İnsani dokunuş ile hizmet” başlıklı eğitim, globalde uyguladığımız, hizmet verdiğimiz müşterilerin temas ve ihtiyaç noktalarında doğru, kaliteli hizmetin püf noktalarını ve nasıl fark yaratılacağını öğretmektedir. 

playpark

Yukarı