Ana içeriğe atla

S

 

MAPTRIKS İLE LOKASYONA DAİR TÜM DİNAMİKLER ELİNİZİN ALTINDA

26.12.2019 - 12:33

Maptrıks Genel Müdürü Akgün Karlıbel: “İşletmelerin doğru lokasyonda bulunmaları hem rekabet ortamını yakalayabilmeleri hem de doğru hedef kitleye dokunabilmeleri açısından oldukça önemli.”
 

Maptriks olarak işletmelerin devamlılık ve yaşam süreleri üzerine değerlendirmeleriniz neler? 
İşletmelerin sürekliliği üzerine değerlendirmemizi 10 yıllık tecrübemiz ve 400’den fazla marka ile yürüttüğümüz çalışmalar sonucunda işimizin odağı olan lokasyon üzerine yapabiliriz. İşletmelerin doğru lokasyonda bulunmaları hem rekabet ortamını yakalayabilmeleri hem de doğru hedef kitleye dokunabilmeleri açısından oldukça önemli. Müşterilerimizden olan zincir marketlerden biri açılan mağazaların yüzde 30’nun kapanması üzerine süreci Maptriks ile birlikte yürütmeye başladı. Gerçekleştirdiğimiz çalışmalar sonucunda mağaza kapanma oranını yüzde 2’ye kadar düşürmeyi başardık. Kritik karar, lokasyonda doğru konumda bulunmak ve hedef kitle için ulaşılabilirliği sağlamaktı. FMCG sektöründe bir müşterimiz ile yaptığımız ürün planogram çalışmamızda ise ‘Hangi ürünü hangi noktada konumlandırmalıyım?’ sorularının cevaplarını yaptığımız segmentasyon çalışmaları ile yanıtlar bulduk ve nihai sonuç olarak müşterimiz satışlarda yüzde 7 artış sağladığını iletti. Bunların tümü aslında bizlere işletmeler için konumun ve hedef kitle analizinin önemini gösteriyor.

Bir işletmenin başarılı olup sürekliliğini sağlayabilmesi neye bağlı? 
İşletmeler için birçok parametre başarı kriteri olarak sayılabilir. Bu kriterler sektöre özel  farklılıklar da gösteriyor. Fakat bütün sektörlerde etkili olan ana kriter lokasyon ve konum. Bu noktada konum bazlı tüm sorulara yanıt verebilmek ve konuma dair dinamikleri iyi değerlendirebilmek oldukça kritik. Çünkü bulunduğunuz konum aslında çok da müdahaleye etkinizin olmadığı dinamikleri içermektedir. Dolayısı ile başarıda sürekliliği sağlamak doğru konumu seçebilmek ve var olan dinamiklere uyumlu olarak ilerleyebilmektir. Maptriksin en büyük katkısı işletmelere lokasyona dair tüm dinamikleri değerlendirme ve analiz etme şansı sunuyor olmasıdır.  

Özellikle perakende sektörüne yönelik nasıl çözümleriniz var? 
Perakende sektöründe uçtan uça çözümler sunabiliyoruz. Temelde ‘Nerede mağaza açmalıyım? Hedef kitlem kim? Erişim alanım neresi? Hangi ürünüm için satış potansiyeli yüksek noktalar nerede?’ gibi sorulara analitik çözümler sunuyoruz.  

Küçük ölçekli girişimcilere yönelik mobil uygulamanız olan “KİVO”dan bahseder misiniz?
KİVO, Kim Var Orada?’nın kısaltılmasıyla isimlendirdiğimiz bir uygulamamız. Hedef kitlemiz aslında küçük ve orta büyüklükteki işletmelere de lokasyona dair hizmetler sunabilmek. Kullanıcı KİVO’yu kullanarak seçtiği lokasyonda seçtiği sektöre özel değerlendirme raporu elde edebiliyor. Rapor içeriğinde rekabet durumunu ölçümleyebilir, demografik yapıya ilişkin bilgilere ulaşabilir, motor servis alanlarınızın kapsamını görüntüleyebilirsiniz. Maptriks tarafından geliştirilen MLI (Maptriks Location Index) puanı ile ticari başarınızı ölçümleyerek yatırımızın fayda-zarar analizini yapabilirsiniz.

Bu uygulamanın nasıl avantajları oluyor? 
Uygulama kullanıcıya spesifik ihtiyacına yönelik bir değerlendirme sunabiliyor. Yatırımcı açacağı bir dönerci ya da tuhafiye dükkanı için bu kararın ne kadar uygun olduğuna ilişkin değerlendirmeleri raporda sunulan başlıklar ile ölçümleyebiliyor. Hedef kitle olarak belirlenen bir profil var ise bu profilin seçilen alanda olup olmadığını analiz ederek pazar payını tahminleyebiliyor. Lokasyondaki rakiplerini analiz ederek rekabeti fırsata çevirebilmek adına stratejik kararlar alabiliyor.
 

GGG

Yukarı