Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

So CHIC ULUSAL VE ULUSLARARASI ARENADA BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK

09.03.2020 - 13:56

Yenilikçi fikirlerle ve trendleri yakalayan özgün tasarımlarla yola devam ettiklerini ifade eden So CHIC Sezgin Group Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin, 2020 yılı içerisinde ulusal ve uluslararası arenada 10 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini söylüyor.

Kendinizi tanıtarak, girişim hikayenizden biraz bahseder misiniz?
Sezgin Group olarak 61 yılı aşkın bir süredir, gümüş ve değerli madenlerden takı üreterek yurt içi ve yurt dışında çeşitli kanallar ile satış yapıyoruz. Sektördeki deneyimimizi mağazacılık alanında da taşıdık ve 2004 yılında So CHIC markasını kurduk. Bu adımla birlikte Türkiye’de kurumsal gümüş mağazalaşmasında bir ilki gerçekleştirdik. So CHIC olarak yurt içinde 66; yurt dışında ise Kıbrıs’ta 2, Nahçıvan ve Bakü’de 1’er olmak üzere toplamda 4 mağazamız bulunuyor. 
“BİR İLKE İMZA ATTIK”
Gümüşü tercih etmenizin sebebi nedir?

Gümüş, gelişmiş ülkelerde kadınların en çok tercih ettiği madendir. Bu durum, doğuya doğru ilerledikçe değişiyor. Doğu ülkelerinde altın daha revaçta. Altının tercih edilmesinin en önemli nedeni ise, doğu ülkelerinde yaşayan kadınların birçoğunun ekonomik özgürlüğe sahip olmaması. Bu nedenle altını bir yatırım aracı ve hatta bir güvence kaynağı olarak satın alıyorlar. Oysaki gelişmiş ülkelerdeki durum çok farklı. Modern hayata adapte olmuş kadınların buna ihtiyacı yok. Çalışan kadınlar, günlük kıyafetleriyle kombinleyebileceği farklı tasarımlarda takılar istiyor. So CHIC olarak tam da bu noktada devreye giriyoruz. Zengin ürün çeşidimizle, takıda tüm ihtiyaçları karşılayan bir marka konumundayız. Türkiye’de gümüş alanında markalaşarak bir ilke imza attık. Yenilikçi fikirlerle ve trendleri yakalayan özgün tasarımlarla yolumuza devam ediyoruz. 

2019’DA YÜZDE 10 BÜYÜME 
2019 yılı sizin için nasıl geçti, hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

2019 yılında perakende markalarının genel olarak bir durgunluk yaşadığı söylenebilir. Ancak takı pazarındaki hacim günden güne büyüyor. So CHIC olarak, 2019 yılında 10 yeni mağazamızı müşterilerimizle buluşturduk. Yılı yüzde 10 büyüme ile kapattık. Perakendenin hareketlendiği özel günlerde mağazalarımız en yoğun günlerini yaşadı.
10 YENİ MAĞAZA HEDEFİ
2020’ye ilişkin hedefleriniz neler, yeni yatırım ve istihdam söz konusu olacak mı? 

2020 yılının 2019’a kıyasla her açıdan çok daha iyi olacağını öngörüyoruz. Geçtiğimiz ocak ayında yeni genel müdürlük binamıza taşındık. Güçlü bir motivasyon ve sinerjiyle yeni yıla başlamış olduk. Bu yıl da büyümeyi sürdüreceğiz. Cirosal anlamda bu yıl yüzde 15 oranında bir büyüme hedefliyoruz. Yurt içindeki mağaza sayımızı da artıracağız. Özellikle Kocaeli, Adapazarı, Gaziantep ve Van gibi hiç olmadığımız illerde mağazalar açmak istiyoruz. 2020 yılı içerisinde ulusal ve uluslararası arenada 10 yeni mağaza açmayı hedefledik. Yatırımcılar, franchise yöntemi ile ailemizin bir parçası olabiliyor. Yatırımcılara sektörünün lider markasının bir parçası olma fırsatı sunuyoruz. 
Peki, yatırımcılardan beklentiniz ne yönde oluyor? 
Girişimcilerinden en büyük beklentimiz, So CHIC markasının imajını tüketicilere doğru aktaracak vizyona sahip olmaları. Yani bu işe gönülden bağlı olmalarını istiyoruz. Kazanmaktan keyif alan, markasına değer katacak, gelişime açık ve işini titizlikle takip eden yatırımcılarla iş birliği yapmak istiyoruz.  
EN GÖZDE PAZARLAR ORTA DOĞU VE AVRUPA  
Franchise sisteminin markaların globalleşmesindeki etkisiyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Yurt dışından Türk markalarına yönelik bir talep artışı söz konusu. Yurt dışı açılım toplantıları fazlalaştı ve piyasa koşulları nedeniyle hedeflerimiz de bu yönde ilerleme ve gelişim gösteriyor. Franchise yönteminde en gözde pazarlar Orta Doğu ve Avrupa.  Yurt dışında bu pazarlarda mağaza açmayı hedefliyoruz.
AVM’LERDE YER ALMAK SİNERJİ YARATIYOR
Markanız açısından alışveriş merkezlerinin avantajları / dezavantajları  neler?

Markamız açısından bakacak olursak,  alışveriş merkezlerinin operasyonu daha kolay oluyor. Farklı markalar ile bir arada yer almak alışveriş açısından bir sinerji yaratıyor.  AVM’leri bir cazibe merkezi olarak görmeye  başlayan müşteriler, aynı sektördeki birçok markaya erişebiliyor ve ayrıca AVM’nin eğlence, yemek gibi  hizmetlerinden faydalanabiliyor. AVM’ler güvenli alışveriş imkanı sağlıyor ve otopark ve diğer ihtiyaçlara yönelik çözümler sunuyor. İklimsel farklılıklardan da etkilenmiyor. Ama aynı şekilde iklimsel farklılık zaman zaman dezavantaj da olabiliyor. Tüketiciler, havanın güzel olduğu zamanlarda AVM’ye girmek istemeyebilir.
Markaların cadde mağazacılığından AVM’ye geçiş yapmalarından en büyük etkenler sizce neler?
AVM’lerde  profesyonel bir kiralama hizmetinin olması büyük bir etken. Rekabet daha  kontrol edilebilir, örneğin aynı AVM’de aynı sektörden belirli sayıda firma yer alabiliyor. Hedef kitle çalışması yapılıyor, hedef kitleye doğru marka eşleştirmesi uygulanıyor. Caddeler ise bu başarıyı uzun vadede organik olarak yakalıyor. 
 

GGG

Yukarı