Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Sektörde artık ürün kadar, sunum da önemli…

15.12.2016 - 14:17

Loft Kurumsal İletişim Direktörü Erdal Güvenç: “Y kuşağını elinde tutmak isteyen bir marka hem trend setter konumunda olmalı hem de üretimde kalite standartlarını çok yüksek tutmalıdır” dedi. 

Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte markalar da bu değişime ayak uydurmak adına çeşitli çalışmalar yapıyor. Peki, değişen tüketiciyle birlikte değişen perakende trendleri neler? Markalar değişimi yakalamak için neler yapıyor?
Perakende sektöründe ürün kadar önemli bir diğer etmen de artık sunum oldu. Sadece bir ürün değil, bir yaşam tarzı vaat edilmesi gerekiyor... Ben LOFT markasının kurumsal iletişim direktörü olsamda aslında Visual Merchandising geçmişim var hatta deneyimlerimi uzun bir süredir Kariyer Eğitim Kurumları bünyesinde gençlerle paylaşıyorum... Onlara hazırladığım eğitim programı dahilinde stylingden, mağaza içi yerleşimlere, vitrin düzenlemesinden, kombin yapmaya kadar pek çok konuyu ele alıyoruz. 
Biz bu sene sadece yılbaşı gecesine özel bir koleksiyon hazırladık: Mottomuz “Tam Onikiden...” Genç bir koleksiyon ancak çekici ve çarpıcı öğeleri ile yılbaşı gecesinde cazibesini konuşturmak isterken casual bir şıklık yakalamayı hedefleyenler LOFT'dan vazgeçemeyecekler.

Çoğunluğunu Y ve Z kuşağın oluşturduğu tüketiciyi yönetmek ve aradaki iletişimi koparmamak adına markalar ne gibi projeler üretiyor? Y ve Z kuşak tüketici nasıl yönetiliyor?
Tabi ki esas hedef kitlemizi Y kuşağı oluşturuyor. Y kuşağı için nesiller arasında farklılığın en çok hissedildiği kuşak diyebiliriz çünkü onlar bağımsız olmayı seviyorlar ve özgürlüklerine düşkünler. Bu kriterlerin tamamı LOFT'un mottolarıyla birebir uyum gösteriyor. Türkiye nüfusunun yüzde 35'ini Y kuşağının oluşturduğu söyleniyor yani tam 27 milyon genç... Ancak bu potansiyeli doğru değerlendirmek lazım zira Y kuşağı kendilerine aykırı buldukları en ufak bir olayı had safhada büyütme ve acımasızca eleştiri yağmuruna tutma özelliğine sahip. Bu nedenle mükemmeliyetçi olmak gerekiyor. Y kuşağını elinde tutmak isteyen bir marka hem trend setter konumunda olmalı hem de üretimde kalite standartlarını çok yüksek tutmalıdır. 
Z kuşağına da hitap ettiğimizi düşünüyorum. Ancak bizim bir çocuk koleksiyonumuz yok dolayısıyla ergenler bizim hedef kitlemize giriyor. Bu kuşak tamamen teknoloji düşkünü... Son dönemde Instagram başta olmak üzere sosyal medya çalışmalarımıza çok ağırlık verdik. Gelen raporlamalara göre Z kuşağını bu yolla markamıza çekebildiğimizi görüyoruz. Bu durum bizleri sevindiriyor çünkü bakacak olursak geleceğimiz Z kuşağıdır. 

Çağı yakalamanın en önemli koşullarından biri de dijitalleşmektir. Peki, sizin dijital mecraya yönelik çalışmalarınız neler? 
Sosyal medya çalışmalarını hayatın içinden öğelerle birleştirip, takipçilerimize bir bütün olarak sunmayı seviyoruz. Örneğin; geçtiğimiz günlerde Mall of İstanbul'da ilkini gerçekleştirdiğimiz LOFT Denim Atölyesi çalışmasından bahsedebilirim: Etkinlik #loftunumoidetasarla hashtagi ile sosyal medya üzerinden düzenlenen bir yarışmaya dönüştürüldü.
Bunun dışında; bazı ünlü isimlerle dirsek teması yürüttüğümüz sosyal medya çalışmalarımız var. Bu çalışmalar kapsamında çok özel bir Ar-Ge çalışması neticesinde ürettiğimiz ve giyenleri 1 beden küçük gösterme özelliği olan Secret Slim jeanlerimizi tanıtıyoruz. Ünlüleri lokomotif hedef kitle olarak belirledik ve onlara Secret Slim pantolonlar hediye ettik. Kendileri giydiklerinde, yaşadıkları deneyimden ötürü duydukları memnuniyeti kendi takipçileri ile paylaşıyorlar ve bu da bizim için kamuoyu oluşturuyor.  
Tabi ki sosyal medya reklamları, dijital pazarlamanın olmazsa olmazlarından... Sosyal medya mecralarına da ilan veriyoruz. Ancak inanıyoruz ki; kişilerin kendi deneyimlerini paylaşması çok daha etkili bir yöntem...
 

playpark

Yukarı