Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Türkiye’nin devinden 152 ülkeye ürün ihracı

17.10.2016 - 13:34

“SADECE TÜRKİYE’NİN DEĞİL, DÜNYANIN DA ÖNDE GELEN TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİNDEN BİRİ OLARAK, ELEKTRONİK, BEYAZ EŞYA, DİJİTAL ÜRÜNLER VE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ, SAVUNMA SANAYİİ ALANLARINDA FAALİYET GÖSTEREN, 16’SI YURT DIŞINDA OLMAK ÜZERE 23 ŞİRKETİMİZ BULUNUYOR” DİYEN VESTEL GENEL MÜDÜRÜ ERGÜN GÜLER, “16 BİN ÇALIŞANIMIZ, BİN 200 KİŞİLİK AR-GE KADROMUZLA VESTEL TEKNOLOJİSİNİ TÜM DÜNYAYA ULAŞTIRIYORUZ” DEDİ.  

Vestel’in çalışmalarından kısaca bahseder misiniz? Bildiğimiz kadarıyla Vestel’in 2016 yılında konsolide gelirinde yüzde 24 oranında bir artış yaşandı? Bu artıştaki temel etmenlerin neler olduğunu düşünüyorsunuz?
Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da önde gelen teknoloji şirketlerinden biri olarak, elektronik, beyaz eşya, dijital ürünler ve bilgi teknolojileri, savunma sanayii alanlarında faaliyet gösteren, 16’sı yurt dışında olmak üzere 23 şirketimiz bulunuyor. 16 bin çalışanımız, bin 200 kişilik Ar-Ge kadromuzla Vestel teknolojisini tüm dünyaya ulaştırıyoruz.  
Son yıllardaki en iyi yarıyıl sonucumuzu, ekonomik belirsizliklerin ve dalgalanmaların olduğu oldukça zor bir yılda elde ettik. Başarımızın temelinde doğru öngörü ve stratejilerle her türlü ekonomik koşulda sağlam duruşumuzu koruyor olmamız yatıyor. 


Hem Türkiye’yi hem de dünyayı en son teknolojilerle buluşturan Vestel’in yurt dışı pazarlarda ciddi bir etkinliği söz konusu… Dünya pazarlarındaki bu etkinliği nasıl sağladınız? 
Vestel olarak 18 yıldır elektronik sektöründe Türkiye’nin ihracat şampiyonluğunu elimizde tutuyoruz. Avrupa televizyon pazarının ilk üç, beyaz eşyada ise ilk beş üreticisinden biriyiz. Uzun yıllardır ihracatla ilgili yatırımlar yapıyoruz. Üretim gücümüz, çoklu marka stratejimiz, pazardaki beklentileri ve trendleri doğru okuyan araştırma çalışmalarımız, dünya devleri ile yaptığımız lisans anlaşmalarımız ve tabii ki bunların arkasındaki güçlü Ar-Ge’miz bize bu başarıyı getirdi.


Üretimlerinizin ne kadarı ihracata yönelik? Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz? Yeni pazar arayışları söz konusu mu?
Vestel’in üretiminin yüzde 75’inden fazlası tamamen ihraç ediliyor. Küresel arenada bulunan 8 Ar-Ge merkeziyle dünyaya teknolojilerimizi sunuyoruz. Toplamda 152 ülkeye ihracat yaparken bunun büyük bir bölümünü Avrupa’ya gerçekleştiriyoruz. Avrupa dışında Avustralya, Hindistan, Afrika, Orta Doğu, Okyanusya ve Latin Amerika pazarlarına da elektronik ve beyaz eşya ihracatı yapıyoruz. Ürün satışı açısından dinamik olan tüm pazarları araştırıyoruz. Her türlü fırsatı değerlendireceğiz.


Sizce sürdürülebilir bir marka olmanın olmazsa olmazları nelerdir? Vestel sürdürülebilir marka olma yolunda nasıl bir yol izliyor?
Sürdürülebilirlik vizyonumuz; ekonomi, insan, çevre ve toplumsal katkı temellerinde daha iyi bir gelecek hedefiyle şekilleniyor. Toplam Kalite Yönetimi’ne uygun bir şirket kültürünü içselleştirmiş bir organizasyon olarak çevre kalitesinin korunmasını ve iyileştirilmesini tüm çalışanlarımızla birlikte üstlenmiş bulunuyoruz. Ar-Ge çalışmalarımızın önemli bölümünü, en yüksek seviyede enerji ve su tasarrufu ile kaynakları verimli kullanan ve ekstra hijyen sağlayan çevreci teknoloji ve ürünlerin geliştirilmesi oluşturuyor.

 
Oldukça yoğun gündemlere sahip 2016 için sizlerin de görüşlerinizi alabilir miyiz? Bu yoğun gündem çalışmalarınızı ne ölçüde etkiledi? Türk beyaz eşya ve elektronik sektörünün şu anki durumunu değerlendirir misiniz? Sektör olarak 2017’den beklentileriniz neler?
Ülke olarak çok büyük badire atlattık. Fakat biz hiç bir şekilde çalışmalarımıza, üretimlerimize ara vermedik. Tüketicilerimize, iş ortaklarımıza güven verici söylemlerde bulunarak, onları kontrol altında tuttuk. Sonuçta gördük ki, ne tüketici nezdinde ne de iş ortaklarımız nezdinde majör bir değişiklik olmadı. 
Elektronik ve dayanıklı tüketim malları sektörleri dinamik ve büyüyen yapısıyla Türkiye’nin lokomotif sektörleri… Ülkemizin coğrafi konumu, genç nüfusu, satın alma gücünün artması, modern alışveriş platformlarının çoğalması ve teknolojideki yeni gelişmeler sektörümüze önemli fırsatlar sunuyor. Önümüzdeki yılın, gelişen teknolojiye ve yeni tüketim alışkanlıklarına paralel olarak, sektörde yeniliklerin artacağı bir yıl olmasını umuyoruz.


Vestel’in şu andaki pazar payı ve gelecek dönem hedefleri nelerdir?
Vestel olarak ana ihracat pazarı olan Avrupa pazarı dışındaki coğrafyalarda da daha aktif bir oyuncu olmayı hedefliyoruz. İhracat yaptığımız ülke sayısını 152 ülkenin üstüne çıkarmak ve ürün gamımızı artırmak ana hedeflerimizden birisi… İhracat ile ilgili çalışmalarımızı sürdürürken iç pazardaki konumumuzu da her gün geliştirmek bir diğer hedefimiz. 
 

playpark

Yukarı