Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

TÜRKİYE’DE KARLI BAYİLİK SİSTEMİ VEREN ENDER FİRMALARDANIZ

12.11.2020 - 11:26

Kimya ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren Safari-Klip, dünya iç giyiminin ünlü markalarını tek çatı altında bir araya getirdiği G Lingerie mağazalarıyla büyüyor. Safari-Klip’in büyüme stratejisini G Lingerie Pazarlama Direktörü Faruk Kaynar ile konuştuk. Sürdürülebilirlik için en önemli unsurun karlılık olduğunu belirten Kaynar, “Türkiye’de karlı bayilik sistemi verebilen ender firmalardan biri olduk.” dedi.

Safari-Klip’in büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerinden bahseder misiniz?

Firmamız, Türkiye’de ve dünyada kendi alanında en büyük olan firmaları yapmaktadır. Bu firmalar Tekstilde Hanes Brands (Wonderbra – DIM - Playtex markaları dahil yüzlerce iç giyim markalarını yapan dünyanın en büyük iç giyim firması) , GoldenLady (İtalyan ve dünyanın en büyük ince çorap üreticisi) ; kimyada ise Inovyn, Altana AG ve Sappi gibi firmalardır. Bu dünya devlerinin durmadan büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerine dahil olarak büyümekteyiz. Firmamız TÜSİAD üyesi ve COFACE sigortalı olduğundan dünyadaki tüm gelişmeleri çok yakın takip edebilmektedir.

Günümüzde şirketlerin sağlıklı şekilde sürdürülebilmesi için dikkat edilmesi gereken en önemli unsur karlılıktır. Maalesef Türkiye’de karlılıktan çok ciro konuşulduğunu görüyoruz. Biz  de karlı sistemi verimli ürün gamı, verimli satış ekibi, verimli lokasyon gibi gelişmelerle sağlıyoruz. Örnek vermek gerekirse ürün gamımızı partnerlerimizin inovatif piyasada örneği olmayan ürünleriyle geliştiriyoruz, daha konsantre bir ekiple aynı kalitede servisi sunabiliyoruz (hem merkez ofis hem mağazalarımız olarak), lokasyon konusunda da artık çok daha seçici davranıyoruz. Tüm bu çalışmalarımız ve planlamalarımız sayesinde Türkiye’de karlı bayilik sistemi verebilen ender firmalardan biri olduk. Ürün konusunda ayrıca belirli kategori iç giyim ürünleri Avrupa markalarından aldığımız know-how ile yerli üretime başladık.

Franchise şartlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Şartlarımız alakalı kişiler ile yüz yüze görüşmemiz sırasında belirtiyoruz. Ailemize dahil olacak kişileri seçtiğimiz için bu sürece çok önem veriyoruz. Kısaca genel hatlardan bahsetmek gerekirse; 60-150 m² arası mağazalarımız bulunuyor. İdeal metrekare 100’dür. Mağaza konseptimiz mimarımız tarafından çiziliyor fakat inşaatı bayilerimiz kendi istediği mimarla yapabiliyor tabii bizim onayımız önceden olması şartı ile. Mağazada kesinlikle fazla stok bulundurmamaya özen gösteriyoruz çünkü stok demek finansal yük demek biz bunun altına bayilerimizi sokmayı sevmiyoruz. Haftalık tedarik sistemi ile düzenli olarak mağaza eksikleri tamamlanmaktadır.

Franchise verdiğiniz yatırımcılara hangi konularda destek oluyorsunuz?

Ürün-personel-lokasyon-sergileme-pazarlama know-how u bizim tarafımızdan sağlanmaktadır. Franchise’ın görevi uygulamadır. Dolaysıyla satış eğitimi, yerleşim, ürün eğitimi ve raporlama sistemi gibi destekleri veriyoruz. Ayrıca merkezi müşteri ilişkileri sistemimiz sayesinde bayilerim herhangi bir sorunları olması durumunda 7/24 bize ulaşabiliyorlar.



Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? Hangi bölgelerde büyümeyi hedefliyorsunuz?

Mağazacılık olarak son 2 ayda 5 adet açılışımız ile 60 adet mağazaya ulaştık. 21 şehirde faaliyet gösteriyoruz. Tüm mağaza detaylarına müşterilerimiz websitemiz www.glingerie.com.tr adresinden ulaşabiliyorlar. Bölge olarak Marmara bölgesinde büyüyebileceğimiz lokasyonlar olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca güney bölgelerdeki mağazalarım çok başarılı olduğundan o bölgelerde de yeni açılış planlarımız olacak.  Ayrıca Galeries Lafayette iç giyim bölümü tamamını biz yapmaktayız.

ASDAS

Yukarı