Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

ZÜHRE PAZAR PAYINDA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYOR

14.09.2018 - 10:40

PAZAR PAYLARINI BÜYÜTEREK, MARKAYI DAHA GÜÇLÜ VE GLOBAL PAZARDA ETKİN BİR KONUMA GETİRECEKLERİNİ SÖYLEYEN ZÜHRE YÖNETİM KURULU BAŞKANI HÜSNÜ EKİN, “YURT İÇİNDEKİ SATIŞ NOKTASI SAYIMIZI 500’E, YURT DIŞI SATIŞ NOKTASI SAYIMIZI 250’YE ÇIKARTMAYI HEDEFLİYORUZ.” DEDİ.

Zühre’nin doğuş hikayesini kısaca anlatır mısınız?
Zühre 2005 yılında İstanbul’da kuruldu. Ortağım Erhan Yazıcıoğlu ve ben perakende mağazacılık kökeninden geliyoruz. İMC’de yan yana mağaza sahibi olan iki komşuyken; süreç içerisinde gelişen dostluk ve karşılıklı etik değerlere gösterilen saygı ile ortak olma ve üretime girme kararı ile Zühre markasını kurduk. Kendi markamız ve koleksiyonumuzla kadın pardesü, kap ve manto üretimine başlayarak sektöre adım attık. Markamızın kaliteli fiyat anlayışı ve karşılaştığı ilgi sayesinde; 2010 yılında şube sayımızı artırdık ve franchise kararı aldık. Ardından ürünlerimizi daha geniş bir pazarda, global arenada tüketicilerle buluşturmayı istedik ve 2010 yılında yurt dışına açıldık.

Muhafazakar giyimde Türkiye’nin konumunu nedir?
Son zamanlarda muhafazakar moda gittikçe ilgi görüyor. Muhafazakar fuarlar ve festivallerin de gün geçtikçe sayısının artması pazara olan ilgiyi gösteriyor. Dünyaca ünlü A+ birçok marka da muhafazakar giyim sektörüne yönelmiş durumda. Gittikçe büyüyen muhafazakar giyim sektöründe, edinilen verilere göre 2017 yılında Müslüman ülkelerin 200 milyar dolar harcadığı saptandı. Buna karşılık harcama miktarının 2020 yılında 270 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Türkiye’de bu pazarın içerisinde tekstil sektöründeki deneyim ve kalitesiyle önemli paya sahip olacaktır.

Peki, muhafazakar giyim pazarında Zühre’nin payı ne kadar?
Zühre olarak, kadın dış giyimine yeni bir anlayış getirerek güncel ve özgün çizgimizle kısa sürede, stil sahibi kadınların sevilen markası haline geldik. Bugün Türkiye genelinde 300’den fazla bayimiz bulunuyor. Aynı zamanda Ortadoğu ve Avrupa başta olmak üzere toplam 20’den fazla ülkeye ürün gönderiyoruz.

İhracat rakamlarınız ve büyüme hedeflerinizden bahseder misiniz?
Zühre olarak pazar payımızı büyütüp, Türk markalarının dünya sektöründe büyüme hedefine önemli katkılar sağlamayı amaçlıyoruz. Yurt içindeki satış noktası sayımızı 500’e, yurt dışı satış noktası sayımızı 250’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Yurt içindeki ve yurt dışında franchise sayımızı ise 50’ye çıkartmayı hedefliyoruz. 
2018 de ihracatımızı yüzde 90 büyütmek istiyoruz. 2018 ilk çeyrek verileri bunu destekliyor.
Yurt dışında Endonezya, Irak, Ürdün başta olmak üzere 8 ülkede franchise bayimiz bulunmakta. Hali hazırda 24 ülkeye ihracatımız bulunmakta. Yakın zamanda 10 franchise bayiliğinin daha açılması düşünülmekte. Almanya, Endonezya ve Malezya hedefimizde bulunan ülkeler konumunda. 

Zühre müşterilerini ilerleyen dönemlerde ne gibi sürprizler bekliyor?
2018 yılı için kendi markamız adına öngörülerimiz; önümüzdeki dönem için hedefimiz olan, önce Endonezya ve Katar pazarında yer alıp ardından diğer ülkelere de açılarak markayı daha güçlü ve global pazarda etkin bir konuma getirmemizin gerçekleşeceği. Yapacağımız yatırımlar ve açacağımız mağazalarla 2018 yılında sektörümüzün büyüme hedefine ekonomik anlamda önemli katkılar sağlayacağız.

playpark

Yukarı