Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

TÜRK KADININA ENERJİ VE GÜÇ KATAN MARKA: NOCTURNE

12.11.2020 - 11:24

Nocturne Genel Müdür Yardımcısı,  Satış/Pazarlama Direktörü Zuhal Irmak ile sektördeki konumları ve hedefleri üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Özellikle Nocturne Sonbahar/Kış 2020-21 koleksiyonunu büyük bir emek ile hazırladıklarının altını çizen Irmak, “Her zaman kendine güvenen, cesaretini asla kaybetmeyen Nocturne kadını, bu sezon önceki sezonlara kıyasla çok daha güçlü ve bir o kadar da bilinçli.” dedi.

Zuhal Hanım öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

Tekstil sektöründe ülkenin birçok tanınmış markasında uzun yıllar çeşitli görevlerde bulundum ve işin her aşamasında tecrübelerim oldu. Son sekiz senedir de Nocturne’de Genel Müdür Yardımcısı, Satış/Pazarlama Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev alıyorum. Sektördeki bilgi, birikim ve deneyimlerimi aktararak markanın büyümesine katkı sağlıyor, aynı zamanda bu büyüme yolunda yeni deneyimler kazanıp kendimi geliştirmeye devam ediyorum.

2012 yılından bu yana sektördesiniz. Bu süre zarfında nasıl hizmet veriyorsunuz?

Markanın kurulma fikrinin ortaya çıkışından planlanmasına ve kuruluşuna kadar tüm süreçte bulundum. İlk aşamada sadece Türkiye’nin her yerine toptan satış kanalı ile hizmet verdik. Ancak planlarımız farklı ve yaratıcı bir marka olma yönündeydi. Bu noktada alanında başarılı birçok rakip ile karşı karşıyaydık. O nedenle mağaza açarak daha çok hedef kitleye ulaşabilme yolunu seçtik. Kısa bir süre içerisinde de ihracata başladık. Hayalimiz markamızı dünyaya duyurmaktı, böylece bu yolda da adım atmış olduk. Özellikle Orta Doğu’da Nocturne markası büyük bir kitle tarafından tanındı.

Mağaza lokasyonunda nelere dikkat ediyorsunuz?

Türkiye’de İstanbul, Adana, Trabzon, Antalya ve Muğla olmak üzere beş ilde toplam 12, yurt dışında ise Kuveyt ve Katar’da iki mağazamız bulunuyor. Ayrıca franchise verdiklerimiz de var. Bundan sonrasında ise markamızı seveceğini düşündüğümüz ülke ve pazarlar bizim için hedef lokasyon olacaktır. Türkiye’de perakende, çok dinamik ve aslında her şeye rağmen büyüyen bir sektör. Bunda alışveriş merkezlerinin çok önemli bir rolü var. Bizden çok daha önce bu alana giren belli başlı marka ve gruplar geçtiğimiz 15 yıl boyunca AVM’lerde yerlerini aldı. Ancak büyük markalara doymuş tüketicinin de artık farklı marka arayışına girdiği bir döneme geldik ve biz bu açığı iyi değerlendirdik. Lokasyon belirlerken de adımlarımızı, göz önünde bulundurduğumuz tüm bu detaylar doğrultusunda atıyoruz.

En çok tercih edilen ürünleriniz nelerdir?

Hızlı modadan sıkılmış, tek tip giyinen kadınlar yerine farklı olmayı tercih eden ve kaliteli kumaş, iyi işçilik arayanlar Nocturne’ün farkını anladılar. Bu çerçevede biz, sektördeki aynılaşmayı farklılaştırarak fırsata çevirdik. Koleksiyonlarımızda yenilikçi ve farklı, ayrıca zamansız ve özgün parçalar öne çıkıyor. Bu bağlamda dış giyim ve elbise kategorilerinde de özellikle tercih ediliyoruz.

Nocturne Sonbahar/Kış 2020-21 koleksiyonunun konsepti nedir?

Beni en çok heyecanlandıran soru bu olabilir. Koleksiyonumuzun oluşum sürecinin başlarında heyecanla kafamızda yarattığımız 2020, pandemi ile birlikte bizi biraz şaşırttı açıkçası. O sebeple büyük bir emek ile hazırlanan bu sezon, gurur duyduklarımızın en başında geliyor. Her zaman kendine güvenen, cesaretini asla kaybetmeyen Nocturne kadını, bu sezon önceki sezonlara kıyasla çok daha güçlü ve bir o kadar da bilinçli. Renkler sayesinde hiç kaybetmediğimiz enerjimiz ve güçlü duruşumuzun yanında vurgulamak istediğimiz şey, fonksiyonellik ve yeterlilik. Amacımız çok basit aslında: Konforlu, tasarruflu ve en önemlisi şıklığından asla ödün vermeyen bir Nocturne kadını yaratmak. Bu alt yapıyı oluşturan en önemli unsurlar ise renkler ve özgür kalıplar. Sizi evden ofise taşıyacak spor takımların zamansız trençkotlarla birleştiği, renkleriyle içinizi ısıtacak trikoların jean’lerle tamamlandığı zengin bir koleksiyon ortaya çıkardık. Mint yeşili, elegan bejler, sıcacık kahveler, pudra pembesi, deri odaklı mat siyahlar ve vazgeçilmez Nocturne neon turuncusu... Bu koleksiyon ile dışarıda hissettiğimiz güçlü, özgür ruhu evimize taşıyacağız. Çünkü hayat bizim, sokakta da evde de!

Online mağaza operasyonunu nasıl yönetiyorsunuz?

E-ticaret, sınırları, açılış ve kapanış saatleri olmayan, müşterilerin istedikleri yerden güvenle ve rahatlıkla alışveriş yapabildikleri tek mağaza. Kendine has birçok dinamiğe sahip bu mağazanın fiziksel bir mağazadan hiçbir farkı yok. Ayrıca e-ticaret, dönemin ruhuna ve alışveriş dinamiklerine de hizmet ediyor. Online’a özel içerikleri, yenilikçi teknolojilerin hayatı kolaylaştıran servisleriyle sunuyoruz. Tüm mağazalarımızla eş zamanlı, sosyal medya hesaplarımız ve web sitemizle de entegre çalışan e-ticaret sitemiz çok ciddi bir hacme sahip, yıllık cironun yüzde 20’sine yakın bir oranı var. Pandemi sürecinde bu oran iki katına çıkmış durumda. Online mağazamıza özel ekip ve partnerlerimiz de mevcut.

Pandemi dönemi tüketici alışkanlıklarını nasıl etkiledi? Çözümleriniz nelerdir?

Evlerimizde kaldığımız pandemi sürecinin büyük bir kısmında, alışveriş tercihlerinin gıda ve temizlik gibi temel ihtiyaçlara yöneldiğini gördük. Ancak salgının bir noktada kontrol altına alınmasıyla birlikte insanlar rahatlayıp rutin ihtiyaçları dışında da alışveriş yapmaya başladılar. Tasarım ekibimiz, pandemi döneminde yeni sezon için evden çalışmaya ve tasarım projeleri üretmeye devam etti. Bu bağlamda pandeminin etkisiyle değişen giyim ve satın alma tercihleri analiz edilip yorumlanarak tasarım projelerinde bir kriter olarak değerlendirildi ve nihayetinde, müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarına eksiksiz cevap verecek Home Office ve Sonbahar/Kış 2020-21 koleksiyonlarımız hayata geçirildi.



Pandemi süreci 2020 hedeflerinizi nasıl etkiledi? Gelecek planlarınız ve hedefleriniz nelerdir?

Elbette pandeminin ilk zamanlarında tüm sektörde olduğu gibi bizim de cirolarımızda kısmi bir düşüş yaşandı. Ancak yeni normal ile birlikte her şey iyiye gidiyor ve gitmeye de devam edecek. 2021’de, değişen dünya düzeni ile birlikte özellikle evde çalışma sistemi modayı da etkileyecektir. Hedeflerimizi değişen dünya normlarına göre belirlemek üzere çalışmalara başladık. Rahat ve fonksiyonel stiller önceliğimiz olacak. Yeni normalle beraber sektörün pozitif anlamda çok farklı yerlere geleceğine inanıyoruz. Hedefimiz, yerel ve global pazarda hazır giyim sektöründeki tercih edilen ve prestijli marka pozisyonumuzu korumak.

ASDAS

Yukarı