Ana içeriğe atla

S

 

ÜRÜNLERİN REYONDA BEKLEME SÜRESİ POZİTERA İLE KISALIYOR

14.02.2020 - 15:50

Perakende sektörüne yönelik çözümleri hakkında bilgilerini paylaşan Pozitera Perakende Geliştirme Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Birol Şengel, perakendenin argümanlarını kullanarak ürünlerin reyonda bekleme sürelerini kısalttıklarını ve bu sayede verimliliği artırdıklarını söylüyor.

Öncelikle Pozitera hakkında bilgi alabilir miyiz?  
Pozitera 2007 yılında kurulan; “markaların faaliyet gösterdiği alanlarda tüketiciyle buluşurken, ürünlerin çok daha hızlı satılması ve satın alma kararlarının daha hızlı verilmesi üzerine stratejiler oluşturan” özel ihtisas sahibi perakende geliştirme şirketidir. Stratejilerimizi belirlerken; ürünlerin üretim aşamasından mağazalarda sergilenme biçimlerine, faydalarının anlatılmasından lojistik & satış sonrası süreçlerine ve rekabet edebilme stratejilerine kadar birçok parametrenin içinde olduğu detaylı planlamalarla hem üretici firmaların hem de perakendeci firmaların hayatını kolaylaştırıyoruz. Böylece daha hızlı satılan ürünler sayesinde de verimliliği artırma hedefine odaklanıyoruz.
Türkiye’nin 81 ilinde ve büyük ilçelerinde aktif olarak varlığımızı sürdürüyoruz. Hem organize perakende mağazalarında hem de geleneksel kanal diye nitelendirdiğimiz 6 bin 500’ü aşkın mağazada, perakendenin argümanlarını kullanarak ürünlerin reyonda bekleme sürelerini kısaltıyoruz. 
 

‘PERAKENDE DIGITAL’ YAZILIMI HAYATA GEÇİRİLDİ
 

Perakende sektörüne yönelik çözümleriniz neler? 
Markalar stratejilerini oluştururken, perakendeyi derinleşmiş ve kaliteli verilerle geçmiş yıllarla kıyaslayarak, tüketici davranışlarındaki eğilimleri de hesaba katarak gerçekleştirmelidir. Pozitera olarak markaların ve iş ortaklarımızın bu hedeflerini hayata geçirmelerini sağlayacak ürünler ve servisler geliştiriyoruz. Teknolojiyle birlikte kendini sürekli yenileyen bir şirket olarak hayata geçirdiğimiz ‘Perakende Digital’ yazılımımız da bulunmakta. İş ortağımız olan markaların piyasaya sunduğu ürünler mağazalarda nasıl sergileniyor, her mağaza için stok seviyeleri neler, sipariş süreçleri ve tedarik zinciri talepleri nasıl oluşuyor, rakipleri mağazalarda ne tip aksiyonlar alıyor, ürünün fiyatı rekabet ettiği alan için nasıl konumlanıyor, yapılan çalışmalar satışlarına nasıl etki ediyor, mağazalar ürünleri ile ilgili nasıl yorumlar yapıyor, tüketiciler bölgesel olarak en çok hangi renk, hangi detayda ürün istiyor vb. soruların karşılığını Perakende Digital sayesinde eş zamanlı elde edebiliyoruz. Bunlara iş ortaklarımızın sahip olmak istedikleri ilave bilgileri de ekleyince, aslında perakendenin derinliğiyle tarif edilebilecek, sınırlarını müşterilerimize bıraktığımız çok değerli bir veri dünyası sunuyoruz. Bu veriler sayesinde iş ortaklarımız satış, pazarlama, ticari pazarlama, AR-GE ve ÜR-GE faaliyetlerini hedef pazarlarındaki en güncel bilgilerle oluşturuyorlar. Bu açıdan bakıldığında Pozitera Perakende Digital organize perakende sektörü için fark yaratan ve katma değer sağlayan bir sistem. Bunun yanında tüketicilerle temas eden her seviyeden ekip arkadaşlarımız hem sistem ürünlerimiz hakkında bilgi düzeylerini hem de hizmet verme standardını artırmak adına kurduğumuz Perakende Akademi de sürekliliği olan eğitim faaliyetleriyle, toplam kalite anlayışımızı ortaya koymaya çalıştığımız ve ilerleyen yıllarda daha da güçlenerek sektöre armağan edebileceğimiz bir diğer oluşumumuz. 
 

‘PERAKENDE AKADEMİ’DE SÜREKLİ PERSONEL EĞİTİMLERİ…
 

Personel eğitimi konusunda neler yapıyorsunuz?
İşimizin neredeyse tamamında insan faktörü, ilişki yönetimi ve müşteri memnuniyeti önemli yer  tutuyor. Bu faktörleri doğru yönetebilmek için kesintisiz ve sürekli eğitim süreçlerini Perakende Akademi olarak etkin bir şekilde yürütüyoruz. Her kademeden Pozitera çalışanları, bunlara ilave olarak iş ortağımız olan perakende satış noktalarındaki çalışanlarını perakendede en iyi servisi  sunmalarını sağlayacak eğitimlerle donatmak ve bunun sürekliliğini sağlamak Akademimizin öncelikli amacı. 
Aynı zamanda sektörümüzün gelişimine katkı sağlayabilmek amacıyla üye olduğumuz sektörel sivil  toplum kuruluşlarında da aktif olarak çalışıyoruz. Üyesi olmaktan onur duyduğumuz Kategori Mağazacıları Derneği, Gıda Perakendecileri Derneği ve Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği’ni belirtmeden geçmemek gerekiyor. Bu derneklerin sektörümüze önemli faydaları bulunuyor.
 

TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI ANALİZ EDİLİYOR

Sunmuş olduğunuz çözümler ile perakendecilere nasıl avantajlar sağlıyorsunuz? 
Perakende geliştirme stratejilerini oluştururken bakış açımız üretici, perakendeci, tüketici üçgeninin mutlu birlikteliği. İşbirliği halinde olduğumuz üreticiler ve perakendenin atardamarı olarak  değerlendirdiğimiz mağazacılarla, alışverişçinin ihtiyacının kesiştiği alanları verimli kılmaya odaklanıyoruz. Tabii bunu yapabilmek için derin ve detaylı veriye, iyi analiz edilerek ortaya çıkarılmış bilgiye ihtiyacımız var. Kuruluşumuzdan bugüne geliştirdiğimiz Perakende Digital yazılımımız ile sağladığımız yaklaşık 6 bin 500 mağazadan günlük olarak akan veriler bu alandaki en önemli  argümanımız.  Bu veriler sayesinde her şehirdeki her bir mağazanın alışverişçi alışkanlıklarını izleyebiliyoruz. Hangi ürün nasıl bir fiyat aralığında satılmalı, ne tip özellikler barındırmalı, rengi ne olmalı, tüketici hangi markalara ilgi gösteriyor, satış sonrası hizmetler nasıl verilmeli gibi birçok kriter üreticilerle masaya oturduğumuzda bir sonraki dönemin veya yılın üretim planlarını şekillendiriyor. Önerilerimiz elbette ki üreticilerin büyüme ve karlılık hedeflerini artırmaya yönelik oluyor.Ekonomide sürpriz gelişmeler yaşamazsak, detaylı ve ince hesaplanmış bir planlamayla yıla başladığımızda aslında üreticiye, fabrikadan çıkan ürününün son tüketiciye giderken ortaya çıkaracağı perakende adet ve cironun sözünü verebilen ve bu sözü Pozitera performans kriteri olarak masanın üzerinde tutan bir sistem çıkıyor.  
 

Gelecek dönem içerisinde yeni plan/projeleriniz var mı?
Sektörümüz büyümeye devam ediyor. Tüketici daha da bilinçleniyor. Bunlara paralel olarak elbette ki büyüme hedeflerine odaklanmış durumdayız. Fakat kastettiğimiz büyüme sadece rakamsal anlamda değil. Dünya yıllardır birbiriyle konuşan cihazları geliştirmeye odaklanmış durumda. “Nesnelerin İnterneti” kavramı hepimizin hayatına dokunmaya başladı. Tüketici kullanım alışkanlıklarının daha detaylı ölçümlenebilmesi gelecekte de en önemli pazarlama argümanlarından biri olmaya devam edecek. Pozitera buraya dokunabilecek altyapı fikirlerini tartışmaya, hayata geçirmeye başladı. Yadsınamaz olan yapay zekayı da bu bağlamda önemsiyoruz.
Özetle, Pozitera olarak Perakende Teknolojileri odağındaki farklı ve etkin çalışmalarımıza öncü kimliğimizle  hızla devam ediyoruz.


 

GGG

Yukarı