Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

SMG’nin müzikleri mevsime göre değişiyor!

15.05.2017 - 10:00

DÜNYA MARKALARINDAN KÜÇÜK İŞLETMELERE KADAR 400’ÜN ÜZERİNDE FİRMAYA 8 BİN 500’E YAKIN NOKTADA DİJİTAL MÜZİK YAYINI HİZMETİ VEREN SMG, MEVSİMLERE GÖRE DEĞİŞEN LİSTELER İLE AVM ZİYARETÇİLERİNE EŞLİK EDİYOR. 

Müzik, anons, reklam, yazılım, ses sistemi ve görüntü çözümleri sunan SMG, 400’ün üzerinde firmaya 8 bin 500’e yakın noktada hizmet veriyor. Türkiye’de kapalı devre dijital müzik yayıncılığında lider konumda bulunan SMG’nin müzikleri, markaların kimliği, imajı, hedef kitlesi ve lokasyonunun yanı sıra mevsimlere göre de değişiklik gösteriyor.
SMG’nin müzisyen ve DJ’lerden oluşan müzik departmanının hazırladığı listelerde, havaların ısınmasıyla birlikte alışveriş merkezi ziyaretçilerine enerji veren parçalar ön plana çıkıyor. AVM’lerdeki yayınlarda çok yüksek veya çok düşük düzeyde olmayan, keyifli bir fon müziği işlevi gören parçaları tercih eden SMG Müzik Departmanı, bu mevsimde Latin, Bossa Nova ve Nu Disco tarzı listelere ağırlık veriyor.

OSCAR’LIK ŞARKILARLA ALIŞVERİŞ KEYFİ
Unutulmaz klasiklerden günümüzün popüler şarkılarına uzanan geniş bir seçkiyle hizmet veren SMG, bu yıl portföyüne Oscar’lı şarkıları da ekledi. La La Land filminin En İyi Orijinal Şarkı Ödülü’nü alan şarkısı City Of Stars’ın yanı sıra, bu dalda aday olan The Fools Who Dream (La La Land), Can’t Stop The Feeling (Trolls), The Empty Chair (Jim: The James Foley Story) ve How Far I’ll Go (Moana), AVM ziyaretçilerinin keyifle dinlediği şarkılar arasında yer alıyor.
Mevsimlere göre müzik seçimi yalnızca AVM genelini değil, markaları da yakından ilgilendiriyor. Perakende sektöründe daha hareketli, dinamik ve gençliğe hitap eden pop müzik şarkıları tercih edilirken, şık bir butikte easy listening, çocuk mağazalarında ise küçük ziyaretçilerin ebeveynleriyle birlikte dinleyebileceği hareketli ve mutluluk veren parçalar seçiliyor. Yeme içme sektöründeki müzikler de, restoranın türüne göre değişiklik gösteriyor. Fast food mağazalarda, genel konsepte uygun olarak hızlı ritimli müzikler dinleniyor. Günümüzde alışveriş merkezleri içinde sıklıkla gördüğümüz şık restoranlarda ise, caz ve Latin tarzı ön plana çıkıyor. 

ANONSLAR DA HAREKETLENDİ!
Alışveriş ziyaretçilerini müzikler kadar etkileyen bir başka unsur da anonslar. Alimgil, özellikle Anneler Günü, Babalar Günü, karne dönemi gibi özel günlerde anons hizmeti kullanan markaların bir adım öne çıktığına dikkat çekiyor.
Markaların kampanya ve etkinliklerini doğrudan iletebileceği, ürünleri ve özel hizmetleri konusunda bilgilendirme yapabileceği anonslar, istenilen noktada, sıklıkta ve tarihte yayına alınıyor. Anons girdiğinde duran müzik yayını ise, anonsun ardından kaldığı yerden devam ediyor. 
“Mağazaya gelen müşterinin o anda ikna olup satın almayı gerçekleştirmesi için en etkili yol anonstur” diyen Alimgil şunları söyledi: “Mağaza içinde kullanılan kampanya anonsları, satışları artırmayı hedefler, aynı zamanda istenilen ürünün ön plana çıkarılmasını sağlar. Örneğin, bir ürünün satışı istenilen düzeyde değilse, mağazada bu ürüne özel bir indirim duyurusu yapılabilir. Yeni çıkan bir ürünün haberi de müşterilere bu şekilde verilebilir.”
SMG bünyesinde anonsların seslendirilmesi için profesyonel seslendirme sanatçılarından oluşan özel bir ekip bulunduğunun altını çizen Gül Gürer Alimgil, “Duyurulması istenilen metinler müşterilerimizden bize geldikten sonra, ekibimiz tarafından seslendiriliyor. Ardından müzik departmanımızdaki DJ'lerimiz ve müzisyenlerimiz tarafından düzenleniyor. Seslendirilen anonsların arka planına müzik ya da ses ekleyebiliyoruz. Markanın hazır anonslarını da yayına alabiliyoruz. Ayrıca firmaların santralleri için yönlendirme anonsları hazırlayabiliyoruz” diye konuştu.  

MAĞAZADA KALMA SÜRESİNİ MÜZİKLER BELİRLİYOR
Alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda çalınan müziklerin tüketicilerin satın alma tercihlerini etkilediğini belirten SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, “Yavaş tempolu müzikler, yüksek tempolulara oranla müşterileri mağaza içinde daha uzun süre tutuyor. Uzun süre mağazada kalan müşteriler de genellikle daha çok alışveriş yapıyor” dedi. Bunun yanı sıra, özellikle indirim dönemlerinde mağaza içindeki trafiği yönetmek için müziğin gücünden faydalanıldığını ifade eden Alimgil, “Mağazada rahat alışverişi engelleyecek bir yoğunluk varsa, yüksek tempolu müziklerin etkisiyle akışı hızlandırmak mümkün” açıklamasında bulundu.

GGG

Yukarı