Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

YENİLİKÇİ OLMAK ŞART!

14.02.2020 - 11:25

SEKTÖRDE SÜREGELEN ÇALIŞMALARI TAKİP EDERKEN, BİR YANDAN DA YENİLİKÇİ OLMANIN GEREKLİLİĞİNE DİKKAT ÇEKEN OLEG CASSINI ULUSLARARASI CEO’SU JEFF ZELENKO, ŞİRKETİN FARKLI POZİSYONLARINI DENEYİMLEMENİN BAŞARILI BİR YÖNETİCİ OLMAK İÇİN ALTIN KURAL OLDUĞUNU BELİRTİYOR.

Perakende sektörüne girişiniz nasıl oldu? Kaç yıldır bu sektördesiniz? 
Perakende sektöründe 40 yıldan uzun süredir çalışmaya devam ediyorum, 25 yıldır ise kariyerime yöneticilik yaparak devam etmekteyim. Kariyerimin ilk yıllarında 3 farklı firmada, sırasıyla satış, satın alma ve iş geliştirme birimlerinde görev aldıktan sonra 2003 yılında ABD’de iş geliştirme alanında kendi yönetim firmamı kurdum. Oleg Cassini’nin  Amerika’daki iş geliştirme faaliyetlerinde çalışmaya başladıktan sonra, yıllar içerisinde şirket içinde farklı rollerde yer aldım ve şu anda yönetim kurulundayım. Bugün Güney Afrika, Çin, Avusturalya ve Türkiye operasyonlarının tamamını yürüten ekibin başında Uluslararası CEO olarak görev alıyorum. 2010 yılında faaliyete başladığımız Türkiye pazarında, bu sene 10. yılımızı doldururken perakende sektöründe öncü markalardan biri olmamızın gururunu yaşıyorum. 
 

MÜŞTERİ VE DENEYİM ODAKLI ZAMANSIZ STRATEJİLER 
 

Bir yönetici olarak gün, ay ve yıl bazında nasıl çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz? 
Elbette Oleg Cassini olarak diğer birçok marka gibi kısa, orta ve uzun vadeli stratejik planlarımız var. Bu planlar yeni sene başlamadan önce oluşturulup, sene içerisinde dönemsel olarak planlanarak itinayla uygulanıyor. Günümüzde dijital dönüşümün de etkisiyle artık çok katı planlar yapmak pek mümkün olmadığı için onun yerine, gerçek zamanlı, güncel, müşteri ve deneyim odaklı zamansız stratejiler belirliyoruz. Bu yüzden her gün çalışma dinamiğimiz ve önceliğimiz, markamızın değerlerine bağlı kalarak değişebiliyor.  
 

“KRİZ YÖNETİMİNDE AVANTAJLI DURUMDAYIZ”
 

Yaşanabilecek tüm olumsuzluklara karşı nasıl bir kriz yönetimi planı yapıyorsunuz? 
CRM odaklı pazarlama yönetimi yaklaşımımız sayesinde kriz yönetiminde avantajlı durumdayız. Müşteriden gelen olumlu ve olumsuz tüm geri bildirimleri toplamak, değerlendirmek ve yeni çözümler üretmek konusunda içeride özel olarak çalışan çevik bir ekibimiz var. Son yıllarda CRM’i tüm mağazalarımızda en aktif şekilde kullanarak büyük gelişmeler sağladık ve sağlamaya da devam ediyoruz. Bu yüzden kriz yönetimi konusunda hazırlıklarımız ve kendimize güvenimiz tam. 
 

Ziyaretçi ve perakendeciyi mutlu eden proje nasıl olmalı? 
Ziyaretçi, dijital ya da fiziki mağazada hızlı ve kaliteli bir servis talep ederken, perakendeci de artan müşteri memnuniyetiyle ziyaretlerin satışa daha fazla dönmesini bekliyor. Burada iki tarafı da mutlu eden bir proje; dijital ve fiziksel mağazalarda kolayca uygulanan ve sürdürülebilir omni-channel projeler ile sağlanabilir. Bu tarz bir proje; satış öncesindeki tüm pazarlama faaliyetleri, satış esnası, satış sonrası hizmetleri, müşteri memnuniyeti, üretim, IT ve ARGE departmanları gibi tüm departmanlar arası uyumun sağlanmasıyla yaratılabilir. Eğer müşterinin tüm ihtiyaçları, yukarıdaki departmanların uyumu sayesinde tek bir çatı altında en hızlı ve talep ettiği çerçevede cevaplanıyorsa; ziyaret satış ile sonuçlanacaktır. 
 

YENİLİĞE AYAK UYDURMAK GEREKİYOR
 

Perakende sektöründe başarılı olmanın ilk şartı nedir?
Sektörde süregelen çalışmaları takip ederken, bir yandan da yenilikçi olmamız gerekiyor, değişime ayak uyduramayan markalar ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar başarıyı sürdüremezler.Özellikle perakende sektöründe; tüm ürünlerin, yapılan her satışın önemli olduğunun altını çizmek isterim. Başarıyı ancak uçtan uca bir deneyim sunarsanız sağlayabilirsiniz. Bu fikre çok inanıyoruz ve Oleg Cassini olarak; evlilik teklifinden itibaren sırasıyla; isteme, söz, nişan, bekarlığa veda, kına gecesi, düğün sabahı, evden çıkış, düğün, gelinlik, after parti ve balayı için kıyafet, aksesuar, ayakkabı, dış giyim gibi farklı ve geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Gelin adayımızın “Evet”inden itibaren onun ve en yakınlarının tüm süreç boyunca tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde markamızı konumlandırıyoruz.  
 

“PERSONELLERİMİZE YATIRIM YAPIYORUZ”
 

Nitelikli personel istihdamı sağlamak için açılan eğitim programlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektöre nasıl katkı sağlar? 
Sektörümüz eskisine göre çok daha cesur ve çevik olmayı gerektirdiği için nitelikli personel istihdamı adına yapılan tüm yatırımları destekliyoruz. Perakende sektörünün büyümesi için; dijital dönüşümün farkında, müşteriyi ve markanın değerlerini iyi kavrayan, stratejileri yorumlayabilen nitelikli iş gücü artışı çok önemli bir unsur. Oleg Cassini’nin bugünkü başarısındaki en önemli detaylardan birisi de personellerimize yaptığımız değerli yatırımlardır. Özel eğitim alan, gelin adaylarımıza mağazalarımızda birebir danışmanlık sunan stil danışmanlarımız sayesinde kolay perakendecilik ve kaliteli servis değerlerimize sıkı sıkıya bağlıyız. Türkiye operasyonlarını yöneten tüm   ekibin çalışmalarını, kişisel ve kariyer gelişimlerini destekliyoruz. 2020 yılında İK’da istihdamda yüzde 15’lik büyüme hedeflerken, bir yandan da müşteri deneyimine odaklanan marka eğitim programlarımızı hızlandırıyoruz.  
 

ŞİRKETİN FARKLI POZİSYONLARINI DENEYİMLEMEK GEREKİYOR
 

Başarılı bir yönetici olabilmek için hangi pozisyon/süreçlerden geçmek gerekiyor?
Şirketin farklı pozisyonlarını deneyimlemek başarılı bir yönetici olmak için altın bir kural. Özellikle iş geliştirme, satış, satın alma gibi departmanlar ilerlemek istediğiniz sektör hakkında sizlere çok açık bilgiler ve kaynaklar sunabilecek deneyimler sağlamakta. Benim de perakende sektörüne ilk girdiğim yıllarda tercih ettiğim bu pozisyonların yöneticilik kariyerimde önümü çok açtığını söyleyebilirim. Fakat en önemlisi tüm bu süreçlerden geçerken her zaman çok sabırlı olabilmek, çünkü başarı; sürekli yeniliklerden beslenerek devam edebileceğimiz uzun bir yolculuk. Ancak bu şekilde bir sektörde yöneticilik yaparken işleri büyütmeyi öğrenebilir, satışları sürdürülebilir, fırsatları arttırılabilir ve hızlı reaksiyon alabiliriz.

DÜNYADAKİ GELİŞMELERİN YAKIN TAKİPÇİSİ OLUNMALI
 

Yeni nesil yöneticileri nasıl görüyorsunuz? Sektöre yeni giren yöneticilere nasıl tavsiyeleriniz var?  
Yeni nesil yöneticilerin birçoğunun iyi eğitim almış, dünyayı yakından takip eden, farklı disiplinlerdeki fikir ve deneyim sahibi olan bireyler arasından çıktığını gözlemliyorum. Sektöre yeni giren yöneticilere en önemli tavsiyem; bir yandan bulundukları coğrafyadaki oyunun kurallarını en iyi şekilde öğrenmeleri ve uygulamaları, diğer yandan ise tüm dünyadaki gelişmelerin en yakın takipçisi olmalarıdır. Müşterilerinin taleplerini iyi bir şekilde analiz eden, yorumlayan ve aksiyonlar alan tüm yeni nesil yöneticilerin başarılı olabileceğine inanıyorum. 

oleg

 

GGG

Yukarı