Ana içeriğe atla

ds

 

ASANSÖR TEKNOLOJİSİNDE BÜYÜK DEVRİM…

10.04.2018 - 14:30

Asansör ve yürüyen merdiven sektörünün önde gelen ismi KONE’nin Türkiye Genel Müdürü Haldun Ulusoy, konuşan asansör sistemleri hakkında bilgi verdi.

Konuşan asansör ne demek? 
Asansör ve yürüyen merdiven sektörünün önde gelen ismi KONE olarak, asansör teknolojisinde büyük bir devrim gerçekleştirdik. IBM Watson IoT (Nesnelerin İnterneti) platformunu kullanan, yeni 7/24 Bağlı Hizmetler programımızı hayata geçirdik. Bu program şu anlama geliyor: Asansör ve yürüyen merdivenler artık birbirleriyle konuşabiliyor.  
Bu teknoloji sayesinde asansör ve yürüyen merdivenler bulut platformu üzerinden merkezdeki bilgisayarlara gerçek zamanlı ve anlık rapor veriyor. Merkezdeki bilgisayar da bağlı tüm asansör ve yürüyen merdivenlerin hangi anda ne yaptığını biliyor. Öte yandan asansör ve yürüyen merdivenlerin sistemlerinde meydana gelen en ufak hata ve arızalardan da haberdar olarak takibe alıyor. Sorunun durumuna göre hemen ya da tekrarı halinde, ilgili bölgedeki teknisyeni o asansöre ve yürüyen merdivene yönlendirerek sorunu çözüyor. KONE, önümüzdeki beş yıl boyunca 1 milyondan fazla ilave asansör ve yürüyen merdiveni bulut ortamına bağlamayı hedefliyor.

Yapay zeka asansör sektöründe ne gibi faydalar sağlayacak?
Yapay zeka öncelikle, hem son kullanıcılar hem de asansör bakım, onarım teknisyenleri için daha fazla güvenlik sağlayacaktır. Asansör arızalarının birçoğu daha önce sinyal vermekte ve bu tip durumlarda ekipmanın çeşitli parçaları zaman içerisinde bozularak sonuçta arızaya sebep oluyor. Yapay zekanın yaptığı iş, bu parçaların çalışma performanslarının yorumlanması ve sonraki bakım ziyareti esnasında ya da hemen müdahale ile daha sonra arızaya neden olmadan gerekli ayar ve onarımların yapılmasıdır. Bulut sistemiyle bağlı olan asansörlerdeki çeşitli parametreler 7 gün 24 saat boyunca takip edilerek, önceden müdahale ile muhtemel arızaların bir kısmının gerçekleşmeden önce engellenmesi mümkün oluyor ve bu da asansör bakım ve kullanım kalitesini artırıyor. Yapay zekanın tespit ettiği servis ihtiyaçları, her ekipmana özgü olacak şekilde mevcut bakım planlarına eklenerek daha kaliteli bir bakım performansı sağlıyor. 

Bulut platformu kullanarak bilgileri depolamak mümkün mü?
KONE’nin 7/24 Bağlı Servisler uygulaması, bulut platformuna bağlı ekipmanları izliyor ve veri topluyor. Bu çözüm, uçtan uca güvenli bir sistem olarak tasarlanmış olmakla birlikte, asansörün çalışma güvenliğinde herhangi bir kötüleşme olması durumunda bunu izleyerek müdahale edilmesini sağlıyor. 

Türkiye’de konuşan asansör bulunan proje var mı?
Konuşan asansörler sistemi 2017 sonu itibarıyla Türkiye’de pilot uygulamaya başlamış ve 2018 yılı ilk çeyreğinde de tüm kullanıcılar için alınabilir bir hizmet haline gelmiştir. Türkiye’de de çeşitli sektörlerde konuşan asansörler bulunmakta olup hızlı bir şekilde yaygınlaşması hedefleniyor.

ds

Yukarı