Ana içeriğe atla

playpark

 

SMG’den markaların konseptine özel müzikler

16.01.2017 - 11:36

Markaların kendine özel konsept oluşturmasında birçok etken sıralanıyor, bunların arasında da müzik başı çekiyor. Dijital müzik yayıncılığının lider şirketi SMG, hizmet verdiği markaların kimliğini, imajını, hedef kitlesini ve lokasyonlarını göz önünde bulundurarak çok özel bir müzik seçkisi sunuyor. 

Dünya markalarından küçük işletmelere kadar 300’ün üzerinde firmaya dijital müzik hizmeti veren SMG, markalara konseptlerini oluşturmaları konusunda da destek oluyor. Müziğin insanlar üzerindeki çekici etkisi hakkındaki bilgilerin çok eski çağlara dayandığını söyleyen SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, “Antik mitolojide Siren adı verilen varlıkların, güzel sesleriyle denizcileri nasıl kayalıklara çektiğinden bahsedilir. Biz de bu durumun 21. yüzyıldaki uzantısı olarak, iş ortaklarımızın, müşterilerini mekanlarına çekecekleri müzikler yayınlamalarına yardımcı oluyoruz. Eğer bir kişinin aklına, dinlediği şarkı ile birlikte bir marka geliyorsa, o marka bu işi başarmış, kendine özgü konseptini yaratmış demektir” diyerek, marka konseptinde müziğin önemine değiniyor. 

MÜZİSYEN VE DJ’LER’DEN MARKALARA ÖZEL MÜZİKLER
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden biri olan SMG, kendine ait yazılımı ile markaların istek ve ihtiyaçlarına yönelik özel çözümler geliştirirken, bünyesindeki müzisyen ve DJ’ler ile birlikte en uygun müzik seçkisini oluşturuyor. Müzikler belirlenirken, firmanın kimliği, imajı, hedef kitlesi ve hizmet verdiği lokasyonların dinamikleri göz önünde bulunduruluyor.

ÇOCUK MAĞAZALARINDA HAREKETLİ, PERAKENDEDE MOTİVE EDİCİ
Gül Gürer Alimgil, markaya ve konsepte göre değişen müzikleri, şu örneklerle açıklıyor, “Çocuk mağazalarında hem çocukların hem ebeveynlerin dinleyeceği, hareketli ve insanı daha mutlu eden şarkıları tercih ediyoruz. Şık bir butikte, easy listening tarzında müzikler yayınlıyoruz. Perakende mağazalarında genelde insanları rahatsız etmeyecek, motive edecek müzikler kullanmaya dikkat ediyoruz. Sabah saatlerinde daha hafif tempolu müziklerle yayını başlatıp ilerleyen saatlerde ve özellikle prime time saat dilimlerinde daha coşkulu, insanları iyi hissettirecek, hatta alışveriş yapmalarını sağlayacak müzikler kullanıyoruz. AVM’lerde fon müziği işlevi görecek ama aynı zamanda ziyaretçilere keyif verecek şarkılardan oluşan listeler hazırlıyoruz.” 

TÜM MÜZİKLER LİSANSLI
Halka açık alanlarda müzik yayını yapabilmek için, eser üzerinde hak sahibi olan müzik meslek birlikleri ile anlaşma yapılması gerekiyor. SMG müzik hizmetlerini, meslek birlikleriyle yapılan sözleşmeler doğrultusunda yasal olarak sağlıyor ve tüm müşterilerine ücretsiz olarak hukuki destek veriyor. SMG müzik yayını konusunda alternatif bir hizmet daha veriyor. Türkiye’deki müzik meslek birliklerine ait olmayan, doğrudan lisanslama metoduyla yurt dışından alınan çeşitli müzik kataloglarından içerikler de, ekonomik bir çözüm olarak müşterilere sunuluyor. Bu eserlerin kullanımı için gerekli telif hakları ve içerik bedellerinin ödemeleri, SMG tarafından yapılıyor.

playpark

Yukarı