Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Çalışan memnuniyeti sürdürülebilirliği sağlıyor

15.02.2018 - 11:19

SODEXO ENTEGRE HİZMET YÖNETİMİ CEO’SU AHMET ZEYTİNOĞLU, “HİZMETLERİMİZİN TEMELİNDE ‘YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTME’ MİSYONU BULUNUYOR” DEDİ.

Bizlere kısaca müşteri memnuniyeti tekniklerinizden bahseder misiniz?
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak kurum ve kuruluşlara yemekten temizliğe, bahçe bakımı ve peyzajdan posta ve doküman yönetimine, enerji yönetiminden otomat hizmetlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz.  Bu hizmetlerin temelinde ise ‘Yaşam kalitesini yükseltme’ misyonumuz bulunuyor. Tüm iş süreçlerimizi ve stratejimizi de bu ana faktör belirliyor. Diğer taraftan tüm müşterilerimize ihtiyaçlarına özel belirlenmiş hizmet modelleri geliştirmeye odaklanıyoruz. 
Dünya’nın en büyük 20 işvereni arasında yer alan Sodexo’nun global bilgi birikimini Türkiye’deki deneyimimizle birleştirmemiz müşteri memnuniyeti açısından fark yaratan bir unsur. Sodexo Hizmet Düzeyi Sözleşmesi uygulamasıyla her bir müşterimizin ihtiyaçlarını belirliyoruz. Hizmet Düzeyi Sözleşmesi (SLA) sistemi ile tüm kullanılan alanların ihtiyaç duyduğu temizlik sıklığını belirliyor, bunun sonucunda personel planlaması yapıyor, mobil ekip ve benzeri çözümler ile sabit maliyetleri azaltıp sürdürülebilir bir çevre için tasarruf sağlıyoruz. Bu sistemle müşterilerimize yüzde 3-10 arasında verimlilik sağlıyoruz.

Bir şeyi elde etmekten çok, onun devamlılığını sağlamanın zor olduğu günümüzde ‘sürdürülebilirlik’ daha fazla önem kazanmaya devam ediyor. Peki, siz sürdürülebilir olmak ve yönetimi verimli hale getirmek adına ne gibi stratejiler izliyorsunuz?
Aslında bu noktada da yaşam kalitesini yükseltme misyonumuz ana stratejimiz olarak devreye giriyor. Yaşam kalitesini yükseltme derken, hizmet verdiğimiz kuruluşları, bu kuruluşlarda çalışanları ya da AVM gibi noktalarda ziyaretçileri kapsayan bir stratejiden bahsediyoruz. Hizmetlerimizi böylesine geniş ve anlamlı bir çerçeveden planlıyor olmamız sürdürülebilir bir başarı yakalamamızı sağlıyor. Bunun yanı sıra hizmet kapsamımız, uzmanlığımız ve markaya özel hizmet geliştirme yeteneğimiz bu alanda fark yaratıyor. 

Sürdürülebilirlikte önemli konulardan biri de personel devamlılığını sağlamak. Bu konuda ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? 
Biz Sodexo olarak müşteri memnuniyetinin çalışan memnuniyetinden geçtiğine inanıyor ve çalışanlarımızın en değerli varlığımız olduğunu biliyoruz.  Çalışanlarımızın işe olan aidiyetlerini ölçmek ve aksiyonlarımızı hazırlayabilmek için 2 yılda bir çalışan bağlılığı anketi gerçekleştiriyoruz.  Bu anketin sonuçlarını dikkate alarak şirketimizde eğitimler gerçekleştiriyor, iletişim faaliyetlerini artırmaya yönelik projeler geliştiriyoruz. Çalışanlarımızı daha yetenekli oldukları alanlara yönlendirerek hem daha çok verim alıyor, hem de çalışan mutluluğunu artırıyoruz.  Çalışanlarımızın oylarıyla almaya hak kazandığımız 2016 Aon Hewitt ‘En İyi İş Yeri’ unvanı da bu alanda attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor. Çalışanlarımızın kurumumuza yürekten bağlı olması, Sodexo’nun sürdürülebilir başarısını sağlarken müşteri memnuniyetini de olumlu yönde etkiliyor. 

İş süreçlerine teknolojiyi ne kadar dahil ediyorsunuz? Bu konudaki çalışmalarınız hakkında da bilgi verir misiniz?
Hizmette inovasyon ihracatı yapmak Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi’nin en önemli özelliklerinden biri. Hizmet verdiğimiz alanlarda yeniliklerin öncüsü olmaya ve sunduğumuz hizmetin kalitesini artırmaya odaklanıyoruz. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz projelerden örnek vermek gerekirse; bahçe bakımı hizmeti kapsamında çimlerini biçtiğimiz global bir markaya özel geliştirdiğimiz çözümden bahsedebiliriz. Çim biçme makinesinden çıkan atığı solüsyon ile gübre haline getirdik ve firmanın bahçesinde kullandık. Bunun gibi, kurumların ihtiyacına özel inovasyonlar ile sadece hizmet kalitesini geliştirmiyor maliyet avantajı da sağlıyoruz. 

ds

Yukarı