Ana içeriğe atla

ds

 

MALLREPORT

Yenilikçi marka olabilmek, trend yaratabilmekten geçiyor

15.05.2017 - 09:59

Açık Kart Genel Müdürü Murat Kibaroğulları: “Yenilikçi bir marka olabilmek için trendleri takip eden değil, trendi yaratan veya trendlerin içinde lider marka olmaya odaklanmak gerekiyor” dedi.

“Başarılı markayız diyebilmenin ana kuralları hitap ettiğiniz kitlenin doğru hedef kitle olması, bu hedef kitlenin ihtiyacını karşılayabilmiş olmanız, müşterilerinizin markanızdan memnuniyeti, markanızla bir bağ oluşturarak tekrar alışveriş yapıyor olması ve markanızı başkalarına da tavsiye ediyor olması” diyen Açık Kart Genel Müdürü Murat Kibaroğulları, “Dolayısıyla altın kural doğru hedef kitleye hitap etmek, bu hedef kitlenin herhangi bir problemini ürün veya hizmetinizle çözüyor olmak. Markanın iletişimi ve konumlandırılması bu noktada öne çıkıyor, müşteriye sunulan faydanın net anlatıldığı sade, anlaşılır bir iletişim dili ile markanın doğru konumlandırılması çok önemli” dedi ve sözlerine ekledi:
“Bütün bunların olabilmesi için markanızın ölçeğine göre bir pazarlama, satış ve yönetim stratejisi güdüyor olmak gerekiyor. Marka konumlandırma stratejileri markanın adından, markanın kimliğine, logosuna pek çok farklı iletişim alanını kapsıyor. Satış stratejileri sayesinde tüm satış, servis, bayi altyapısı, birebir veya dijital satış kanallarının kullanımı gibi müşterinin markaya erişmesini sağlayacak doğru altyapının oluşturulması gerekiyor. 
Markaların sağlıklı ve başarılı olabilmesi için sürekli değerlendirme gerekiyor, müşterinin, rakibin, çalışanın, dostların ve hatta rakiplerin ne dediğine ne önerdiğine kulak vererek tüketicinin nabzının tutulması gerekiyor. Tüketici nabzını dinlemek için sosyal medyadan, çağrı merkezine, online tüm kanallardan, offline kanallara tüketici ile etkileşimde olunan her andan faydalanarak müşteriden geri bildirim almak, marka araştırmaları yapmak mümkün. 
Markanın başarısını ve geri bildirimlerini ölçümlemek, CRM ve sadakat sistemleri de dahil olmak üzere teknolojik ve pazarlama altyapılarını kullanmak gerekiyor.” 
“Dünya dönüşüyor ve çok önemli bir değişimin eşiğinde, markalar ise teknolojiyi kullanarak yeni nesil müşteriyi yakalamak durumunda” açıklamasında bulunan Kibaroğulları, Türkiye’deki mobil cihaz kullanıcıları günde ortalama 70 kez cep telefonunu kontrol ediyor, bu da yaklaşık 15 dakikada bir ekran yüzü gördüğümüz anlamına geliyor. Dijitalleşme ve mobil artık günlük hayatımızın her anında bizimle ve teknolojinin getirdiği kolaylıklar ile dünya bir dönüşümün eşiğinde. Dolayısıyla, dijital dünyada ben de varım diyecek olan firmalar ürün ve hizmetlerini bu trendlere uygun hale getirerek dijital dönüşümlerini sağlamak durumundalar” dedi.

YENİLİKÇİ MARKA OLMAK, DEĞİŞİME AYAK UYDURMAKTAN GEÇİYOR
Yenilikçi bir marka olabilmek için trendleri takip eden değil, trendi yaratan veya trendlerin içinde lider marka olmaya odaklanmak gerektiğini dile getiren Kibaroğulları, “Fırsatları gören, değişime ayak uydurabilen, hızlı, yenilikleri keşfeden, yenilikleri uygulayan, adaptasyon kuvvetli ve esnekliği olan markalar sektörünün oyun kurucu yenilikçi markaları olabiliyor. Açık Kart olarak bugüne kadar müşterilerimize kaliteli ve inovatif ‘loyaltech’ çözümlerini sunduk. Geçtiğimiz yıl yaptığımız yatırımlarla, gelişen teknolojilerden faydalandık ve çözümlerimizi dijitalleştirdik. Farklı ve yenilikçi mobil çözümler sunuyoruz. Tüketici-çalışan sadakati ve ödül yönetimi ya da bayi satış teşvik programları ve önemli markalardan oluşan indirim networkümüzdeki uygulamalarımıza ödeme fonksiyonu da ekliyoruz. Böylece ‘fintech’ çözümlerini de implemente ederek uçtan uca  müşteri deneyimini yaşatıyoruz” dedi.
Mutlu müşteriler yaratmanın sırlarını açıklayan  Kibaroğulları, “Sosyal medya ve teknolojinin sağladığı nimetlerle gelişen iletişim, özellikle hizmet sektöründeki firmaların müşteri memnuniyetine ve özellikle deneyime odaklanmasını sağlıyor. Müşterileri her an ve özellikle de şimdi memnun etmek, geleceğe yatırım anlamına geliyor. Müşteriye ürün veya hizmetinizle ilgili iyi bir deneyim yaşatmak, müşterilerin duygusal ve fiziksel beklentilerini anlamak, müşterileri çeşitli sürprizlerle şaşırtmak, sadakatlerini ödüllendirmek ve müşteri beklentilerini onların her bir duyusuna hitap edebilecek ölçüde karşılamak mutlu müşteriler yaratmayı sağlıyor” dedi.
Ülkemizin içinden geçtiği sıkıntılı süreçlerden markaların en az hasarla çıkmaları için yapılması gerekenleri söyleyen Kibaroğulları, “Farklı iş fırsatlarını görerek ürün ve hizmetler açısından ölçeklenebilmeyi sağlayan,  farklı kanallardan, farklı müşteri kitlelerine birebir erişebilen markalar ayakta durarak en az hasarla çıkıyor. Marka stratejisini ve ürün konumlandırmasını sağlıklı yapmış olan markalar, değişimi hızla içselleştirebilen ve değişime hızla adapte olabilen bir organizasyon yapısına sahip olan markalar bu tip belirsizlik dönemlerinde de ayakta kalabiliyorlar” diyerek sözlerine son verdi.  

ds

Yukarı