Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Yatırımların üçte biri modaya yapıldı

15.06.2017 - 14:57

Koton olarak 2016’da durmak yerine hızlanmayı tercih ettiklerini ve yapmış oldukları yatırımlarla yüzde 35 büyüdüklerini belirten Koton Pazarlama Direktörü Esra Süzme, “2017’de hedeflediğimiz yüzde 42 büyüme oranı için yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi. 

Gerek yurt içi gerekse yurt dışı olmak üzere 2017 yatırımlarınızı öğrenebilir miyiz? Neler planlanıyor?
2017’de 31’i yurt içinde, 36’sı yurt dışında olmak üzere 67 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Bu yatırımlarla birlikte yeni yılda yurt içinde yüzde 33, yurt dışında yüzde 67 olmak üzere ortalama yüzde 42 büyümeyi hedefliyoruz. 2020 sonunda hedeflenen yurt dışı mağaza sayımız 567, yurt içi mağaza sayımız ise 498’dir.  

Peki, dijitalleşme yatırımlarınız içerisinde nerede yer alıyor? Bununla ilgili bir çalışmalar var mı?
Koton.com ile dijitalleşme yolunda etkili atımlar atıyoruz. E-ticareti ayrı bir satış kanalı gibi değil, işimizin temel bir parçası olarak değerlendiriyoruz. Koton.com içeriğini ürün ve ürün dışı katma değerli içerikle zenginleştirmeye devam edeceğiz. E-ticaret cirosunun toplam satıştan aldığı pay son aylar itibariyle toplam cironun yüzde 4’ üne ulaştı; e-ticaretin ortalama 11-12 Koton mağazasının toplamına denk bir cirosu var. 2017 yılı itibariyle satıştan yüzde 6 civarında bir pay almayı hedefliyoruz. 2017’nin bir diğer önemli projesi ise yurt dışı gönderi ile pazar büyütmek olacak.  

Yeni koleksiyon çalışmanız ile ilgili kısaca bilgi alabilir miyiz? Koleksiyonda öne çıkan unsurlar neler olacak?
Bu sezon Koton koleksiyonları ‘keşif’ teması çerçevesinde hazırlandı. Sezonda kendini keşfeden, kendi modasını trendlerle harmanlayan yeni stillerin oluşturulması hedeflendi. Kadın koleksiyonlarımızda her an heyecan verici, sofistike, elegan ve en yeni tasarımlar ön plana çıkarken, erkek koleksiyonumuz ile elegan ve konforlu tasarımların oluşturduğu cool erkek stilleri ön plana çıkıyor. 

Koleksiyonlarınızı neleri baz alarak hazırlıyorsunuz?
Koton, moda ve trendleri ön görerek sezona yansıtan global bir hızlı moda markası. Sezonun trendlerini Design Lab ekibimizle önceden keşfediyor ve hızlı bir tasarım süreciyle en yeni ve en modayı müşterilerimizle buluşturuyoruz. Koleksiyonlarımızı ilham aldığımız ana tema ve dünyada öne çıkan trendler çerçevesinde hazırlıyoruz.  Bu yılki koleksiyonlarımızda, doğadan ilham aldık. Farklı şekillerde kullandığımız doğa figürleri ve renkleri ile doğanın güzelliğini ve saflığını tasarımlarımıza yansıttık. Ayrıca, özel jean koleksiyonları da hazırladık. Bunun yanı sıra, 2017 dünya modasının mega trendleri arasında yer alan nakış ve volanlara da tasarımlarımızda sıklıkla yer verdik.

Eklemek istedikleriniz…
Koton olarak 2016’da durmak yerine hızlanmayı tercih ettik. Yatırımlarımızın da üçte birini modaya yaptık ve bu sayede hazır giyim organize pazarında yüzde 15 büyürken biz bu oranın 2 katı, yüzde 35 büyüdük. 2016’yı 2,8 Milyar TL perakende cirosu ve yaklaşık 500 milyon TL (135 milyon USD) ihracat ile tamamladık. Türkiye’ye 85 Milyon TL, yurt dışına yaklaşık 103 Milyon TL yatırım yaptık. 2017’de hedeflediğimiz yüzde 42 büyüme oranı için yatırımlarımıza devam edeceğiz. 

ops

Yukarı