Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

WATSONS ONLINE SATIŞTA HER GEÇEN GÜN BÜYÜYOR

14.11.2019 - 11:39

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş: “E-ticaret kanalımız en büyük, en fazla ciro yapan mağazamız konumunda.”

Online satış operasyonunuz ne zaman başladı? 
Dünya üzerinde e-ticaret en hızlı gelişim gösteren sektörlerin başında geliyor. Günümüzde giderek daha fazla tercih edilen online alışveriş, bugün teknolojik gelişmelerin de etkisiyle hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bu kapsamda sektörün lider markalarından biri olarak Ağustos 2017’de online satış operasyonuna başladık. 

2020 sonuna kadar online satışta ne kadarlık bir büyüme hedefliyorsunuz?  
Online satış kanalımız açıldığı ilk günden itibaren müşterilerimizden büyük talep görüyor. Toplam ciro içerisindeki payını her yıl 2 kat büyüterek önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyoruz. Online satışa başladığımız 2017 yılından bu yana toplam satıştan aldığımız pay sürekli olarak arttı. 2019 yılının başından itibaren e-ticaret kanalımız en büyük, en fazla ciro yapan mağazamız konumunda. 2019 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 200’ün üzerinde bir büyüme gerçekleştiriyoruz. 2020’de de hedefimiz yüzde 100 büyümeye ulaşmak. 

Online satışa dair gündeminizde yeni projeler var mı? 
Online satış özelinde çok sayıda yeni proje üzerinde çalışıyoruz. Bu projelerden en önemlisi gönderim seçeneklerimizi artırmak üzerine. Yakında müşterilerimize aynı gün teslimat, randevulu teslimat ve 1 saat içerisinde teslimat gibi seçenekler sunacağız. 
Bununla birlikte hem online satış kanalımızın hem de mağazalarımızın entegre işlediği sistemler de inşa ediyoruz. Bunlardan biri de "TıklaGelAl." Bu sistem sayesinde müşterilerimiz online’dan verdikleri siparişlerini mağazalarımızdan teslim alabiliyorlar. Online kanalımızın kendi özel kampanya dinamiklerine göre yarattığımız günler var. 4.4, 8.8, 11.11 gibi bu tarz özel kurgularımız da devam edecek.

Online satış kanalınızda mağazalarınızdaki tüm kategoriler yer alıyor mu? 
Online mağazamızda yaklaşık 7 binin üzerinde ürün bulunuyor. Bu sayı elbette ki mağazalarımızdaki ürün sayısından az. Ancak bu durum müşterilerimizin tüketim alışkanlıklarına göre belirlenmiş bir stratejinin sonucu. Müşterilerimizin alışveriş yönelimlerine göre doğru ürünü doğru satış kanalımızda konumlandırarak olası vakit kaybının da önüne geçiyoruz.
Ayrıca mağazalarımızda alandan dolayı yer veremediğimiz veya online için özel olarak piyasaya sürülmüş birçok ürün watsons.com.tr’de yer alıyor. Tüm kategorilerde online’a özel ürünlerimiz bulunuyor. Hatta; anne – bebek ve cilt gibi bazı kategorilerimiz online kanalda mağazalarımızdan daha geniş ürün gamına sahip. 

Online satış operasyonunuz karlı noktaya geldi mi? 
Online satış operasyonumuz 2019 yılı itibarıyla çok karlı bir noktaya geldi. Online kanallarda performans daha hızlı takip edildiği için burada daha çok ve daha detaylı kampanyalar düzenleyebiliyoruz. Bu kampanyalara dair birkaç örnek verecek olursak; tüm dünyadaki Watsons ülkelerinde “Watsons Online Shopping Day” olarak kutlanan 8.8’de müşterilerimize online’a özel büyük avantajlar sunuyoruz. 2019 Nisan ayında yaptığımız 4.4 kampanyamızla e-ticaret nisan ayı satışımızın yüzde 50’sini bir günde gerçekleştirdik, Kasım ayındaki 11.11 ve Black Friday kampanyaları ise adeta bir online alışveriş festivaline dönüştü. 
 

GGG

Yukarı