Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ÜZERİNDE GÜNEŞ BATMAYAN MARKA

17.09.2019 - 17:20

GEÇTİĞİMİZ YILI TÜM DÜNYADA 380 MAĞAZA İLE TAMAMLADIKLARINI BELİRTEN ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU, “MARKALARIMIZIN AVUSTRALYA’DAN BAŞLAYIP AVRUPA’YA, ORADAN DA AMERİKA KITASINA UZANAN ETKİSİ HER GEÇEN GÜN KATLANARAK BÜYÜYOR. MARKA KİMLİĞİMİZİ, ENERJİMİZİ DÜNYANIN BEŞ KITASINA TAŞIYORUZ.” İFADELERİNDE BULUNDU.

Erkek giyimin pazar lideri olarak bu başarıyı nasıl sağladığınızı anlatabilir misiniz? 
Orka Holding olarak 25 yıl önce erkek modasına yön vermeye başladık ve ismimiz hep erkeklere özel tasarım koleksiyonlar yaparak bu koleksiyonları kendi markalarımız ile tüm dünyaya ihraç etmemizle anıldı. Şirketimiz kurulduğu günden bu yana dünya çapında kendi markaları ile ihracat yapmayı ve dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 erkek giyim markası arasında olmayı hedeflemişti. Şu anda bu hedefe doğru ışık hızı ile hareket ediyoruz ve dünyanın her yerinde markalarımızla müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Sektörde pozitif ayrıştığımız en büyük özelliklerimizden biri kendi üretim tesislerimize sahip olarak yaptığımız işin üretim dalında da kendimize ait bir know-how sahibi olmamız. Giresun’da bulunan Avrupa’nın en iyi üretim merkezleri olan son teknolojiye sahip iki adet fabrikamız var. Bu fabrikalar toplam 20 bin metrekare kapalı üretim alanı ile günde 4 bin 500 gömlek,  bin 100 adet takım elbise ve bin 500 pantolon üretim kapasitesine sahip. Yaptığımız yeni yatırımlar ile bu kapasiteleri artırmaya da devam ediyoruz. Uyumlu bir ekip çalışmasını ve belirli bir hedefe hep birlikte yürümek de başarıyı sağlayan yan unsurlar diyebilirim.

Türkiye genelinde ve yurt dışında kaç mağaza ile faaliyet gösteriyorsunuz?
Geçtiğimiz yılı tüm dünyada 380 mağaza ile kapattık. Artık kendimizi “üzerinde güneş batmayan marka” olarak tanımlayabiliyoruz. Markalarımızın Avustralya’dan başlayıp Avrupa’ya, oradan da Amerika kıtasına uzanan etkisi her geçen gün katlanarak büyüyor. Marka kimliğimizi, enerjimizi dünyanın beş kıtasına taşıyoruz. Avrupa’da, özellikle İtalya’da büyümeye devam ediyoruz.  Balkanlarda ve Rusya’da ise etkinliğimiz giderek artıyor. Mağaza sayıları iki katına çıkıyor. Balkanlar’da 8 olan mağaza bu yıl 15, Rusya’da ise 20 olan sayı 30’a çıkacak. Yine Almanya’da 6 mağazamız yılsonunda 10’u bulacak. Kanada pazarına giriyoruz ve burada hızla büyüyeceğiz. Ağustos ayında 
Ottowa mağazamız ile Kanada’ya açıldık ve sonraki hedefimiz Amerika Kıtası’nda yavaş yavaş büyümek olacak.

Damat ve Tween markalarını erkek giyim sektörüne kazandırdınız. Bu markaları nasıl tanımlarsınız, iki markayı birbirinden ayıran nedir?
Damat, “ulaşılabilir lüks” felsefesi ile oluşturduğumuz, premium segmente hitap eden ve yalnızca İtalyan kumaşlardan üretilen yüksek kalite koleksiyonlar barındıran markamız. Tween ise şehirli, hareketli ve genç erkekler için oluşturduğumuz tasarımcı markamız diyebiliriz. Daha modern ve daha dinamik koleksiyonlarımızı Tween markamız barındırıyor. Elbette ki her iki markamızın koleksiyonlarında da inovasyon, konfor, tasarım ve kaliteyi her zaman en üst düzeyde tutuyoruz. Bu sezon Damat’ta müşterilerimize makinede yıkanabilir yün takım elbiselerimizi sunuyoruz. Tween’de de kırışmaz travel takım elbiseler, kolay ütülenen EasyCare gömleklerimiz dolapların olmazsa olmazı olmaya devam ediyor.

D’S Damat koleksiyonlarının özellikleri neler? Kaliteyi nasıl sağlıyorsunuz?  
Orka Holding çatısı altında bulunan markalarımız Damat Tween ve D’S Damat aslında farklı segmentlerde farklı hedef kitlelere hitap ederek birbirinden ayrışan markalar. D’S Damat yüzde 100 Türk hammaddeler ve kumaşlar kullanılarak üretimi yapılan yurt dışında da global bir marka olma yolunda hızla ilerleyen markamız diyebilirim. D’S Damat koleksiyonlarımız her daim rekabetçi fiyatlara inovatif, kaliteli ve hayatı kolaylaştıran ürünler sunuyor. Şıklığın yanında konfor da sağlayan kırışmaz travel takım elbiseler koleksiyonların olmazsa olmazı. 

Kurumlara özel avantajlarınızdan bahseder misiniz? Müşterilerin sizden nasıl talepleri oluyor?  
Kurumlara özel sunduğumuz avantajlar kurumun ihtiyacına, yapısına ve iş birliği modelimize göre farklılık gösterebiliyor. Sosyal/ayni yardım ve pazarlama bütçesinden pay ayırabilen kurumlara hediye çeki veya belirli ürün gruplarımızdan yapılacak alışverişlerde avantajlı özel teklifler sunabiliyoruz. Öte yandan marka ortaklığı modeliyle avantajlar sunabiliyoruz. Doğrudan indirim, hediye çeki, indirim çeki, belirli ürün grupları için özel fiyatlı paketler, belirli kriterleri sağlamak koşuluyla ürün hediye edilmesi gibi seçenekler sunabiliyoruz.

Sponsorluk anlaşmalarınız nasıl ilerliyor?
Orka Holding olarak hem yurt içinde hem yurt dışında spora ve sporcuya destek vermek şirket politikalarımızın en üst sıralarında yer alıyor. Sponsorluklarımız dâhilinde takımlara giyim desteği vermenin yanı sıra, manevi desteğimizi de sonuna kadar veriyoruz. Sponsoru olduğumuz tüm takımların, tüm gücümüzle arkasındayız. 
2017 senesinde Türkiye Futbol Federasyonu ile 5 yıllık bir anlaşma imzalayarak A Milli Futbol Takımlarımıza sponsor olduk. Geçtiğimiz yıl, ülkemizin en büyük kulüplerinden biri olan Fenerbahçe Spor Kulübü ile bir anlaşmaya imza attık. Aynı zamanda Trabzonspor, Bursaspor, Ankaragücü ve Daçka Tekfen basketbol takımına da sponsor olduk. Azerbaycan Milli takımına, Makedonya Milli takımına ve Rally Italia Sardegna dahil birçok önemli Ralli’de çok iyi dereceler sergileyen Dettori-Pisano takımına da destek vermeye devam ediyoruz. Bu yıl Güney Afrika kadın ve erkek milli futbol takımlarına da sponsor olduk ve La Liga’da birçok güçlü takıma kafa tutan Deportivo Alaves ile yeniden iki sezon için el sıkıştık.

Moda sizin için neyi ifade ediyor?
Moda benim için trendlerden çok insanların o anki ihtiyaçlarına karşılık veren ürünleri ifade ediyor. Bana kalırsa “moda” olan bir ürün, ister tekstil ister başka bir sektörle ilgili olsun, anlık ihtiyaçlara cevap verebilmeli. Bizler de tüm markalarımızda bunu gözeterek, koleksiyonlarımızı tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verebilen ürünler ile oluşturuyoruz. Şu anda en “moda” ürünler, hayatı kolaylaştıran, özellikle tekstilde şıklığından yanında konfor ve fonksiyonellik sunan ürünler diyebilirim. Biz de yıkanabilir yün takım elbiselerimiz, sıvı itici leke tutmaz gömleklerimiz, kırışmaz kumaşlardan üretilen ve hem bavulda taşınabilen hem de seyahatlerde rahatlıkla giyilebilen takım elbiselerimiz ile erkek modasına öncülük ediyoruz diyebilirim.

2020 yılı için hedeflerinizden ve yeni yatırım planlarınızdan bahseder misiniz?
Holding olarak 2019 yılı hedefimiz; yurt dışında ışık hızıyla büyümeye devam etmek ve ihracatı yüzde 40 oranında artırmak. Gelecek yıl yurt içi ve yurt dışı mağaza sayılarımızı 210 yaparak toplamda 420 mağazaya ulaşacağız. Yatırım planlarımızı, global olarak büyümeye devam etmenin yanı sıra üretim alanında da fabrikalarımıza revize yatırım yapacağız. Giresun’daki iki adet fabrikamızın kapasitesini artırmaya yönelik bir yatırım da yapacağız. 2020 yılında da yurt dışında büyümeye ve yeni yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. 2023 yılında hedefimiz yurt dışı mağaza sayımızın yurt içindeki mağazalarımızdan fazla olması diyebilirim.

GGG

Yukarı