Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Türk giyim sektöründen İtalya’ya çıkartma

06.10.2017 - 14:12

Erkek modasının yükselen yıldızı 1 yılda cirosunu 24 katına çıkardı. Türkiye’de erkeklerin moda ihtiyaçlarına seslenmek ve sektördeki eksikliği gidermek amacıyla kurulan Faruk Sağın, giyim konusunda modaya yön veren bir marka olurken, aynı zamanda ülkemizdeki ayakkabı sektörünün can simidi haline geldi. Yurt içi ve yurt dışında toplam 140 bayiye, 150 bini ihracat olmak üzere 450 bin adetlik üretim ve satış rakamına ulaşan marka, İtalya’da şube açmaya hazırlanıyor.

Türkiye özellikle erkek giyim sektöründe ithalata bağımlı bir hale getiriliyor. Hem piyasanın canlanması hem de tedarikçilerin maddi kaynak elde etmesi için yerli üretimin daha çok desteklenmesi gerekiyor. Türkiye’deki erkek tüketici kitlesinin moda ihtiyaçlarına seslenmek ve kulvardaki bu eksikliği gidermek için kurulan, ikon giyim markası Faruk Sağın, 2’inci yılında 12 milyon ciro yaparak sektörde önemli bir isim haline geldi. 
Türkiye’de ayakkabı atölyelerinin üretim için beklediği, trendsetter bir marka olan Faruk Sağın, kuruluşunun 2’inci yılında yurt içi ve yurt dışında toplam 140 bayiye, 150 bini ihracat olmak üzere 450 bin adetlik üretim ve satış rakamına ulaştı. Avrupa’nın moda merkezleri olan İtalya ve Fransa’dan yoğun istek alan marka, ilk şubesini İtalya’ya açmaya hazırlanıyor. 

BİR ÇİFT AYAKKABI ÜRETMEK 147 FARKLI TEDARİKÇİYE FAYDA SAĞLIYOR
Bir ayakkabı üretmek için 147 farklı malzemenin gerektiğini belirten Faruk Sağın Genel Müdürü Ömer Faruk Sağın, “Bir ayakkabıyı üretmek için 147 farklı malzeme kullandığınızda bu aynı zamanda 147 farklı malzeme tedarikçisine kazanç sağladığınız anlamına gelir. Bizim sektöre giriş yaptığımız dönemde jurdan firmaları ve ökçeli ayakkabı üreticileri batmak üzereydi. Şimdi bütün ayakkabı atölyeleri sabırsızlıkla bizim yeni koleksiyon çıkarmamızı bekliyor. Çünkü piyasada bir rekabet yaratıldı ve bu da hem yerli tedarikçileri hem de yerli sermayeyi güçlendiriyor. Üstelik ürettiklerimizi dünyada 19 noktaya ihraç ediyoruz. Şimdide hedefimiz modanın merkezlerinden biri olan İtalya’da Türk tasarımlarını tanıtmak. Bu nedenle Türkiye ekonomisi için doğru yolda olduğumuzu düşünüyoruz” açıklamasında bulundu.

ops

Yukarı