Ana içeriğe atla

S

 

AMBALAJ SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNDE ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLER VAR

19.08.2019 - 17:48

PLASTİK AMBALAJ SEKTÖRÜNDE ÇEVRE DOSTU VE UZUN SÜRE KULLANILABİLİR ÜRÜNLERİN DÜNYA PAZARINDA HER GEÇEN YIL DAHA FAZLA YER ALDIĞINI BELİRTEN NETPAK AMBALAJ YÖNETİM KURULU BAŞKANI ALİ AVCI: AMBALAJ SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ DE BU ÜRÜNLER OLACAKTIR. DEDİ 

Öncelikle Netpak Ambalaj hakkında bilgi alabilir miyiz? 
Firmamız Netpak Ambalaj 1998 yılında kurulmuştur. Fakat bu sektöre başlangıç tarihimiz 1980’dir. Daha önce plastik ve ambalaj kısmında üretim işini yapıyorduk. 2003 yılına kadar Kayseri’de çalışıyorduk. Daha sonra İstanbul’a geldik,  çanta ve taşıma torbalarının Ar-Ge’sini yaparak dünyada ilk otomasyon sistemiyle nonwoven çanta üretimi yapan firmayı kurduk.

Müşteri kitleniz kimlerden oluşuyor? 
Müşteri kitlemiz taşıma torbası kullanan, herhangi bir ürün satan, sattığı ürün için torbaya ihtiyacı olan herkese hitap ediyor. Ağırlıklı müşteri kitlemizi market zincirleri ve mağaza zincirleri oluşturuyor. Ar-Ge yaptığımız için her gün yeni bir şey üretiyoruz. Olumlu karşılık aldığımızda bu bizi daha çok motive ediyor ve işimizin arkasında durmamızı sağlıyor. 

Ülke ekonomisi göz ününde bulundurduğumuzda sektörün devamlılığı hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Plastik poşet kullanımı ücretli hale geldi. Plastik yaklaşık 500 yılda ancak yok olabiliyor. Tekrar tekrar kullanabilen, ekonomik, ömrü bittiği zaman ise dönüşüm sağlayacak ürünler üretiyoruz. 

Hangi ülkelerde ihracat yapmaktasınız? Bu konuda orta ve uzun vade hedefleriniz nelerdir? 2020 ihracat hedeflerinden bahseder misiniz?
Avrupa ağırlıklı olmak üzere Fas, Tunus, İsrail, Kenya, Şili, 
Guatemala gibi ülkelere ihracatımızı gerçekleştiriyoruz. 2020’de daha çok ihracata yönelip, bu yönde yükselmeyi hedefliyoruz.

Plastik poşet yasağının ülkemiz ve Avrupa’daki gidişatını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ülkemizde plastik poşetin ücretli olması hızlı davranan firmalar için bir fırsat barındırıyor. Yerine yakın maliyetli , uzun süre kullanılan ve çevreci bir nonwoven ürün kullanırlarsa müşteri memnuniyeti de artacaktır. Hem de daha düşük maliyeti olacaktır.  
Şu anda Türkiye’nin en büyük giyim, kozmetik, oyuncak perakende firmalarıyla büyük çaplı projeler yapıyoruz. Yıl sonuna kadar tüm firmalar bu ürünün avantajlarını daha iyi görerek tüketiminin büyük çoğunluğunu bu ürüne yoğunlaştıracaktır.

GGG

Yukarı