Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Verimli yatırım planları için piyasa iyi analiz edilmeli!

10.03.2017 - 15:38

 “En büyük yatırımın mevcut networkten daha fazlasını almak olduğunu düşünüyoruz” diyen Mecrea CIO’su Sinan Ventura, “Buradaki en önemli değişken olan kredi faiz oranları, ileriki dönemde Türk markalarının hızlı değil, emin adımlarla büyümesini gerektirecek” dedi. 

Yatırım anlamında neler yapıyorsunuz ya da yapmayı planlıyorsunuz? 
2017 yatırım planımız; deri ve suni de ayakkabı üretim kapasitesini geliştirip, müşterilerimize daha çok çeşit sunarken, Türkiye ‘de ürün geliştirmek ve ürettirmek isteyen yurt dışı müşterilerimize de üretim ve koleksiyon hizmeti verebilmektir.
Mecrea olarak model Ar-Ge ve koleksiyonumuza enerji harcıyor, bu çalışmalarımıza yurt dışı piyasalarda da pazar bulabilmek için yatırımlar yapıyoruz. 
Mecrea 2017 yılı dahilinde yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da yayılmaya çalışacak. 
Deri ayakkabı üretim kapasitemizi artırarak, özel tasarımlı bir Mecrea Exclusive koleksiyonuna yatırım yaptık; çok yakında erkek ayakkabısı dalında da bir yatırımımızın olacağını söyleyebilirim.  

Mevcut çalışmalarınızın ve faaliyetlerinizin verimliliğini nasıl arttırıyorsunuz? Verimli yatırım planları için nelere dikkat etmeli?
Verimliliği, eğitim ve optimizasyonla sağlıyoruz. Elemanlarımızın eğitimine önem verirken, nakliyeden üretime hatta model seçerken bile hız ve verimliliğe odaklanıyoruz ki sürdürülebilir olabilelim. Verimli yatırım planları için ilk olarak piyasa iyi analiz edilmeli. Maliyet kontrolüyle piyasanın istediğini en kısa zamanda, en doğru şekilde sunmalısınız.

Yeni mağaza açmak kadar mevcut mağazalarda verimliliği sağlamak da önemli bir yatırım… Bu noktada sizin tercihiniz daha çok hangisine yönelik oluyor, bu tercih hangi şartlara göre değişkenlik gösteriyor? 
Mecrea olarak, halihazırdakilerden tam verim alınmadığı sürece yeni mağaza açmanın bir yatırım olmadığını düşünüyoruz. Yatırım geri dönüşlerinin kısalması, şirketin yatırım yapabilme kredibilite ve iştahını artıracaktır. En büyük yatırımın mevcut networkten daha fazlasını almak olduğunu düşünüyoruz. Buradaki en önemli değişken olan kredi faiz oranları, ileriki dönemde Türk markalarının hızlı değil, emin adımlarla büyümesini gerektirecek.

Yurt dışına yönelik gerçekleştirilen yatırımların temel sebepleri neler? Yurt dışına açılan markaların ne gibi avantajları oluyor? 
Yurt dışına açılan marka, dövizin mevcut paritesi dolayısıyla gelirlerini artırmakta ve rakiplerine göre avantaj sağlamaktadır.
İhracatı geliştirmek için verilen devlet desteği bir diğer ana yatırım sebebidir. Markalar yurt dışında geçirecekleri ilk dönemlerinde devlet desteği görerek, daha az yatırım ve giderle yurt dışında büyüyebilmektedirler. 
Yatırımın belki en önemli sebebi de, pazar büyüklüğü ve risklerin dağılımıdır. Markalar ekonomik durgunluk ve kurlardan en az seviyede etkilenmek için yurt dışına açılarak kendilerini sigortalamış oluyorlar. 

n

Yukarı