Ana içeriğe atla

ops

8 Milyon İnsana Sesini Duyuran Medya

06.10.2017 - 11:58

Misyonunu 2005’ten günümüze kadar kesintisiz olarak devam ettiren RTP Medya’nın Genel Müdürü Musab Arslan, son iki yılda kaydettikleri büyümenin ardında lisansı kendilerine ait olan yazılımın ve iş ortaklarının memnuniyetinin etkili olduğunu ifade etti.

2005 yılına kadar umuma açık ticari faaliyet gösteren alanlarda müzik yayını yapabilmek için 5846 sayılı Fikir Ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca sadece Meslek Birlikleri’nden izin alınması gerekmekteydi. RTP Medya yurt dışı anlaşmalar yaparak Türkiye’de temsil haklarına sahip olduğu Dünya Müzik Kütüphanesi ve kendi bünyesinde oluşturduğu enstrümantal müziklerle Türkiye’de bir ilk başlatarak kurumsal radyo anlayışını oluşturmuş ve Meslek Birlikleri’ne alternatif bir mecra kurmuştur. Bu oluşum doğrultusunda kurumların meslek birliklerine yüksek telif ücretleri ödeme zorunluluğu kalmamıştır.
Kurumsal radyo yayını misyonunu 2005 yılından günümüze değin kesintisiz olarak devam ettirmeyi başaran RTP Medya ailesi, her gün yaklaşık 8 milyon insana sesini duyurmanın gururu ile ticari faaliyetlerini sürdürmeye devam ediyor. Bünyesini güçlendirerek devam eden RTP Medya’nın Genel Müdürü Musab Arslan, geride bıraktıkları son iki yılda kaydettikleri büyümenin ardında lisansı kendilerine ait olan yazılımın ve iş ortaklarının memnuniyetini odak noktası olarak alan detaylı çalışmalarının etkili olduğunu söyledi. Musab Arslan değerlendirmesine “RTP olarak profesyonel müzik ekibi, seslendirmen ve prodüksiyon kadromuzla alışveriş merkezleri, oteller, perakende satış noktaları, restoranlar, turistik tesisler, showroomlar, sağlık merkezleri gibi oldukça geniş bir yelpazede 190’ın üzerinde firmaya yaklaşık 5000 noktada, yasal müzik ve reklam yayını hizmeti veriyoruz” dedi.

TÜKETİCİNİN DAVRANIŞI MÜZİKLE DOĞRU ORANTILI
Halka açık olan ticari alanlarda tüketicilerin davranışlarının duydukları müzikle doğru orantılı olarak değişebildiğini söyleyen Arslan, bu sayede tüketicilerin alışveriş ortamında daha fazla zaman geçirmek istediklerini de ifade etti. Müziğin tüketicinin alacağı ürünlere etkisi hakkında bilgi veren Arslan, “Alman ve Fransız içecekleri satılan bir markette iki hafta boyunca bir gün Alman, bir gün Fransız şarkıları çalarak müziğin tüketiciler üzerindeki etkisini ölçme amaçlı bir araştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Alman şarkılarının çaldığı günlerde satılan içeceklerin yüzde 83’ü Alman içecekleri olurken, Fransızca çalınan şarkılarda ise satılan içeceklerin yüzde 74’ünün Fransız içecekleri olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmada dikkat çeken bir diğer unsur ise alışveriş yapan tüketicilere çalınan müzik hakkındaki düşünceleri sorulduğunda, tüketicilerin çalınan müziklere dikkat etmedikleri yanıtı alınmıştır” diyerek sözlerine devam etti.

SEN NEREDE MÜZİK ORADA
Bugüne kadar radyo yayınlarındaki politikası, dünden kopmadan ancak sürekli yenilik yaparak yoluna devam etmek ve takip eden değil; takip edilen olmak hedefindeki RTP Medya, attığı her adımı bilimsel ve akademik araştırmalar neticesinde atıyor. RTP Medya Genel Müdürü Musab Arslan ve ekibi yapılan araştırmalara göre yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. 2017 yılı itibarı ile yazılımına başlanan “Shadow Sound” isimli yeni proje “sen nerede müzik orada” sloganı ile tüketicilerin içerisinde bulunduğu AVM, mağaza, market vb. alanlarda çalınan müzik listelerini son tüketicinin de telefonlarına indirecekleri bir uygulama ile takip etme ve hatta müdahale etme imanını sunacak.

ops

Yukarı