Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

TÜRK MARKALARI 2019’DA YURT DIŞINDA EN AZ 500 YENİ MAĞAZA AÇACAK

19.12.2018 - 16:06

BİRLEŞMİŞ MARKALAR DERNEĞİ (BMD) BAŞKANI SİNAN ÖNCEL, MARKALARIN YURT DIŞI AĞIRLIKLI BÜYÜME STRATEJİSİNİN 2018’DE OLDUĞU GİBİ 2019’DA DA DEVAM EDECEĞİNİ SÖYLEDİ. BMD ÜYESİ MARKALARIN YIL SONU İTİBARI İLE YURT DIŞI MAĞAZA SAYISININ 4 BİNE ULAŞACAĞINI BİLDİREN ÖNCEL, 2019’DA BU SAYIYI EN AZ 4 BİN 500’E ÇIKARMAYI HEDEFLEDİKLERİNİ AÇIKLADI.

Sinan Öncel 12 Aralık Mağazacılar Günü nedeni ile yaptığı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında da yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini hatırlattı. Çalışanların 12 Aralık Mağazacılar Günü’nü kutlayan Öncel, “Biz 400 bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları markalarımızın gerçek yüzleri olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz.” dedi. 

“YÜZDE 15 İLE 30 ARASINDA BÜYÜME GÖZLEMLEDİK” 
Sinan Öncel, açıklamasında BMD üyesi markaların 2018 performansları ve 2019 beklentileri hakkında da bilgi verdi. BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ile yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini bildiren Öncel, sözlerini şöyle noktaladı:  
“Reel büyümenin ise yüzde 5 – 10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeni ile 2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda değerlendirecekler. Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarı ile 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.” 

jj

Yukarı