Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

SIESTA EN YENİ ÜRÜNLERİNİ TANITTI

10.03.2017 - 09:02

En yeni ürünlerini geçtiğimiz günlerde görücüye çıkaran  Siesta, gerek rattan gerekse contract ürünleriyle  tüketicilerden yoğun ilgi gördü. Siesta Proje Satış Müdürü Yusuf Özşirin, gösterilen ilginin son derece kendilerini mutlu ettiğini belirtti. 

Yeni koleksiyonunuzda öne çıkan ürünler neler? 
Contract ve rattan grupta üretim yapmamızdan ötürü yeni ürünlerimiz de hep bunlar üzerine… Rattan grubumuz içerisinde en yeni ürünümüz salıncağımız... Ürün,  örgü olmayıp, tamamen plastik enjeksiyondan oluşturuldu ve bu alanda dünyada bir örneği yok. 
Biz daha öncesinde müşterilerimize hem oturma grubu, hem yemek masası hem de şezlong gibi dış mekana ait ürün seçeneği zaten sunuyorduk. Salıncak da müşterilerimize sunmuş olduğumuz ekstra bir ürün oldu ki salıncak bizim kültürümüzde hala varolan bir ürün. O nedenle oldukça ilgi çekiyor ve bu ilgi bizi son derece mutlu ediyor. 
Rattan ürün grubumuz dışında bir de contract grubumuz var. Bu grup; kafe, restaurant, otel, bar, pastane, hastane… gibi alanlara hitap ederken, rattan gruba oranla daha renkli ürünlerden oluşuyor. Yine bu grup için oluşturduğumuz en yeni ürün grubumuz ise Wedding Collection...  Dünyada ilk polikarbondan üretilen ve 65-75 cm’lik bar tabureleri bu ürün grubu içerisinde yer alıyor. 

Peki, bu sene öne çıkan renkler ve tasarımlar neler olacak?
Düğün koleksiyonumuzda biraz daha retro havası hakim… Neo-klasik havasını sandalyelerimizde yansıtmak istedik. Diğer taraftan spor-modern diyebileceğimiz tasarımlarımız da var ve mayıs ayına kadar 13 farklı ürünümüz daha çıkacak bu grupta. 
Renk olarak ise biz bu sene sarının üzerinde durduk. Sarı bir yandan soğukluğu yansıtırken diğer yandan içerisinde bulunan kırmızı ve turuncu gibi geçiş renklerinden kaynaklı herkeste hoş bir ilgi uyandırıyor. Bu nedenle 2017’deki rengimiz sarı olacak diye düşünüyorum. 

2017 için yatırım planlarınızdan kısaca bahseder misiniz?
Yurt içindeki kur dalgalanmasından herkes gibi biz de etkileniyoruz ama ihracat ayağımızın güçlü olmasından kaynaklı bunu müşterilerimize yansıtmıyor, hatta onları koruma altına almaya çalışıyoruz. 2017 diğer yıllara nazaran biraz daha zor geçecek gibi gözüküyor, bana göre güçlüler ayakta kalacak...  Siesta bugün 106 ülkeye ihracat yapan bir firma ve tüm mobilya firmaları içerisinde 5. sırada yer alıyor.  
Bu arada Çin’in, ithalata gelen vergi zamları ve kur fiyatları nedeniyle herhangi bir avantajı kalmadı.  Çin’den gelemeyen ürünlerden kaynaklı olarak bizim üzerimizde eskisine nazaran daha ağır bir yük var, daha fazla şey bekleniyor bizden… Bu nedenle 2017 yılında elimizden geldiğince beklenenleri karşılamaya çalışacağız. 
“Siesta tüm mobilya firmaları içerisinde 5. sırada yer alıyor” dediniz. Peki, duruma masa sandalye olarak bakarsak…
Tüm mobilya haricinde masa-sandalye grubunda ihracat birincisiyiz ki baktığınızda fiyatlarımız diğer oturma gruplarına göre daha düşük kalıyor. Bu başarıyı adetsel ürün ihraç ederek sağlıyoruz.

Avrupa’da çalıştığınız ülkeleri güçlendirmek adına yurt dışında da fuarlara da katılıyor musunuz?
Evet, Avrupa’daki müşterilerimizin toplu olarak geldiği Almanya Köln Fuarı var, geçen sene bu fuarda 440 metrekarelik bir stant ile yerimizi aldık ve bayrağımızı güzel bir şekilde dalgalandırdık.  Ayrıca yine İtalya’da katılmış olduğumuz bir fuar var.  Biz biraz agresif oyuncuyuz, her yıl en az 12 ürün piyasaya sürüyoruz. Bu rakam bırakın Türkiye’yi Avrupa’daki çoğu firmanın 3-4 senelik bir programı. Bu tür yatırımlar küçük yatırımlar değil, oldukça büyük hareketler… Bu nedenle tıpkı Türk müşterilerimiz gibi Avrupa’daki müşterilerimiz de her sene aynı başarıyı ve ürün çeşitliliğini bekler oldu bizden.  Piyasada artık yön veren bir firma olduk. Birileri bizim yapmış olduğumuz hareketlerle beraber üretim planı yapar oldu. Elimizi attığımız ürün bir anda popülaritesini artırabiliyor. Bu başarı kolay sağlanmadı tabii, arkamızda koskoca 30 yılı bıraktık… 
Bakıldığında Avrupa pazarı biraz daha kıymetli sanırım…
Tabii ki, bütün dünya için bu pazar kıymetli. Bugün biz Avrupa diyoruz ama aynı zamanda Amerika ve Günay Afrika pazarında da son derece güçlüyüz. Baktığımızda en zayıf olduğumuz pazar Ortadoğu... Bu zayıflığın tabii ki nedenleri var; öncelikle tasarım çizgilerimiz Ortadoğu müşterisinin beklediği orient tarza sahip değil, bu nedenle pek onlara hitap etmiyoruz diye düşünüyorum. Bir de ticaret bakış açımız uyuşmuyor. Ortadoğu müşterisi daha çok kilo hesabı yaparak ticaret yapmaya çalışıyor, ancak bu bakış açısı oldukça ters bize. Bu tür yaklaşımın en başta emeğe saygısızlık olduğu kanaatindeyim.

Siesta’nın TV programlarına yönelik sponsorluk çalışmaları da var sanırım. Bu çalışma marka imajını güçlendirmek adına yapılan bir çalışma mı yoksa ürün tanıtımına yönelik mi?
Yapmış olduğumuz ürünlerin bir yerlerde görülmesi ve insanların bu ürüne aşina olması işlerimizi daha da hızlandırıyor. Biz uzay mekiği yapmıyoruz ya da Amerika’yı yeniden keşfetmiyoruz ama insanlara sandalye üzerine olan en üst tasarımları gösteriyor ve bu tasarımları aktarıyoruz. Tasarımları aktarırken de insanların daha hızlı adapte olması adına en önemli mecrayı televizyonu kullanıyoruz. Öyle ki televizyonda gösterilen en ufak detay bile bir anda popüleritesini artırabiliyor. Bizim daha çok evdeki bayan kuşağına hitap eden programlara ürün sponsorluklarımız oluyor. Buradaki amaç da demin de bahsettiğim gibi kadınların ürünlerimize aşina olması…

Son olarak, özellikle AVM’lerin ortak food court alanlarında ya da kafe ve restoranlara mobilya tedariği gibi alanlarda neler yapmayı planlıyorsunuz? 
AVM ve kafe-restoran grubuna bu sene hem renkli, hem belli bir tasarım çizgisi olan hem de uygun fiyatlı ürünleri sunmuş olacağız. Biz ürünlerimizde daima üst düzey hammaddeyi kullandığımız için fiyat skalamız rakiplerimize oranla daha yüksek olabiliyor. Bu durumu bazı AVM’ler olumlu bazıları ise olumsuz karşılıyor. Olumsuz karşılayan AVM’ler tercihlerini daha uyguna mal edilen metal, demir, vidalı ürünlerden yana kullanıyor. Ancak bu tür ürünler monolog olmadıkları için sürekli kullanıldıklarında sıkıntı oluşturabiliyor ve deformasyonları daha kolay olabiliyor. AVM satınalamacıları ve kafe grubu bu durumu tecrübe edinerek anlıyorlar.

GGG

Yukarı