Ana içeriğe atla

ops

DİJİTAL2

Züccaciye sektöründe araştırma sonuçları açıklandı

02.08.2017 - 10:41

Züccaciye sektörü araştırma sonuçlarına göre; kadınların yüzde 93’ü mutfakta çelik tencere kullanıyor, yüzde 91’i düdüklü tencere tercih ediyor ve en az kullanım emaye grubunda.

Emsan’ın Sia Insight Araştırma Şirketi’ne yaptırdığı araştırma sonuçlarına göre; kadınların yüzde 93’ü mutfaklarında çelik tencereden vazgeçemezken yüzde 91’i de tercihini düdüklü tencereden yana kullanıyor. Seramik tava ve tencere kullanımının metropol dışı illerde daha fazla olduğunu ortaya çıkaran rapor; mutfaklarda en az tercih edilen ürünün de yüzde 5 oranında emaye tava olduğunu ortaya koyuyor.
Geçmişten günümüze uzanan alışkanlıkların da bir yansıması olarak kadınların satın alma kararlarında en etkin olduğu yerlerin başında mutfak geliyor. Mutfak; kadınların arkadaş sohbetlerine, kahve keyfine ve lezzetli yemeklerin altına imza atmasına olanak tanıdığı için kendilerini kanıtlayabilecekleri bir sahne olarak karşımıza çıkıyor. 

KADINLARIN YÜZDE 93 MUTFAKLARINDA ÇELİK TENCEREDEN VAZGEÇMİYOR
İşte bu bilinçle Emsan, kadınların mutfaklarında vazgeçemeyecekleri ürünleri ortaya çıkarmak için önemli bir pazar araştırmasının altına imza attı. Emsan tarafından Sia Insight Araştırma Şirketi’ne yaptırılan Marka Bilinirliği ve Algı Araştırması raporuna göre; kadınların yüzde 93’ü mutfaklarında çelik tencereden vazgeçmiyor. Düdüklü tencere kullanımına karşı bir ön yargı olmasına rağmen kadınların yüzde 91’i düdüklü tencereyi tercih etmeye devam ediyor. Seramik tava ve tencere kullanımının metropol dışı illerde daha fazla olduğunu ortaya çıkaran rapor; mutfaklarda en az tercih edilen ürünün de yüzde 5 oranında emaye tava olduğunu ortaya koyuyor.
Züccaciye alışverişlerini yaparken mutfakta kendilerini en iyi sunabilecekleri, en işlevsel ürünleri tercih eden kadınların yüzde 85’i de yanmaz-yapışmaz tava, yüzde 81’de çelik tava tercih ediyor. Döküm tencere seçenlerinin oranını yüzde 10 olarak ortaya çıkaran araştırma, emaye tencereyi tercih edenlerin oranını da yüzde 6 olduğunu gözler önüne seriyor. 

KADINLARIN TERCİHİ SET ÜRÜNLER
Öte yandan marka ve fiyat, satın alma kararını etkileyen kriterler arasında yer alırken büyükşehir tüketicisindeyse tavsiye ve geniş kullanım alanı daha önemli bir unsur olarak göze çarpıyor. Genellikle züccaciye alışverişleri, birden fazla ürün ve marka bulunan mağazalardan gerçekleştiriliyor. Kadınların satın alma alışkanlıklarına bakıldığında ise; araştırmaya katılan kadınların yüzde 48’i tek parça ürün almayı tercih ederken,  yüzde 52’lik bölümü ise set ürün almayı tercih ettiğini belirtiyor.

ops

Yukarı